کیست دندان و تفاوت آن با آبسه دندان ؟ 4 نوع کیست دندانی

کیست دندان و تفاوت آن با آبسه دندان ؟ 4 نوع کیست دندانی

کیست دندان چیست

عناوین

کیست دندان چیست ؟

کیست‌های دهانی به برآمدگی یا کیسه‌هایی گفته می‌شود که با مایعات گاهاً چرکی پر شده است. کیست‌ها معمولاً در بافت‌های نرم دهان مانند لثه‌ها، لب‌ها و حتی در فضای اطراف دندانی که هنوز از استخوان فک بیرون نیامده است، تشکیل می‌شوند. این توده‌ها معمولاً غیرسرطانی (خوش خیم) هستند، اما می‌توانند گاهاً تهاجمی بوده و باعث ایجاد مشکلاتی برای استخوان و بافت‌های دیگر شوند. در واقع منشأ بروز کیست دهان می‌تواند علت و شیوه درمان آن را مشخص کند. کیست‌های با منشأ دندانی که با نام کیست دندان شناخته می‌شوند از جمله شایعترین انواع کیست‌های دهانی هستند. آنچه در این صفحه می‌خوانید توضیحات کاملی در خصوص ماهیت کیست دندان و دهان، تفاوت آن با آبسه‌ها و انواع آن است.

کیست دندان

انواع کیست دندان
اینفوگرافیک انواع کیست دهان

انواع کیست‌های دندان کدامند؟

به طور کلی زمانی که صحبت از انواع کیست دهان و دندان می‌شود، اساس دسته‌بندی منشأ بروز این ضایعات است. بر همین مبنا دو دسته کلی برای کیست‌های دهانی تعریف می‌شود که عبارتند از:

  1. کیست با منشأ دندانی (ادنتوژنیک)
  2. کیست با منشأ غیر دندانی (غیر ادنتوژنیک)

کیست با منشاء دندانی

همانطور که در بخش قبلی گفته شد، کیست‌های دهانی انواع مختلفی دارند ولی در این مقاله به موضوع کیست‌های با منشأ دندانی پرداخته خواهد شد. در تصویر زیر کیست‌های دندان را مشاهده خواهید کرد که چهار نوع شایع آن عبارتند از:

  • کیست دنتی ژروس: کیستی است که بر روی تاج دندانی که هنوز رویش پیدا نکرده است، تشکیل می‌شود.
  • کیست رویشی: این نوع کیست نیز همانند کیست دنتی ژروس بر روی تاج دندان تشکیل می‌شود با این تفاوت که در بافت نرم لثه‌ای برای دندان در حال رویش (دائمی یا شیری) ایجاد می‌شود. معمولاً در کودکان بیشتر دیده می‌شود.
  • کیست رادیکولار: کیستی با منشأ دندانی است که بر روی ریشه دندان تشکیل می‌شود.
  • کیست لثه جانبی: این نوع کیست در کنار دندان تشکیل می‌شود.
انواع کیست های با منشأ دندانی
انواع کیست‌های با منشأ دندانی

انواع کیست های غیر ادنتوژنیک
اینفوگرافیک انواع کیست ها با منشاء غیر دندانی

کیست با منشاء غیر دندانی

  • کیست مجرای نازوپالاتین.
  • مزانشیمی خوش خیم
  • تومورهای جزئی غدد بزاقی.

تا به اینجا انواع کیست‌های دهان از جمله کیست‌های با منشأ دندانی و غیر دندانی معرفی گردید. با این وجود تمرکز و هدف اصلی این محتوا بیشتر بر روی انواع کیست‌های دندانی است و در ادامه به علائم، علل و درمان این نوع از کیست‌ها اشاره خواهد شد.


دریافت مستقیم نوبت درمان انواع کیست و عفونت دندان از سیمادنت

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

Hidden
Hidden
مراجعه به کدام کلینیک برای شما مناسب تر است :
Hidden
Hidden
آیا شما بیمار جدید هستید :
Hidden
بهترین زمان جهت تعیین وقت مراجعه برای شما چه زمانی از روز است :
Hidden
بهترین زمان جهت تعیین وقت مراجعه برای شما چه زمانی از روز است :
Hidden

تفاوت کیست دندان و آبسه دندان

آبسه نیز شبیه کیست می‌باشد اما دارای تفاوت‌هایی نسبت به کیست است. آبسه حاوی چرک است و بیشتر از کیست حساسیت نشان می‌دهد. زمانی که ویروس‌ها و باکتری‌ها بافت‌ها را تخریب کند، آبسه شکل می‌گیرد. آبسه عفونتی است که عامل ایجاد آن باکتری و واکنش سیستم دفاعی برای مقابله با آن است.

تفاوت اصلی کیست دندان و آبسه در این است که کیست یک کیسه پر از مایع است که با پوسته‌ای محصور شده است. با این وجود آبسه یک عفونت چرکی است که هنوز این پوسته مجزا را ندارد. تفوات دیگر کیست و آبسه دندان این است که معمولاً کیست به آرامی رشد کرده و چندان دردناک نیست ولی آبسه یک التهاب دردناک و متورم است. در بسیاری از موارد زمانی که کیست آلوده و عفونی می‌شود به آبسه تبدیل خواهد شد ولی برعکس آن صادق نیست و آبسه هیچ وقت به کیست تبدیل نمی‌شود.

همه چیز درباره آبسه های دندان را در این صفحه بخوانید?


کیست دندان عقل

دندان عقل معمولا در افراد با سن ۱۰ تا ۳۰ سال شکل می‌گیرد و در اکثر موارد به دلیل نبود جای کافی برای رشد، ناهموار و به طور ناقص در می‌آید. کیست دندان عقل، کیست بسیار بزرگی است که معمولاً اطراف دندان عقل نهفته است.بروز کیست دنتی ژروس یا کیست فولیکولار که در اطراف تاج دندان رویش نیافته رشد می‌کند، در مورد دندان‌های عقل و دندان‌های نیش فک بالا بیشتر دیده می‌شود. بنابراین کیستی که از آن با عنوان کیست دندان عقل نام برده می‌شود کیست جداگانه‌ای نیست و همان کیست فولیکولار اطراف تاج دندان عقل است. طبیعتاً از آنجا که دندان عقل از سایر دندان‌ها بزرگتر است، کیست یا فولیکولی که بر روی تاج دندان شکل می‌گیرد نیز بزرگتر است.

آسیب‌های ناشی از کیست دندان عقل می‌تواند شامل درد، التهاب، تورم، عفونت و شکستگی در فک باشد. بهتر است در صورت تشخیص کیست دندان عقل، به سرعت به دندانپزشک متخصص مراجعه کنید.

کیست دندان عقل

علائم بروز کیست دندان

علائم بروز کیست دندان

کیست دهان و دندان علائمی دارد که الزاماً همه این علائم به طور همزمان مشاهده نمی‌شود. ممکن است فردی تعدادی یا همه این علائم را مشاهده کند. برخی از علائم معمول کیست دندان شامل موارد زیر است:

  • درد و تورم در محل دندان
  • حساسیت به گرما و سردی
  • تغییر شکل گوشه‌های دهان
  • رگه‌های سفید رنگ روی لثه
  • افزایش حجم لثه در محل دندان

علل ایجاد کیست در دندان

بیشتر کیست‌های دندان به دلیل عفونت یا آسیب دیدگی در دندان شکل می‌گیرند. برخی از علت‌های شایع کیست دندان عبارتند از:

  • ترک دندان
  • عفونت باکتریایی در دندان
  • پوسیدگی دندان
  • آسیب دیدگی در دندان
  • عدم بهداشت صحیح در دندان
  • انسداد کانال ریشه دندان
علل ایجاد کیست در دندان
اینفوگرافیک علل ایجاد کیست در دندان

عوارض درمان نکردن کیست دندان
اینفوگرافیک عوارض کیست دندان

عوارض کیست دندان

کیست دندان اگر سریعا درمان نشود در برخی از موارد حاد منجر به از بین رفتن بخشی از استخوان فک می‌شود و ممکن است باعث به خطر انداختن سلامتی شود در کیست‌های کوچک باتوجه به اینکه علائمی ایجاد نمی‌کند اما ممکن است به سرعت رشد کرده و باعث علائم شدید و حاد شود که عبارتند از:

  1. عفونت دندان
  2. از دست دادن دندان
  3. زایده‌های خوش خیم در فک
  4. شکستگی فک

عکس رادیولوژی کیست دندان

عکس رادیولوژی کیست دندان

کیست دندان کودک

هنگامی که دندان کودک در حال درآمدن است، این فرآیند ممکن است با برخی مشکلات همراه باشد. یکی از این مشکلات کیست دندان است که در برخی کودکان ایجاد می‌شود. اگر کیست دندان در کودکان درمان نشود، می‌تواند به مشکلات دیگری مانند دندان نهفته و بی‌نظمی دندان منجر شود.

در صورتی که کیست بزرگ شود، ممکن است باعث فشار و درد در منطقه اطراف دندان شود و موجب ایجاد تورم و التهاب در لثه شود. در برخی موارد، ممکن است کیست باعث خراشیدگی بقیه دندان‌ها شود و حتی ممکن است باعث شکستگی شود.

در برخی موارد، پزشک ممکن است به طور موقت داروی ضد التهاب و مسکن به کودک تجویز کند تا نشانه‌های درد کاهش یابد. در مواردی که کیست دندان بسیار بزرگ است و مشکلات دندانی دیگری نیز به همراه دارد، پزشک ممکن است به عمل جراحی توصیه کند.

کیست دندان در کودک

دریافت مستقیم نوبت درمان کیست دندان از سیمادنت

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

Hidden
Hidden
مراجعه به کدام کلینیک برای شما مناسب تر است :
Hidden
Hidden
آیا شما بیمار جدید هستید :
Hidden
بهترین زمان جهت تعیین وقت مراجعه برای شما چه زمانی از روز است :
Hidden
بهترین زمان جهت تعیین وقت مراجعه برای شما چه زمانی از روز است :
Hidden


روش‌های درمان کیست دندان

درمان کیست دندان با جراحی

درمان کیست دندان با جراحی

در برخی موارد، برای برداشتن کیست‌های دندانی از روش‌های جراحی استفاده می‌شود. این روش برای برداشتن کیست‌های بسیار عمیق در فک، که به راحتی از طریق روش آندوسکوپی در دسترس قرار نمی‌گیرند، به کار برده می‌شود. در این روش، یک شکاف در لثه اطراف کیست ایجاد می‌شود و پس از برداشتن کیست، لثه باید به درستی ترمیم شود.

مراحل عمل جراحی

برای انجام این عمل جراحی، بیمار قبل از عمل باید شرایطی را رعایت کند. برای مثال، باید قبل از عمل از خوردن و آشامیدن خودداری کند. همچنین، باید از قبل به پزشک خود اعلام کند که آیا قرص خون‌گیری مصرف می‌کند یا خیر. پس از انجام عمل، بیمار باید به طور منظم به پزشک مراجعه کند تا از رشد نکردن دوباره کیست اطمینان حاصل کند.

درمان کیست دندان با لیزر

جراحی و برداشتن کیست دندانی و لثه‌ای با لیزر، روشی دقیق و موثر برای درمان ضایعات دهانی است که توسط دندانپزشکان استفاده می‌شود. این روش باعث کاهش درد و جای زخم در بیمار می‌شود. لیزر برای درمان برخی از ضایعات دهانی، از جمله زخم‌های آفتی، ورم لنفاوی، همانژیوم و کارسینوم وروکوز استفاده می‌شود.

ماده‌ای جامد، مایع یا گاز معمولاً به عنوان محیط فعال در لیزر استفاده می‌شود. وقتی که انرژی به آن ماده تزریق می‌شود، ذرات آن آزاد می‌شوند و با افزایش شدت منبع انرژی، نوری ساطع می‌شود. این نور با استفاده از سطوحی منعکس شده، به سمت محل مورد نظر هدایت می‌شود.

درمان کیست دندان با لیزر
درمان کسیت دندان با عصب کشی

درمان کیست دندان با عصب کشی

عصب‌کشی دندان یکی از روش‌های درمانی غیرتهاجمی برای کیست دندانی است. اگر کیستی کوچک و نزدیک به ریشه‌ی دندان مرده دارید، احتمال دارد که پس از درمان ریشه‌ی دندان، کیست خود به خود ترمیم شود. این روش درمان بسیار پیچیده بود و حتما نزد متخصص عصب کشی دندان انجام دهید

عصب‌کشی دندان، برای درمان عفونت پالپ دندان (بخش نرم و بافتی دندان) که عفونی شده است، انجام می‌شود. در این روش، پالپ دندان تخلیه شده و برای جلوگیری از عفونت بعدی، محل ایجاد کیست تخلیه و ضدعفونی می‌شود.

مزیت اصلی عصب‌کشی دندان این است که این روش عمدتاً غیرتهاجمی است و در آن هیچ برش بزرگی ایجاد نمی‌شود. این به معنای این است که با انجام این روش، می‌توانید از درد و سایر مشکلاتی که با روش‌های درمانی تهاجمی ممکن است به وجود آیند، جلوگیری کنید.

همه چیز درباره جراحی اپیکواکتومی را در این صفحه بخوانید?

درمان کیست دندان با کشیدن دندان

درمان کیست دندان ممکن است در برخی موارد، با کشیدن دندان آسان باشد. این روش، زمانی توصیه می‌شود که آندوسکوپی و عمل جراحی نتوانند به درمان کیست دندان کمک کنند. در این موارد، دندان مورد نظر به طور کامل کشیده می‌شود و سپس قسمت‌های مبتلا به کیست دندان تمیز می‌شوند.

پس از کشیدن دندان، قرار است که استخوان مصنوعی در آن ناحیه کاشته شود. این روش باعث پاک شدن کیست دندان و جلوگیری از عود دوباره آن می‌شود. علاوه بر این، برای استفاده از ایمپلنت جدید در آینده، فرایند کشیدن دندان باید به گونه‌ای انجام شود که بعداً بتوان ایمپلنت جدید را به جای دندان کشیده شده کاشت.

درمان کیست دندان با کشیدن دندان

همه چیز درباره جراحی کشیدن دندان را در این صفحه بخوانید?


پیشگیری از بروز کیست دندان

برای پیشگیری از کیست دندان، شما باید از دندان‌های خود مراقبت کنید و رعایت بهداشت دهان و دندان را داشته باشید. مراجعه به دندانپزشک به صورت منظم و درمان سریع عفونت‌های دندانی نیز می‌تواند به جلوگیری از کیست دندان کمک کند.


درباره درمان های آبسه بیشتر بخوانید


سوالات متداول

آیا کیست دندان خطرناک است؟

بله، کیست دندان خطرناک است زیرا می‌تواند باعث تورم، درد، عفونت و تخریب استخوان شود.

آیا می توان کیست دندان را خودم درمان کنم؟

نه، شما نباید تلاش کنید کیست دندان خود را خودتان درمان کنید. باید به دندانپزشک مراجعه کنید تا تشخیص دقیق و درمان مناسب را دریافت کنید.

آیا می‌توان کیست دندان را با آنتی بیوتیک درمان کرد؟

بله، در برخی موارد، دندانپزشک ممکن است آنتی بیوتیک برای درمان کیست دندان تجویز کند، اما این تنها درمان موقتی است و برای درمان نهایی، باید به روش‌های دیگری مانند جراحی مراجعه کنید.

آیا می‌توان با دهان شویه کیست دندان را درمان کرد؟

نه، دهان شویه نمی‌تواند کیست دندان را درمان کند. برای درمان کیست دندان باید به دندانپزشک مراجعه کنید.

آیا کیست دندان می‌تواند دوباره پس از درمان دوباره ظاهر شود؟

بله، در برخی موارد، کیست دندان ممکن است پس از درمان دوباره ظاهر شود. برای پیشگیری از بازگشت کیست دندان، باید به دندانپزشک مراجعه کرده و روش‌های پیشگیری را دنبال کنید.


چرا مراجعان ما، برای درمان کیست های دهان و دندان به سیمادنت اعتماد می‌کنند؟

مراجعان زیادی به صورت روزانه برای درمان ضایعات کیستیت به سیمادنت مراجعه می‌کنند. زیرا ما در تمام کلینیک‌های خود:

  • ایمن ترین روش درمان را انجام می‌دهیم
  • از حضور متخصصان دندانپزشکی باتجربه بهره می‌بریم
  • دستیاران دندانپزشکی حرفه‌ای داریم
  • محیط مطب‌های ما کاملاً مناسب حضور کودکان است
  • به نسبت هزینه‌ای که دریافت می‌کنیم خدمات با کیفیت ارائه می‌دهیم
  • به مراجعان آموزش می‌دهیم
  • همیشه در دسترس هستیم (تماس، سایت، شبکه‌های اجتماعی)
  • پاسخگوی تمام سوالات مراجعان عزیز هستیم.
  • زیر نظر مدیریت دکتر داوودیان هستیم.

متخصصین درمان کیست دندان در کلینیک تخصصی سیمادنت

دکتر هاوش غارتی

دکتر هاوش غارتی

جراح لثه (پریودنتیست) دندانپزشکی است که در پیشگیری و درمان بیماری‌های لثه و درمان التهاب دهان تخصص دارند. دکتر هاوش غارتی متخصص و جراح بیماری‌های لثه یکی از قدیمی ترین همکاران ما در کلینیک تخصصی سیمادنت هستند. دکتر غارتی بورد تخصصی پریودنتولوژی خود را در سال ۱۳۹۰ اخذ کردند. آن دسته از بیماران و مراجعان گرامی که برای مشکلات مربوط به لثه، جراحی دهان و دندان و کاشت ایمپلنت به سیمادنت مراجعه می‌‍کنند توسط ایشان ویزیت می‌شوند.

دکتر مجتبی جولهر

دکتر جولهر به عنوان یک دندانپزشک و جراح تمامی درمان‌های دندانپزشکی مخصوصاً عصب کشی (درمان ریشه) را در کلینیک سیمادنت انجام می‌دهند.

دکتر مجتبی جولهر

مشاوره حضوری برای درمان کیست دندان در شمال تهران

اگر ساکن مناطقی همانند نیاوران، اقدسیه، زعفرانیه، جردن، شریعتی، میرداماد، پاسداران و سایر محله‌های این مناطق هستید و قصد مراجعه به یک مرکز تخصصی درمان کیست دندان در شمال تهران را دارید، می‌توانید به مطب شریعتی سیمادنت مراجعه نمایید.

آدرس: تهران، شریعتی، بین میرداماد و ظفر، خیابان منظرنژاد، ساختمان پزشکان منظرنژاد، طبقه 3، واحد 11

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

Hidden
Hidden
مراجعه به کدام کلینیک برای شما مناسب تر است :
Hidden
Hidden
آیا شما بیمار جدید هستید :
Hidden
بهترین زمان جهت تعیین وقت مراجعه برای شما چه زمانی از روز است :
Hidden
بهترین زمان جهت تعیین وقت مراجعه برای شما چه زمانی از روز است :
Hidden

کلینیک شریعتی سیمادنت

مشاوره حضوری برای درمان کیست دندان در غرب تهران

علاوه بر مناطق شمالی تهران، سیمادنت در غرب تهران نیز شعبه‌ای دیگر دارد و شما می‌توانید برای دریافت مشاوره حضوری و نیز انجام درمان کیست دندان به شعبه ستارخان سیمادنت مراجعه کنید. در نتیجه اگر ساکن مناطقی همانند صادقیه، ستارخان، مرزداران،جنت آباد، سعادت آباد یا حتی کرج هستید قصد مراجعه به یک مرکز برای درمان کیست دندان در اطراف منزل خود را دارید، می‌توانید به مطب ستارخان سیمادنت مراجعه نمایید.

آدرس: تهران، خیابان ستارخان، بین خیابان شادمهر و بهبودی، ساختمان پزشکان ستارخان، طبقه ۵

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

Hidden
Hidden
مراجعه به کدام کلینیک برای شما مناسب تر است :
Hidden
Hidden
آیا شما بیمار جدید هستید :
Hidden
بهترین زمان جهت تعیین وقت مراجعه برای شما چه زمانی از روز است :
Hidden
بهترین زمان جهت تعیین وقت مراجعه برای شما چه زمانی از روز است :
Hidden

کلینیک سیمادنت ستارخان
  • یارعلی گفت:

    سلام . ببخشید بالای دندونم روی لثم یه قسمت خیلی کوچیک قرمز شده همون کیسته؟ خیلی خطرناکه؟حتما جراحی میخاد؟ممنون میشم توضیح بدید .

  • سلیمان یوسفی گفت:

    سلام من دندونمو کشیدم پنج روز پیش کشیدم بعداز دوروز گونه ام ورم کرده بود رفتم دکتر دارو داد الان یه کم ورمش خوابیده ولی حس میکنم یه چیز سفتی روی لثه ام هست!جای نگرانی نیست؟ یا چیکارکنم

    • کلینیک تخصصی دندانپزشکی سیمادنت گفت:

      با سلام
      باید حتما حضوری بررسی شود تا تشخیص دقیق داده شود. لطفا در اولین فرصت به متخصص مربوطه مراجعه فرمایید.
      با سپاس

  • بیتا گفت:

    سلام وقت شما بخیر
    من یک دندان عقل نهفته در فک پایین دارم که دندان پزشکی به من گفته باید هر 6 ماه عکس بگیرم که متوجه بشم دچار کیست شده یا نه. میخواستم بدونم آیا عکس opg هم کیست دندانم را نشان میده یا حتما باید عکس مخصوص دندان عقل رو بگیرم؟ ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

    • کلینیک تخصصی دندانپزشکی سیمادنت گفت:

      سلام
      لطفا به متخصص دندانپزشک مراجعه نمایید.
      دکتر داودیان
      متخصص ارتودنسی

  • مهدیه گفت:

    من عصب کشی ایم کامل انجام نشده و دندونم پر شدهوحتی دندون پرشده تخریب شده بود اندکی که تازه ترمیم کردم.الان کیست ایجاد شده و خیلی درد میکرد دکتر قرص و آمپول داد دردش آروم شده و از کشیدن صرف نظر کردم اما هنوزم دندون حساسه و نمیتونم غذا بخورم اون قسمت و حتی دست میزنم تورم اون قسمت هست و دندونم لق طوره یه کوچولو.الان نمیدونم تا کی میتونم با این شرایط جلو برموبعدا دردسر نشه بهتره بکشم یا تا عود کردن دس نگه دارم(قصد عصب کشی مجدد ندارم اصلا).؟؟؟

    • کلینیک تخصصی دندانپزشکی سیمادنت گفت:

      سلام
      در اسرع وقت به متخصص ریشه مراجعه فرمایید.
      با پزشکی که درمانتان را انجام دادند هم مشاوره فرمایید.
      با سپاس

  • Bahar گفت:

    ببخشین من ۷ ماه پیش دندونم رو عصب کشی کردم. الان یه چیز سفت تقریبا گرد رو لثه استخونم دراومده. دست که میزنم توش مایع یا چرک نیست و درد هم نداره. از اولم که دندونم پرشده بود وقتی غذا میخوردم با ریشه دندونم حس میکردم جویدن رو. الان خیلی نگرانم. فردا میخام برم مسافرت و دسترسی به دکتر ندارم. میشه توضیح بدین چیه؟ ایا قابل درمان هست؟ اگه دکتر بهم تا یه ماه دیگه وقت بده میتونم تا اونموقع صبر کنم یا ممکنه کلا دندونم اسیب ببینه؟ خیلی نگرانم . اگه میشه لطف کنین جواب همه سوالامو بدین. ممنونم

    • سلام
      این مورد نیاز به بررسی دقیق‌تر توسط متخصص دندانپزشک به صورت حضوری دارد.

      راه‌های ارتباط با کلینیک سیمادنت:
      کلینیک سیمادنت شریعتی : ۲۶۷۱۰۷۶۰
      کلینیک سیمادنت ستارخان : ۶۶۵۲۰۹۸۰
      شماره موبایل واتساپ مطب : 09371357373

  • مسلم گفت:

    سلام دخترم ۸ سالشه حدود ۲ سال پیش دندوناش رو پر کردیم الان حدود ۱۵ روز پیش دیدم لُپش ورم داره دست زدم دیدم خیلی سفته به دکتر معالجش که پر کرده بود مراجعه کردیم گفت چیز مهمی نیست عفونته و شربت داد کمی بهتر شد ولی رفع نشد امروز به دکتر دیگه مراجعه کردم اونم گفت تا جراح فک و صورت برید اونم گفت باید نمونه بردارم،خیلی نگرانم که چیه این که گفت باید نمونه بردارم؟

    • سلام
      این مورد نیاز به بررسی دقیق‌تر توسط متخصص دندانپزشک به صورت حضوری دارد.

      راه‌های ارتباط با کلینیک سیمادنت:
      کلینیک سیمادنت شریعتی : ۲۶۷۱۰۷۶۰
      کلینیک سیمادنت ستارخان : ۶۶۵۲۰۹۸۰
      شماره موبایل واتساپ مطب : 09371357373

  • آرش گفت:

    بعد از جراحی کیست دندان (24ساعت اولیه) چیکار باید کرد؟
    مراقبت هاش چجوریه؟

    • کلینیک دندانپزشکی سیمادنت گفت:

      حتما لازم است با توجه به نوع کیست و عفونی یا غیر عفونی بودن آن، دندانپزشک جراح مراقبت های لازم را به شما اعلام می کند.

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    سیما دنت
    مشاوره آنلاین
    سیمادنت
    تماس با ما
    سیمادنت
    تماس با ما
    سیمادنت
    دریافت نوبت