مرتب کردن دندان بدون ارتودنسی | دندانپزشکی سیمادنت

مرتب کردن دندان بدون ارتودنسی | دندانپزشکی سیمادنت

درمان کجی دندان بدون ارتودنسی

عناوین

ارتودنسی

برای مرتب کردن دندان و زیبا تر کردن دندان ها از درمان ارتودنسی استفاده می شود. متخصصان ارتودنسی این درمان را بهترین روش می دانند اما روش های دیگری هم برای مرتب سازی دندان ها بدون ارتودنسی وجود دارد که نتیجه مطلوبی را به بیمار می رساند.

برای آن که دندان ها به خوبی مرتب شوند ابتدا باید آناتومی و فرم دندان ها را به خوبی شناخت و عواملی که باعث این شناخت خواهند شد  به صورت زیر می باشد:

• دندان به چه صورت در کنار هم قرار گرفته اند
• رنگ دندان ها به چه صورت می باشد و فرم آن به چگونه ای می باشد
• شکل و فرم لب ها
• چهره ی بیمار

 

یک دکتر ارتودنسی مجرب به راحتی با در نظر گرفتن این عوامل می تواند موثرترین و بهترین راه درمان را در اختیار بیمار بگذارد. یک متخصص برای آن که دندان ها را به خوبی مرتب نماید با سلیقه و هنر به خرج دهد تا دندان های نامرتب ، منظم و یکدست شوند. متخصصین ارتودنسی قبل از اقدام به مرتب سازی و زیباسازی دندان ها به تنها مواردی که دقت می نمایند چهره ی بیمار و تناسب شکل دندان با فرم لب ها می باشد. البته زیبایی در کنار سلامتی ارزشمند می باشد.

 

اهمیت مرتب کردن دندان ها به چه دلیل می باشد:

• منظم بودن دندان ها نه تنها برای زیبایی انجام می شود بلکه برای حفظ سلامتی بسیار مهم می باشد.
• به راحتی می توان دندان صاف و منظم را تمیز کرد.
• به آسانی با دندان های مرتب می توان غذا خورد.
• خطر ابتلا به پوسیدگی در دندان های نامرتب بیشتر می باشد.
• بیماری لثه بیشتر برای دندان های نامرتب اتفاق می افتد.

 

نحوه ی مرتب کردن دندان ها بدون ارتودنسی

 

سطح های مختلفی برای نامنظم بودن دندان ها وجود دارد. به طور مثال ممکن است در بین تمام دندان ها تنها یک دندان دچار مشکل بی نظمی شده باشد. که اابته برای مرتب سازی آن ها روش های مختلفی وجود دارند از جمله:

روکش

از روکش در مواقعی استفاده می شود که  دندان دچار پوسیده شدن ، شکستگی و یا حتی برای پوشش دندان عصب کشی شده استفاده می گردد.  به این ترتیب دندان ها ظاهری شکیل تر به خود خواهند گرفت.  عقب یا جلو بودن یک دندان مثل دندان نیش با روکش اصلاح پذیر خواهد بود.

جرم گیری

از دیگر روش های زیبا سازی دندان ها بدون ارتودنسی روش جرم گیری می باشد که برای تغییر رنگ دندان ها به سفیدی و زیبا تر کردن آن ها به کار برده می شود  تا پلاک به وجود آمده بر روی دندان ها برداشته شود.

بلیچینگ

به غیر از جرم گیری روش دیگری برای سفید کردن دندان ها وجود دارد که به آن بلیچینگ گفته می شود. در صورت به وجود آمدن مشکلات حاد تر یعنی مصرف دارو یا مواد مخدر یا بالا رفتن سن و تغییر ژن و حتی رعایت نکردن بهداشت دندان به مدت طولانی  دندان ها دچار تغییر رنگ شوند این روش بهترین راه درمان می باشد.

لمینت

راه دیگری که برای سفیدی دندان وجود دارد استفاده از لمینت می باشد. دکترای دندانپزشکی به دو صورت آن را با توجه به شرایط بیمار به کار می برند: سرامیکی و کامپوزیتی

در صورتی که دندان ها دچار پوسیدگی شده باشند  و یا بد رنگ شده باشند و حتی برای اصلاح اندازه دندان ها می توان از لمینت استفاده کرد.

باندینگ

این روش به معنای پر کردن فضای خالی دندان ها می باشد که نوعی درمان زیبایی محسوب می شود. در این نوع درمان از چسب مخصوص و رنگ دندان استفاده می شود. برای ترمیم دندان های شکسته  و پر کردن آن ها از این روش نیز استفاده می شود.

پر کردن و ایمپلنت روش های دیگری هستند که متخصصان ارتودنسی از آن برای زیباسازی بدون ارتودنسی استفاده می کنند.

بهترین روش درمان کجی دندان بدون ارتودنسی

بهترین راه حل های موثر درمان کجی دندان بدون ارتودنسی را در بالا به شما توضیح دادیم، اما انتخاب بهترین روش به انتخاب شما و تشخیص پزشک متخصص بستگی دارد، پس مثل همیشه به شما پیشنهاد می دهیم قبل از انتخاب روش درمانی با پزشک متخصص خود مشورت کنید.

ارباط با تلگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیما دنت
مشاوره آنلاین
سیمادنت
تماس با ما
سیمادنت
تماس با ما
سیمادنت
دریافت نوبت