ارتودنسی دیمون

ارتودنسی دیمون

ارتودنسی دیمون

عناوین

از سال‌ها پیش، ارتودنسی که به درمان ناهنجاری‌های فکی و دندانی می‌پردازد، تحول بزرگی در علم دندانپزشکی ایجاد کرده است. با این وجود همچنان روش‌های مختلفی با در نظر گرفتن کارایی بهتر و درمان سریع‌تر ارائه می‌شود که یکی از بهترین این روش‌ها ارتودنسی دیمون با مکانیزم براکت‌های خود باز شونده است که توسط متخصص ارتودنسی به کار گرفته می‌شود. سیستم دیمون به دلیل مزایای زیادی که دارد، یکی از بهترین روش‌های ارتودنسی بوده که در درمان ناهنجری‌های شدید بسیار موثر عمل کرده است.


ارتودنسی دیمون چگونه عمل می‌کند؟!

در ارتودنسی دیمون به جای استفاده از بریس‌های معمولی و مرسوم دیگر روش‌های ارتودنسی، از بریس‌هایی با نام سلف لیگیتینگ (self-ligating) استفاده می‌شود؛ در واقع دیمون یکی از مهم‌ترین انواع ارتودنسی‌های دارای براکت‌های خودکار است؛ در این نوع از ارتودنسی‌ها، بدون نیاز به وجود کش‌های ارتودنسی (اورینگ)، سیم‌های ارتودنسی در داخل براکت‌‌های دارای درب‌های کشویی حرکت کرده و با ایجاد کمترین میزان اصطکاک، دندان‌ها را حرکت داده و آن‌ها را در محل صحیح خود مرتب می‌کند. ویژگی بازر دیگری که می‌توان برای سیستم‌های سلف لیگیتینگ از جمله دیمون برشمرد، اعمال نیروی بسیار کمتر به دندان‌ها نسبت به براکت‌های معمولی است که همین مزیت سبب به کارگیری و تأثیر مطلوب ارتودنسی دیمون در درمان بسیاری از ناهنجاری‌های شدید دندانی شده است.

ارتودنسی دیمون توسط دکتر داودیان متخصص ارتودنسی
نقل قول دکتر داودیان متخصص ارتودنسی درباره ارتودنسی دیمون

انواع ارتودنسی دیمون

بریس‌هایی که در سیستم ارتودنسی دیمون استفاده می‌شود، نیز همانند ارتودنسی معمولی در دو حالت فلزی و شفاف (سرامیکی) وجود دارد.

ارتودنسی دیمون فلزی

این بریس‌ها شباهت بسیار زیادی به بریس‌های فلزی ارتودنسی سنتی دارند، البته تفاوت مشهود بین آن‌ها داشتن قلاب‌های کوچکی برای کش‌های پلاستیکی است. همانطور که پیش‌تر ذکر شد، براکت‌های فلزی دیمون با امکان باز و بسته شدن خودکار، دیگر نیازی به استفاده از کش‌های ارتودنسی نخواهند داشت.

ارتودنسی دیمون سرامیکی (ارتودنسی دیمون شفاف)

این بریس‌ها ساخته شده از سرامیک هستند و علت آن نزدیکی بسیار زیاد به دندان‌ها است و در نتیجه به علت تشابه زیاد در رنگ و جنس به دندان طبیعی، جلب توجه کمتری داشته و به همین خاطر این نوع از ارتودنسی دیمون را شفاف نیز اطلاق می‌کنند. با این وجود همچنان همان مکانیزم حرکت خودکار براکت‌ها در ارتودنسی دیمون سرامیکی وجود دارد.

ارتودنسی دیمون سرامیکی (شفاف) و فلزی
ارتودنسی دیمون سرامیکی (شفاف) و فلزی

کاربرد ارتودنسی دیمون چیست؟!

تنگی شدید قوس فک بالا: در افرادی که دچار تنگی شدید قوس فکی بالا هستند (مخصوصاً بزرگسالان)، استفاده از سیستم ارتودنسی دیمون به دلیل اعمال نیرو و فشار کمتر در طول دوره درمان ارتودنسی، می‌تواند بدون نیاز به جراحی و یا استفاده از روش‌های درمانی سنگین در عریض نمودن قوس فکی بالا بسیار موثر واقع شود.

درمان ارتودنسی بدون کشیدن دندان: در مواردی که شدت ناهنجاری دندانی و فکی در بیمار بسیار زیاد است و به تشخیص متخصص ارتودنسی می‌توان بدون کشیدن دندان، این ناهنجاری را درمان نمود، بهترین انتخاب استفاده از ارتودنسی دیمون است.

بافت ضعیف لثه و استخوان: از آنجا که فشار و نیرویی که در سیستم دیمون به دندان‌ها وارد می‌‎‌شود، بسیار کم و در حدود یک سوم نیروی وارده در ارتودنسی معمولی است، دیمون بهترین انتخاب در مواردی خواهد بود که بیمار بافت لثه‌ای و یا استوانی بسیار ضعیفی داشته و نمی‌توان در طول دوره درمان ارتودنسی نیروی زیادی به دندان‌ها وارد کرد.

آیا همیشه می‌توان از ارتودنسی دیمون استفاده کرد؟!

بعد از گذشت بیش از 10 سال تجربه در زمینه استفاده از ارتودنسی دیمون، مواردی که از دید متخصص ارتودنسی بهتر است از دیمون استفاده نکرد و این سیستم چندان کارآمد نبوده را می‌توان در در موارد زیر خلاصه نمود:

  1. مواردی که لازم است دندان فرد کشیده شود.
  2. میزان ناهنجاری‌های دندانی خفیف باشد (نتیجه حاصل از ارتودنسی دیمون و ارتودنسی معمولی چه از نظر زمانی و چه از نظر کارآمدی تفاوت چندانی نخواهد داشت!).

این ویدیو را ببینید تا دیگر هیچ ابهامی درباره ارتودنسی دیمون نداشته باشید.

کاور دکتر مسعود داودیان

گارانتی مادام العمر ارتودنسی


مزایای ارتودنسی دیمون

  1. اصلی‌ترین ویژگی ارتودنسی دیمون حرکت خودکار براکت‌های آن است؛ دقیقاً به همین علت، سیم‌ها در داخل این براکت‌ها بسیار آسان‌تر حرکت کرده و در نتیجه اصطکاک کمتری ایجاد می‌شود؛ این کاهش اصطکاک و لغزندگی بیشتر سیم‌ها در داخل براکت، خود می‌تواند سبب ایجاد درد و فشار کمتر براکت‌ها بر روی دندان‌ها شود.
  2. ویژگی بارز بعدی ارتودنسی دیمون، عدم استفاده از کش‌های ارتودنسی (اورینگ‌ها) است که همین مسئله زیبایی بیشتر و البته مهم‌تر از آن جذب پلاک‌های باکتریایی کمتر و در نتیجه بهداشت بهتر را موجب می‌شود.
  3. از آنجایی که بریس‌های دیمون به صورت خود باز شونده کار می‌کنند، عدم نیاز به مراجعات پی در پی به کلینیک دندانپزشکی برای سفت کردن سیم‌های ارتودنسی یک مزیت بزرگ در طول دوره چند ماهه درمان ارتودنسی با دیمون است.
  4. کاهش مدت زمان ردیف شدن اولیه دندان‌ها در ارتودنسی دیمون یکی از مزایای مهم این روش برشمرده می‌شود؛ با این وجود طول کل دوره درمان تفاوت چندانی با ارتودنسی به روش معمول نخواهد داشت.
مزایای ارتودنسی دیمون
مزایای درمان ارتودنسی با سیستم دیمون

هزینه ارتودنسی دیمون

قطعاً با توجه به مزایای زیادی که سیستم ارتودنسی دیمون دارد، تمایل زیادی به استفاده از این روش درمانی ارتودنسی پیدا کرده‌اید؛ ولی بهتر است بدانید که به دلیل مکانیزم پیشرفته براکت‌های دیمون، هزینه این روش معمولاً بسیار بیشتر از ارتودنسی معمولی است. در نتیجه بهتر است در مواردی به سراغ استفاه از ارتودنسی ثابت دیمون رفت که به تشخیص متخصص ارتودنسی کارایی بیشتری هم برای بیمار و هم برای درمانگر وجود داشته باشد. برای اطلاعات بیشتر، سایر هزینه‌های ارتودنسی را نیز بررسی بفرمایید.

قیمت انواع ارتودنسی دندان سیمادنتقیمت به ريال
ارتودنسی ثابت دو فک بدون کشیدن دندان550/۰۰۰/۰۰۰
ارتودنسی ثابت دو فک با کشیدن دندان600/۰۰۰/۰۰۰
ارتودنسی دیمون (به ازای هرفک اضافه می شود)200/۰۰۰/۰۰۰
ارتودنسی شبه دیمون (به ازای هرفک اضافه می شود)100/۰۰۰/۰۰۰
ریباند براکت دیمون10/۰۰۰/۰۰۰

تصاویر قبل و بعد ارتودنسی دیمون

عکس واقعی قبل و بعد ارتودنسی دیمون
عکس قبل و بعد واقعی درمان با ارتودنسی دیمون دکتر داودیان

مشاوره حضوری برای ارتودنسی دیمون در شمال تهران

در صورتی که ساکن مناطق شمالی تهران همانند نیاوران، اقدسیه، زعفرانیه، جردن، شریعتی، میرداماد، پاسداران و سایر محله‌های این مناطق هستید و قصد مراجعه به یک متخصص ارتودنسی برای مشاوره درباره استفاده از سیستم ارتودنسی دیمون در شمال تهران را دارید، می‌توانید به کلینیک تخصصی دندانپزشکی سیمادنت مراجعه کرده و بهترین درمان را با ارتودنسی دیمون انجام دهید.

آدرس: تهران، شریعتی، بین میرداماد و ظفر، خیابان منظرنژاد، ساختمان پزشکان منظرنژاد، طبقه 3، واحد 11

کلینیک شریعتی سیمادنت

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

Hidden
Hidden
مراجعه به کدام کلینیک برای شما مناسب تر است :
Hidden
Hidden
آیا شما بیمار جدید هستید :
Hidden
بهترین زمان جهت تعیین وقت مراجعه برای شما چه زمانی از روز است :
Hidden
بهترین زمان جهت تعیین وقت مراجعه برای شما چه زمانی از روز است :
Hidden

مشاوره حضوری برای ارتودنسی دیمون در غرب تهران

علاوه بر مناطق شمالی تهران، سیمادنت در غرب تهران نیز شعبه دیگری دارد و در نتیجه اگر ساکن مناطقی همانند صادقیه، ستارخان، مرزداران،جنت آباد، سعادت آباد یا حتی کرج هستید، شما می‌توانید برای دریافت مشاوره حضوری و دریافت بهترین راه کارها و نیز انجام ارتودنسی دیمون به شعبه ستارخان کلینیک تخصصی دندانپزشکی سیمادنت مراجعه کنید.

آدرس: تهران، خیابان ستارخان، بین خیابان شادمهر و بهبودی، ساختمان پزشکان ستارخان، طبقه ۵

کلینیک سیمادنت ستارخان

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

Hidden
Hidden
مراجعه به کدام کلینیک برای شما مناسب تر است :
Hidden
Hidden
آیا شما بیمار جدید هستید :
Hidden
بهترین زمان جهت تعیین وقت مراجعه برای شما چه زمانی از روز است :
Hidden
بهترین زمان جهت تعیین وقت مراجعه برای شما چه زمانی از روز است :
Hidden

در این مطلب با ما همراه باشید تا به شما به صورت مختصر و مفید توضیح دهیم که ارتودنسی دیمون چیست؟ چه تفاوت‌هایی با ارتودنسی معمولی دارد و مزایا و معایب آن چیستند. اگر که به فکر مرتب کردن دندان‌های خود با ارتودنسی هستید، اما روش‌های معمول را مورد اعتماد نمی‌دانید، بهتر است با روش جدید دیمون آشنا شوید؛ چرا که با استفاده از تکنولوژی و البته متخصصین حرفه‌ای شاهد رخ داد عملی حرفه‌ای تر و قابل اطمینان هستیم. در بین روش‌های مرسوم ارتودنسی شاهد نکته‌ای هستیم که روش دیمون به عنوان جایگزینی برای انواع مختلف  ارتودنسی نامرئی و سنتی برای دندان‌ها استفاده می‌شود. چرا؟ با ما همراه باشید.

اگر که به انجام انواع عمل‌های صورت و دهان مثل ارتودنسی علاقه‌مند هستید می‌توانید با مراجعه به صفحه تماس با ما و ارتباط گیری با پشتیبانی از متخصص ارتودنسی مشاوره بخواهید.

ارتودنسی دیمون چیست؟

 سازندگان بریس‌های سلف لیگیتینگ ادعا می‌کنند که درمان شدن دندان‌های شما با بریس‌های سلف لیگیتینگ باعث می‌شود که این کار سریعتر و با درد کمتری صورت گیرد. همچنین یکی دیگر از نکاتی که مورد توجه است این می‌باشد که برای نصب این بریس‌ها نیازی به آماده سازی‌هایی مانند کشیدن دندان نمی‌باشد.

ارتودنسی دیمون

پس همانطور که متوجه شدید استفاده از این بریس‌ها باعث می‌شود که شما مشکلات زیادی را تجربه نکنید و با آسانی ارتودنسی را انجام دهید. استفاده از این فناوری باعث می‌شود که شما علاوه بر راحتی نصب بتوانید از تکنولوژی پیشرفته‌تر و قابل اعتماد‌تری استفاده کنید چرا که سلامت شما و دهانتان از همه چیز مهمتر است. استفاده‌ی از این بریس‌ها بسیار زیاد می‌باشد که در بخش زیر به ذکر مهمترین‌ آن‌ها می‌پردازیم:

  • _ حل مشکلاتی از قبیل ازدهام دندان‌ها یا کراوود
  • _ حل موارد خفیف تا شدید مال اکلوژن
  • _ مورد استفاده برای دندان‌های کج

مزایای استفاده از بریس‌های  ارتودنسی دیمون

علاوه بر نکات گفته شده شاهد این هستیم که استفاده از بریس‌های دیمون مزایای دیگری نیز دارد که در بخش زیر به ذکر آن‌ها پرداخته‌ایم:

  • _ لبخند کاملتر
  • _ تعادل بهتر صورت
  • _ خطوط صاف‌تر گونه‌ها
  • _ کاهش مثلث‌های تیره در گوشه‌های دهان شما
  • _ پروفایل‌های بهتر برای جوانترها

انواع بریس‌های دیمون

بریس‌های دیمون به علت محبوبیت بالا و استفاده‌ی زیاد در انواع مختلفی وجود دارند تا بتوانند رنج وسیعی از کاربری‌های مختلف را پوشش دهند. در این بخش به ذکر 2 نوع مختلف آن‌ها می‌پردازیم:

تفاوت بریس‌ ارتودنسی دیمون با بریس‌ معمولی

همانطور که متوجه شدید، تفاوت‌های هرچند کوچکی بین بریس‌های سیستم دیمون و بریس‌های معمولی وجود دارند. اما یکی از اصلی‌ترین تفاوت‌هایی که وجود دارد، این است که بریس‌های دیمون سلف لیگیتینگ هستند، در حالی که بریس‌های معمولی برای سفت شدن نیاز به مراجعه‌ی دوره‌ای به دکتر ارتودنسی دارند. سیستم دیمون به تدریج و با استفاده از مکانیزم کشویی سفت می‌شود تا دندان‌های شما صاف گردد. یکی دیگر از تفاوت‌های موجود گرانتر بودن بریس‌های دیمون می‌باشد که شاهد افزایش قیمتی 7 الی 12 درصد نسبت به روش معمولی هستیم.

ممنونیم که تا پایان این مطلب همراه ما بودید، امیدواریم از خواندن موارد گفته شده لذت برده باشید. جهت دریافت مشاوره در زمینه انواع ارتودنسی همچون ارتودنسی ثابت، ایمپلنت، لمینت و … می توانید با مراجعه به صفحه تعیین وقت اقدام به دریافت نوبت اینترنتی نمایید. همچنین جهت اطلاع از هزینه انواع ارتودنسی همچون هزینه ارتودنسی متحرک، نامرئی و ثابت می توانید به صفحه هزینه  ارتودنسی مراجعه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیما دنت
مشاوره آنلاین
سیمادنت
تماس با ما
سیمادنت
تماس با ما
سیمادنت
دریافت نوبت