مال اکلوژن چیست و چگونه درمان می شود

مال اکلوژن چیست و چگونه درمان می شود

مال اکلوژن چیست و چگونه درمان می شود

عناوین

امروزه با پیشرفت صنعت زیبایی و درمان شاهد این هستیم که به آسانی می‌توان به حل مشکلاتی پرداخت که عموم مردم با آن دست و پنجه نرم می‌کردند، مشکلاتی که در گذشته به آسانی قابل حل و درمان نبودند. مال اکلوژن را می‌توان یکی از این مشکلات دانست که شاید در رابطه با آن چیز‌هایی شنیده باشید، اما به صورت کامل در رابطه با آن دانشی ندارید و نمی‌دانید که مشکل مذکور به چه دلایل رخ می‌دهد، چه عیب‌هایی دارد و چطور می‌توان آن را درمان کرد. در این مطلب با ما همراه باشید تا به صورت مختصر و مفید به ذکر مهمترین موارد در رابطه با مال اکلوژن بپردازیم.

مال اکلوژن چیست ؛ روش های درمان مال اکلوژن کدامند؟

یکی از اصلی‌ترین سوالاتی که برای هر فرد در رابطه با اکلوژن بوجود آمده است را می‌توان این مورد دانست که اکلوژن چیست؟ اکلوژن که با نام لاتین Occlusion شناخته می‌شود، در اصل اصطلاحی است که برای نشان دادن وضعیت تراز بودن دندان‌ها استفاده می‌شود. در حالت ایده‌آل دندان‌های شما باید بدون هیچ شلوغی و در اصل به راحتی بدون داشتن انحراف فاصله یا چرخشی در کنار هم قرار بگیرند.

همچنین قابل توجه است که دندان‌های فک بالایی و جلویی شما باید به صورت طبیعی از دندان‌های فک پایینی شما جلوتر باشند، لذا اگر این مورد به صورت معمول برای شما رخ نداده باشد نشان دهنده‌ی وجود ناهنجاری‌های دهان و فک است. همچنین زمانی که شما دهان خود را می‌بندید، دندان‌های هر دو فک باید بدون هیچ مشکل و یا فشاری روی هم قرار بگیرند. اگر که دندان‌های شما این وضعیت‌ها را دارا نباشند و در اصل وضعیت آن‌ها مناسب نباشد، نام مال اکلوژن برای آن‌ها در نظر گرفته می‌شود.

رایج‌ترین مشکلات مال اکلوژن کدامند؟

همانطور که اشاره کردیم، در اصل مال اکلوژن به دسته‌ای از مشکلات بخصوص که به عدم هماهنگی و تراز نبودن دندان‌ها تعلق دارد گفته می‌شود. در این بخش از مطلب با ما همراه باشید تا به رایج‌ترین مشکلات مال اکلوژن بپردازیم تا شما با این موارد بیشتر آشنا شوید:

  • _آندربایت
  • _کراودینگ
  • _اپن بایت
  • _کراس بایت
  • _اوربایت

طبقه‌بندی مال اکلوژن

مال اکلوژن، به علت داشتن تأثیرات مختلف بر روی افراد در روش‌های متفاوت بیماری؛ با تلاش متخصصین به دسته‌های مختلفی طبقه‌بندی شده است که باعث می‌شود شما به راحتی بتوانید به تشخیص و درمان آن بپردازید.

سه دسته بیماری مال اکلوژن چیست؟

  • _کلاس 1: در زمانی که دندان‌های فوقانی شما، به اندازه‌ی کمی بیشتر از حالت عادی جلوتر از دندان‌های تحتانی یا زیرین شما قرار گیرد، نشان‌دهنده‌ی این است که به مال اکلوژن کلاس 1 مبتلا هستید. بیشتر افرادی که دارای بیماری مذکور هستند، به کلاس اول آن مبتلا شده‌اند.
  • _کلاس 2: زمانی که شما دارای اوربایت شدید هستید، در کلاس دوم از بیماری مال اکلوژن قرار می‌گیرد که در اصطلاح دندانپزشکی با نام رتروگناتیسم نیز شناخته می‌شود.
  • _کلاس 3: آخرین مورد نیز زمانی است که شخص دارای اندربایت شدید است و در این وضعیت فک پایین او بیش از حد معمولی بیرون زده است. این حالت با نام پروگناتیسم نیز شناخته می‌شود که برای بعضی از افراد به شدت خطرناک است.

مال اکلوژن چیست و چگونه درمان می شود

نحوه‌ی درمان مال اکلوژن

شاید برای شما نیز این سوال پیش آمده باشد که چطور می‌توانیم به درمان مال اکلوژن بپردازیم؟استفاده از روش تغییر شکل و یا تغییر در موقعیت دندان

  • _استفاده از عمل جراحی برای تغییر شکل یا کوتاه کردن فک
  • _استفاده از سیم‌ها یا صفحات برای تثبیت موقعیت استخوان فک
  • _استفاده از بریس برای اصلاح موقعیت دندان
  • _کشیدن دندان

ممنونیم که تا پایان این مطلب همراه ما بودید، امیدواریم از خواندن موارد گفته شده لذت برده باشید و بتوانید اطلاعات جامع و کاملی در رابطه با مال اکلوژن بدست بیاورید. ما سعی داشتیم تا به صورت مختصربه ذکر این مورد بپردازیم که مال اکلوژن چیست و چگونه می‌توان آن را درمان کرد. ما سعی داریم تا با ارائه‌ی بهترین خدمات در قالبی مناسب، زیر نظر متخصصین حرفه‌ای و زبده در کار خود؛ رضایت مشتری را جلب کنیم.

  ارباط با تلگرام

  • کاوه گفت:

    سلام من دندون هام به علت اینکه وقتی داشتن در میومدن هی باهاشون ور رفتم کج در اومدن ارتودنسی لازمه؟؟؟

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    سیما دنت
    مشاوره آنلاین
    سیمادنت
    تماس با ما
    سیمادنت
    تماس با ما
    سیمادنت
    دریافت نوبت