ایمپلنت فوری چیست؟ قبل از انجام ایمپلنت حتما بخوانید

ایمپلنت فوری چیست؟ قبل از انجام ایمپلنت حتما بخوانید

ایمپلنت های فوری

عناوین

در این بخش از سیمادنت به موضوع جذاب ایمپلنت فوری می‌پردازیم . از دست دادن یک یا چند دندان از مشکلاتی است که ممکن است به هر دلیلی برای هر کسی اتفاق بیفتد که تاثیر به سزایی در چهره فرد و مهم‌تر در روحیه و اعتماد به نفس او دارد. از دست رفتن دندان از مشکلاتی است که تا چند سال اخیر درمانی به جز دندان مصنوعی برای ترمیم آن وجود نداشت که به دلیل ظاهری نامناسب رضایت مریض را جلب نمی‌کرد.


هزینه ویزیت دندانپزشکی جهت انجام ایمپلنت فوری

ویزیت دندانپزشکیقیمت به ريال
ویزیت دندانپزشکی عمومی برای ایمپلنت فوری۱/۰۰۰/۰۰۰
ویزیت دندانپزشکی تخصصی برای ایمپلنت فوری۱/5۰۰/۰۰۰

دریافت مستقیم نوبت ایمپلنت فوری دندان از کلینیک سیمادنت

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

Hidden
Hidden
مراجعه به کدام کلینیک برای شما مناسب تر است :
Hidden
Hidden
آیا شما بیمار جدید هستید :
Hidden
بهترین زمان جهت تعیین وقت مراجعه برای شما چه زمانی از روز است :
Hidden
بهترین زمان جهت تعیین وقت مراجعه برای شما چه زمانی از روز است :
Hidden


خوشبختانه با پیشرفت علم و با توجه به آخرین تحقیقات و تکنولوژی‌های روز دنیا دیگر هیچ جای نگرانی برای دندان‌های از دست رفته وجود ندارد. قرار دادن ایمپلنت دندان در فک، درمانی نه چندان سخت است که عارضه‌ای دربر ندارد.

ایمپلنت دندانی در واقع همان نقش دندان‌های اصلی را تا پایان عمر برای بیمار ایفا می‌کند که از بین روش‌های درمانی جایگزین ریشه دندان، می‌تواند بهترین جایگزین محسوب شود زیرا هم ریشه و هم تاج دندان را شامل می‌شود.

ایمپلنت‌ها پین‌های باریکی هستند که از تیتانیوم خالص سازگار ساخته شده‌اند که درون استخوان فک گذاشته می‌شود و نقش ریشه دندان را ایفا می‌کند. ایمپلنت‌های دندانی در واقع وظیفه نگهداری تاج دندان به جای ریشه دندان طبیعی را دارند. برای جوش خوردن کامل ایمپلنت درون فک با استخوان چند ماه زمان لازم است تا مرحله بعدی که قرار دادن روکش است انجام شود.

متخصصان ایمپلنت در سیمادنت


 نوعی از ایمپلنت وجود دارد که به نام ایمپلنت فوری خوانده می‌شود. ایمپلنت فوری از لحاظ تکنیک کارگزاری و شرایط موجود با ایمپلنت‌های دیگر متفاوت است به این معنی که اگر طول و عرض استخوان مناسب باشد و ترکم استخوان هم ایده‌آل باشد نیاز نیست برای کاشت پروتز سه ماه صبر کنیم و در روز جراحی پروتز موقت گذاشته می‌شود، یعنی بعد از گذشت دوره سه یا پنج ماهه پروتز فاینال جایگزین پروتز موقت می‌شود.

مزیت پروتز موقت اولیه این است که از جنس فلز یا پرسلن نیست و از مواد سبک پلاستیکی ساخته می‌شود و حتی کمی کوتاه‌تر است از بابت اینکه فشار کمتری به ایمپلنت ایجاد کند تا وقتی که ایمپلنت کاملا جوش بخورد (همان دوره سه تا پنج ماه).

در قرار دادن ایمپلنت فوری گیر اولیه استخوان باید بین 60 تا 70 نیوتون باشد اما در شرایط عادی این میزان بین 25 تا 30 نیوتن است. اگر تراکم استخوان مناسب نباشد نمی‌توان این 60 نیوتن فشار را به آن وارد کنیم و به این دلیل دیگر ایمپلنت فوری تلقی نمی‌شود.


مزایای ایمپلنت فوری

ایمپلنت فوری بیشتر برای دندان‌های جلویی قرار داده می‌شود، که در زیبایی چهره بیمار اهمیت بسیاری دارد و نیاز داریم جایگزینی فوری قرار دهیم  که نگرانی برای بی‌دندانی نداشته باشیم. در دندان‌های عقبی یا همان کرسی فقط در صورتی که گروهی باشند این کار را انجام می‌دهیم، در این مورد اگر بی دندانی به صورت تک دندانی باشد با وجود 60 نیوتن فشار هم به صلاح نیست این کار انجام شود اما در نهایت تمامی این گفته‌ها به شرایط بیمار بستگی دارد.

باید گفته شود که پروتز ثابت استحکام زیادی دارد و برای طول عمر 15 تا 20 سال ساخته می‌شود و چون ایمپلنت هنوز به طور کامل در فک جوش نخورده است نمی‌توان این فشار را به استخوان آن وارد کنیم و لازم است یک پروتز سبک و موقتی قرار داد تا زمانی که استخوان کاملا جوش بخورد.

از مزایای دیگر این پروتز موقت قابل سایش بودن آن است که باعث می‌شود فشارهای به وجود آمده از جویدن، به خود پروتز وارد شود و به ریشه دندان که ایمپلنت است آسیبی نرسد زیرا نباید هیچ حرکتی روی ایمپلنت وجود داشته باشد و به همین دلیل وارد شدن فشار به ناحیه ایمپلنت شده می تواند منجر به جوش نخوردن ایمپلنت شود، و در واقع حتی با از بین رفتن پروتز موقت هیچ آسیبی ایمپلنت را تهدید نمی‌کند.

از دیگر موارد استفاده از ایمپلنت فوری زمانی است که تعداد زیادی دندان مجاور هم از دست رفته باشد یا یک فک کامل بی‌دندان باشد، در این صورت کل ناحیه بی‌دندانی ایمپلنت می‌شود و در همان روز جراحی به وسیله یک پروتز موقت بهم وصل می‌شوند که ایمپلنت‌ها به هم متصل و در اصطلاح کلاف شوند که به صورت خودکار به ثبات ریشه‌ها کمک کرده و از تکان خوردن احتمالی ایمپلنت‌ها جلوگیری می‌کند، بنابراین با وجود این شرایط می‌توان امید داشت که ریشه‌ها در جای خود ثابت مانده‌اند و جوش خوردن تا حد زیادی بالا می‌رود و پس از دوره سه یا پنج ماهه که لثه‌ها شکل نهایی خود را به دست آورده‌اند می‌توان پروتز ثابت را با موقت تعویض کرد.

مراحل ایمپلنت فوری


معایب ایمپلنت فوری

ایمپلنت فوری 10 تا 15 درصد امکان موفقیت درمان ایمپلنت را کاهش می‌دهد و ما این روش را به کسانی توصیه می‌کنیم که به هیچ وجه نمی‌توانند ناحیه بی‌دندانی را تحمل کنند و در موقعیت مناسب و ایده آل استخوانی نیاز دارند که همزمان با کشیدن دندان، در همان جلسه ایمپلنت و پروتز موقت هم برایشان قرار داده شود.

ایمپلنت فوری از قیمت بالاتری برخوردار است به این علت که یک پروتز موقت به صورت اضافه برای بیمار لحاظ می‌شود، در واقع هزینه یک پروتز اضافه از بیمار دریافت می‌شود.

مراحل انجام ایمپلنت فوری

_روز اول، جراحی ناحیه ریشه و خارج کردن دندان، کاشت ایمپلنت و ساخت پروتز موقت

_در فک پایین بعد از سه ماه و در فک بالا بعد از پنج ماه قالبگیری مجدد انجام می‌شود و بعد از حدود دو هفته پروتز نهایی توسط لابراتوار ساخته می‌شود و با پروتز موقت تعویض می‌گردد

_در شرایط بی‌دندانی کامل ایمپلنت فوری در روز جراحی به اتصالات دست دندان وصل می‌شود و در همان روز به دست دندان وصل می‌شود و در این شرایط دیگر نیازی به ساخت پروتز موقت نیست و در یک جلسه ریشه‌ها جراحی شده و اتصالات به پروتز و ایمپلنت وصل می‌شود و از همان روز اول پروتز شکل می‌گیرد.


دریافت سریع نوبت اینترنتی جهت انجام ایمپلنت


مشاوره حضوری برای ایمپلنت فوری در شمال تهران

اگر ساکن مناطقی همانند نیاوران، اقدسیه، زعفرانیه، جردن، شریعتی، میرداماد، پاسداران و سایر محله‌های این مناطق هستید و قصد مراجعه به یک مرکز تخصصی ایمپلنت در شمال تهران را دارید، می‌توانید به مطب شریعتی سیمادنت مراجعه نمایید.

آدرس: تهران، شریعتی، بین میرداماد و ظفر، خیابان منظرنژاد، ساختمان پزشکان منظرنژاد، طبقه 3، واحد 11

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

Hidden
Hidden
مراجعه به کدام کلینیک برای شما مناسب تر است :
Hidden
Hidden
آیا شما بیمار جدید هستید :
Hidden
بهترین زمان جهت تعیین وقت مراجعه برای شما چه زمانی از روز است :
Hidden
بهترین زمان جهت تعیین وقت مراجعه برای شما چه زمانی از روز است :
Hidden

کلینیک شریعتی سیمادنت

مشاوره حضوری با بهترین متخصص ایمپلنت دندان در غرب تهران

علاوه بر مناطق شمالی تهران، سیمادنت در غرب تهران نیز شعبه‌ای دیگر دارد و شما می‌توانید برای دریافت مشاوره حضوری و نیز انجام لمینت دندان به شعبه ستارخان سیمادنت مراجعه کنید. در نتیجه اگر ساکن مناطقی همانند صادقیه، ستارخان، مرزداران،جنت آباد، سعادت آباد یا حتی کرج هستید قصد مراجعه به یک مرکز ایمپلنت در اطراف منزل خود را دارید، می‌توانید به مطب ستارخان سیمادنت مراجعه نمایید.

آدرس: تهران، خیابان ستارخان، بین خیابان شادمهر و بهبودی، ساختمان پزشکان ستارخان، طبقه ۵

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

Hidden
Hidden
مراجعه به کدام کلینیک برای شما مناسب تر است :
Hidden
Hidden
آیا شما بیمار جدید هستید :
Hidden
بهترین زمان جهت تعیین وقت مراجعه برای شما چه زمانی از روز است :
Hidden
بهترین زمان جهت تعیین وقت مراجعه برای شما چه زمانی از روز است :
Hidden

کلینیک سیمادنت ستارخان
  • مصفا گفت:

    چگونه از دندان ایمپلنت نگهداری کنیم ؟ من بعد از دو سال دندانم شکسته چیکار باید کینم آیا شما ترمیم شکستن تاج دندان را انجام می دهید؟

    • کلینیک تخصصی دندانپزشکی سیمادنت گفت:

      سلام
      اگر شکستکی تاج دندان کوچک و جزئی باشد، ترمیم تاج دندان توسط دندانپزشک انجام می شود، لذا جهت دریافت مشاوره دقیق تر به واتساپ سیمادنت پیام ارسال نمایید، همچنین مقاله زیر را در خصوص ترمیم دندان مطالعه نمایید.
      با سپاس
      کلینیک تخصصی دندانپزشکی سیمادنت

  • مهدی گفت:

    دکتر اگه نخواهیم همه دندانها را لمینت کنیم. برای اینکه رنگ سایر دندانها هم مانند دندانهای لمینت شده بنظر برسد میتوان بیلیچینگ انجام داد؟

  • علی گفت:

    سلام و عرض خسته نباشید .
    من درباره ایمپلنت های یک روزه یا فوری زیاد شنیده ام . میشه بهم بگین ایمپلنت فوری چیست ؟

  • بهی گفت:

    سلام . مرسی از بابت سایت خوبتون
    ایمپلنت دندان رو میشه همه افراد استفاده کنند و محدودیتی براش وجود نداره ؟

  • سونیا گفت:

    در صورت خالی ماندن جای دندان کشیده شده یا افتاده چه اتفاقی ممکن است روی دهد؟

  • هانا گفت:

    در صورت کمبود یا ضعیف بودن استخوان فک چه راهکاری را پیشنهاد می دهید ؟

  • یوسف گفت:

    سلام پدر من دیابت دارند و دندان هایشان جدیدا لق شده اند. میخواستم بدونم میتونن دندان هاشون رو ایمپلنت کنند؟

  • کبری گفت:

    زمان طول درمان کاشت ایمپلنت برای دندان جلو چقدره؟

  • سینا گفت:

    سلام خسته نباشید من چند سالی هست درگیر دندانپزشکی بد شدم یکی از دوستانم شما رو معرفی کرد اکثر دندان های من خراب شده منم اکثر آنها را روکش کردم.ولی فایده ندارن می‌خوام همه دندان را بکشم اگه بخوام ایمپلنت کنم باید همه دندان را ایمپلنت کنم یا بعضی را ایمپلنت پایه میکنید بعد از آن روکش لطفاً جواب بدید

  • اکرم گفت:

    با سلام من کل دندانهام خراب باز میتونم ایمپلنت کنم و ایا سن و سال در عمل ایمپلنت مهمه

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    سیما دنت
    مشاوره آنلاین
    سیمادنت
    تماس با ما
    سیمادنت
    تماس با ما
    سیمادنت
    دریافت نوبت