جراحی عقل نهفته

جراحی عقل نهفته

اگر ارتودنتیست شما کشیدن دندان عقل نهفته را پیشنهاد دهد شما در ابتدا به یک جراح فک و صورت نیاز خواهید داشت. جراح شرایط اختصاصی شما را ارزیابی نموده و ممکن است تست های تشخیصی معینی را انجام دهد. برای جراحی خیلی مهم است که دهان تمیز باشد. ما از بیماران می خواهیم که به مانند همیشه دندانهای خود را نخ دندان کشیده و مسواک بزنند. دندانهای عقل معمولا تحت آرامبخشی عمومی کشیده می شوند البته گاهی تنها بی حسی موضعی اعمال می گردد. بیمارانی که باید تحت بیهوشی عمومی از طریق تزریق وریدی قرار بگیرند به مدت ۶ ساعت قبل از عمل نباید چیزی بخورند یا بیاشامند. در پایان این که بهتر است با لباس آزاد و راحت به اتاق عمل بروید. جراح فک و صورت بهترین متدی را که برای هر بیماری مناسب است برمی گزیند.

طول مدت و پیچیدگی درمان جراحی دندان عقل به تعدادی فاکتور بستگی دارد از جمله: موقعیت دندان، ارتفاع و انحنای ریشه ها، ضخامت استخوان اطراف دندانها و وضعیت عمومی سلامت بیمار. به طور معمول دندان عقل یک فرد بالغ جوان سیستم ریشه ناکاملی دارد که درآوردن دندان عقل را نسبتا آسانتر می کند. با ادامه رویش دندانهای عقل، ریشه ها بلندتر شده و ممکن است در مجاورت با عصب فک پایین قرار بگیرند. در این صورت جراحی پیچیده تر شده و احتمال بروز عوارض بعد از عمل افزایش می یابد. اگر دندان عقل، نهفته باشد برشی روی خط لثه به سمت عقب داده می شود تا دندان عقل قابل مشاهده گردد. اگر استخوان روی دندان را می پوشاند بخشی از آن برداشته می شود تا دندان دیده شود. دندان عقل ممکن است به صورت یک تکه خارج گردد و یا در مواردی به قطعات کوچکتر بریده شود. کشیدن دندان عقلی که به طور کامل نهفته باشد به طور معمول بین ۴۵ تا ۶۰ دقیقه تا پایان به طول می انجامد. به محض درآوردن دندان عقل، بافت لثه بخیه زده می شود.

بعد از عمل بیمار در مطب جراحی تحت مراقبت ویژه استراحت می کند تا اینکه به منزل انتقال داده شود. قبل از رفتن به منزل، آموزش ها و توصیه های بعد از عمل از جمله در خصوص کنترل درد به بیمار داده می شود. بهترین نتیجه کشیدن دندان عقل نهفته این است که بیمار می تواند از دندانهای دیگر خود به خوبی نگهداری کرده و در دراز مدت انتظار تسهیل و بهبود بهداشت دهان در منزل را داشته باشد. برای اطلاعات بیشتر پیرامون جراحی دندان عقل با ارتودنتیست یا جراح فک خود تماس بگیرید.

 

نظرات :  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیما دنت
مشاوره آنلاین
سیمادنت
تماس با ما
سیمادنت
تماس با ما
سیمادنت
دریافت نوبت