عوارض پروتز دندان چیست؟

عوارض پروتز دندان چیست؟

عوارض پروتز دندان چیست

به طور کلی روش های درمانی بسیاری برای دهان و دندان وجود دارد که هر کدام از آنها در شرایط مخصوص به خود به کار می روند. این روش ها شامل موارد مختلفی همچون ایمپلنت، پروتز و ارتودنسی دندان می شوند که هر کدام از آنها در شرایط خاصی به کار می روند. با توجه به اینکه بخش زیادی از مردم از روش درمانی پروتز دندان استفاده می کنند، در این مطلب قصد داریم تا با عوارض پروتز دندان آشنا شویم و برای کمتر شدن این عوارض راهکارهای مختلف را بیان خواهیم کرد.

آلرژی و حساسیت به پروتز در بعضی از افراد

به صورت کلی پروتز به دندانی گفته می شود که به صورت مصنوعی ساخته شده و سپس بر روی لثه ها قرار می گیرد. پروتز ها می توانند به دو شکل ثابت و متحرک ساخته شوند که هر کدام دارای شرایط مخصوص به خود هستند. معمولا پزشکانی هستند که به شما کمک می کنند تا از بهترین پروتزها بهره مند شوید. استفاده از پروتزها بدون شک دارای عوارضی نیز است که باید آنها را جدی بگیرید. یکی از این عوارض مهم که در بعضی از افراد بروز می کند آلرژی و حساسیت می باشد.

به طور کلی بعضی از افراد به مواد موجود در پروتز حساسیت دارند و واکنش های مختلف به آن نشان می دهند. معمولا در قسمت تاج دندان موادی به کار میرود که بروز علائم مربوط به حساسیت را تشدید خواهد کرد. در این حال خاص دندان به خوبی نمی تواند تاج را بپوشاند که به همین علت مشکلات زیادی برای شخص به وجود می آید. در صورتی این عارضه برای شما به وجود آمد، در اولین فرصت ممکن با پزشک خود ارتباط بگیرید تا راهنمایی های لازم را در اختیار شما قرار دهد. مسلما هر چقدر که زودتر متوجه این مسئله شوید، سریع تر از شر این عوارض راحت خواهید شد.

عوارض پروتز دندان چیست؟

 

ناراحتی به دلیل وجود جسم خارجی در دهان

زمانی که شما به تازگی پروتز را در دهان خود گذاشته اید، در روزهای اول کمی اذیت خواهید شد زیرا احساس می کنید که یک جسم مزاحم در داخل دهان شما قرار گرفته است. این حس می تواند در آغاز برای شما آزاردهنده باشد ولی جای نگرانی نیست زیرا به مرور زمان برطرف می شود. در واقع بدن شما باید به عضو جدید احترام بگذارد و کم کم حضور آن را بپذیرد.

اگر در روزهای اول این احساس ناراحتی به شما دست داد، بهتر است که مدتی صبر کنید تا این مشکل برطرف شود. بررسی ها نشان می دهد که در نود درصد مواقع این حس ناراحتی موقتی است و بعد از مدتی از بین خواهد رفت. با این حال اگر بعد از گذشت مدتی همچنان این مشکل برای شما وجود داشت، حتما آن را با دندانپزشک خود مطرح کنید تا مشکل را حل کند.

شل شدن تاج دندان در روزهای اولیه

یکی از عوارض شایع که بسیاری از افراد از آن گله دارند، شل شدن تاج دندان پس از انجام پروتز دندان است. در روزهای اول بعد از قرار دادن پروتز باید به نوع غذای مصرفی خود دقت زیادی کنید. بهتر است که برای این ایام از غذاهای نرم و مناسب استفاده کنید و با حوصله آن را مصرف نمایید. در صورتی که در روزهای اول بعد از پروتز به دنبال غذاهای چرب و جامد بروید، احتمال شل شدن تاج دندان در این حالت وجود خواهد داشت. در صورتی که این موضوع را جدی نگیرید،‌ احتمال بروز خطرات بیشتری مانند حفره بین تاج و دندان را به همراه خواهد داشت. با توجه به حساسیت بالای این موضوع، حتما روزهای اولیه بعد از گذاشتن ایمپلنت را جدی بگیرید و از بهترین راهکارهای موجود برای حل مشکل استفاده کنید.

عوارض پروتز دندان چیست؟

سخن پایانی

انجام خدمات دندانپزشکی مانند پروتز دندانی همواره با بعضی از عوارض خاص همراه است که باید آنها را مدیریت کنید. بر همین اساس شما باید در صورت بروز این عوارض و تشدید آنها با پزشک خود مشورت کنید تا راهکارهای موثر را در اختیار شما قرار دهد.اگر دوست دارید که از بهترین خدمات دندانپزشکی برخوردار شوید، حتما به مراکز معتبر و درجه یک مانند کلینیک تخصصی دندانپزشکی سیمادنت مراجعه کنید.

ارباط با تلگرام

 

نظرات :  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیما دنت
مشاوره آنلاین
سیمادنت
تماس با ما
سیمادنت
تماس با ما
سیمادنت
دریافت نوبت