فلوراید سدی در مقابل پوسیدگی

فلوراید سدی در مقابل پوسیدگی

فلوراید سدی در مقابل پوسیدگی

فلورايد نوعي ماده معدني است که با پوسيدگي دندان مقابله مي کند. در بعضي از کشورها آب آشاميدني حاوي فلورايد است که نوشيدن آن نقش مهمي در پيشگيري از پوسيدگي دارد. خمير دندان و ساير محصولات دهان و دندان نيز از ديگر منابع فلورايد هستند.
فلورايد به عنوان عنصري طبيعي که با پوسيدگي دندان مقابله مي کند نيز شناخته مي شود. اين عنصر در مراحل اوليه شروع پوسيدگي، يعني زماني که هنوز پوسيدگي از نظر کلينيکي قابل رويت نيست، سبب بازسازي ساختمان دندان و عدم پيشرفت پوسيدگي مي شود .

فلوراید سدی در مقابل پوسیدگی

فلوراید چه فوایدی دارد؟

تحقيقات نشان مي دهد که فلورايد در کودکان و بزرگسالان از بروز پوسيدگي جلوگيري مي کند. بدين صورت که فلورايد ساختمان دندان را تقويت مي کند و سبب مي شود که دندان در مقابل اسيدهاي پوسيدگي زا، مقاومت بيشتري داشته باشد.

زماني که با خمير دندان حاوي فلورايد، دندان هايتان را مسواک مي زنيد يا از ديگر محصولات دهان و دندان فلورايد دار استفاده مي کنيد، از بروز پوسيدگي جلوگيري مي کنيد. فلورايد ساختمان ميناي دندان ( انامل ) را که سطح بيروني دندان شما را تشکيل مي دهد، تقويت مي سازد .

اگر دندانپزشک شما تشخيص دهد که ريسک ايجاد پوسيدگي در دندانهاي شما بالا است، درمان پيشگيرانه فلورايد تراپي را در مطب دندانپزشکي برايتان انجام مي دهد. براي اثر بخشي بيشتر، ممکن است مصرف دهان شويه هاي خاص فلورايد دار و يا ژل فلورايد را نيز برايتان تجويز کند تا در کنار درمان فلورايد تراپي در مطب، در خانه نيز از اثرات مثبت اين عنصر بهره مند شويد.

 

چه نوع خمير دنداني براي کودکان مناسب است؟
چه نوع خمير دنداني براي کودکان مناسب است؟

طبق توصيه هاي انجمن دندانپزشکي آمريکا در اين زمينه، براي کودکان زير 3 سال، هر زمان که دندان هايشان در دهان ظاهر شد با خمير دندان حاوي فلورايد، دندان هايشان را مسواک بزنيد. دقت کنيد که مقدار اندکي از خمير دندان را روي مسواک قرار دهيد، در حد يک لايه نازک ( اسمير )و يا يک دانه برنج. دو بار در روز ( صبح هنگام و شب ) و يا به دفعاتي که دندان پزشک کودکان، تجويز کرده است، دندان هاي کودکتان را مسواک بزنيد.

براي کودکان 6- 3 ساله، دو بار در روز با خمير دندان فلورايد دار، دندان هايشان را مسواک بزنيد . مقدار خمير دندان نبايد از اندازه يک نخود بيشتر باشد.هميشه نظارت کافي نسبت به مقدار خمير دندان مصرفي کودکتان داشته باشيد. به او ياد دهيد که پس از مسواک زدن بيشتر خمير دندان را تف کرده، از دهان خود خارج کند.

خمير دنداني را انتخاب کنيد که بر چسب تأييديه ADA داشته باشد تا مطمئن شويد حاوي فلورايد است و از پوسيدگي جلوگيري مي کند. ( سر دبير علمي سيمادنت: بر چسب تأييديه FDI يا همان فدراسيون جهاني دندانپزشکي نيز مورد تأييد است. علاوه بر اين اگر دندان پزشک شما خمير دنداني را تاييد کرد، مي توانيد از آن استفاده کنيد ).چه نوع خمير دنداني براي کودکان مناسب است؟
ارباط با تلگرام

نظرات :  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیما دنت
مشاوره آنلاین
سیمادنت
تماس با ما
سیمادنت
تماس با ما
سیمادنت
دریافت نوبت