آلرژی در دندانپزشکی

آلرژی در دندانپزشکی

آلرژی در دندانپزشکی

آلرژی در دندانپزشکی

آلرژي به پروتئين لاتکس

آلرژي به پروتئين لاتکس زماني روي مي دهد که شخص حساس به لاتکس در مواجه با پروتئين لاتکس قرار بگيرد. علايم خفيف اين آلرژي قرمزي پوست و گرفتگي بيني است. در موارد شديد آلرژي نسبت به لاتکس، آنافيلاکسي رخ مي دهد. آنافيلاکسي به واکنش شديد بدن نسبت به يک آلرژن گفته مي شود که پيامدهاي خطرناکي به دنبال دارد. مانند افت فشارخون، اختلال تنفسي، ايجاد تورم گلو، زبان و بيني و حتي از دست رفتن هوشياري. چنانچه مراقبت هاي اورژانس صورت نگيرد مي تواند تهديد کننده حيات نيز باشد. چنانچه علائم اوليه  شوک آنافيلاکسي بروز پيدا کرد بايد مراقبت هاي پزشکي اورژانس در مورد فرد اعمال شود.

آلرژی در دندانپزشکی

اگرنسبت به محصولاتي که حاوي لاتکس هستند واکنش آلرژيک را بروز داديد، حتما  با پزشک خود مشورت کنيد. پزشک، آزمايش هاي لازم را تجويز مي کند تا مشخص شود به لاتکس آلرژي داريد يا نه. چنانچه مشخص شد نسبت به اين  ماده آلرژي داريد، دستورات لازم را جهت کنار آمدن با اين حساسيت به شما خواهد داد. لازم است  از کليه محصولاتي که حاوي لاتکس هستند دوري کنيد. چون مواجه با اين محصولات واکنش آلرژيک را در شما ايجاد خواهد کرد.

قبل از شروع درمان توسط دندانپزشک، حتما اطلاعات مربوط به آخرين وضعيت خود را در اختيار تيم دندانپزشکي قرار دهيد. آگاهي از وضعيت شما به دندانپزشک و کارکنان وي اين فرصت را مي دهد که تدابير و مراقبت هاي لازم را برايتان لحاظ کنند.

ارباط با تلگرام

نظرات :  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیما دنت
مشاوره آنلاین
سیمادنت
تماس با ما
سیمادنت
تماس با ما
سیمادنت
دریافت نوبت