دندانپزشکی سیمادنت | دندان مصنوعی ثابت با پایه ایمپلنت

دندانپزشکی سیمادنت | دندان مصنوعی ثابت با پایه ایمپلنت

پیشنهاد متخصص ایمپلنت : دندان مصنوعی بر پایه ایمپلنت

اگر از دندان مصنوعی ثابت استفاده نکنید چه اشکالاتی بوجود می آید ؟

دندان مصنوعی با فوایدی که دارد ازسوی دیگر مشکلاتی را برای کسانی ایجاد می کند که از آن استفاده می کنند. تحلیل رفتن استخوان آلوئول یکی از مشکلاتی است که دندان مصنوعی ایجاد می کند و به تدریج اتفاق می افتد.

آلوئول قسمتی از استخوان فک می باشد که در اطراف ریشه های دندان قرار دارد.

برای رفع نمودن این مشکل ضروری است دندان های مصنوعی متحرک توسط دندانپزشک تنظیم گردد.

یکی دیگر از راه هایی که می توان برای جلوگیری از تحلیل رفتن استخوان انجام داد کاشت دندان با دندان مصنوعی روی استخوان فک می باشد. اما انجام این کار در صورتی امکان پذیر می باشد که بیمار استخوان کافی داشته باشد و در حدی تحلیل نرفته باشد که نتوان درمان ایمپلنت روی آن انجام داد. در صورتی که بیمار دارای استخوان کافی در فک باشد می تواند از دندان مصنوعی ثابت با پایه ایمپلنت استفاده کند.

دندان مصنوعی ثابت با پایه ایمپلنت

یکی از دلایلی که در کنار دندان مصنوعی، ایمپلنت  توسط یک متخصص ایمپلنت کار گذاشته می شود لق بودن دندان مصنوعی می باشد، زیرا روی لثه ها قرار داده می شود و کاملا محکم و سفت در جای خود قرار نمی گیرند. به همین دلیل افراد می توانند برای جلوگیری از به وجود آمدن مشکلات، دندان مصنوعی را با پایه ایمپلنت در دهان خود قرار دهند.

قرار دادن این نوع ایمپلنت به صورتی می باشد که دندان مصنوعی به آن وصل می شود. معمولا دندانپزشکان به دلیل آن که دندان مصنوعی در فک پایین دارای ثبات کمتری می باشد از این روش برای فک پایین استفاده می کنند. اکثر افراد با قرار دادن دندان در فک بالا مشکلی ندارند ولی این امکان وجود دارد که عمل کاشت دندان را در فک بالا هم انجام دهند.

با آن که این دندان ها به پایه ی ایمپلنت وصل می شود اما می توان همانند دیگر دندان های مصنوعی عادی برای تمیز کردن، آن ها را از دهان خارج نمود و حتی باید در زمان خواب و یا استراحت آن را از دهان خارج کرد و به هیچ وجه نباید با آن ها خوابید.

انواع مختلفی از ایمپلنت ها در بازار وجود دارد. اولین آن ایمپلنتی می باشد که یک میله باریک فلزی است و به 2 تا پنج ایمپلنت متصل خواهد شد و از انحنای فک پیروی می کند. میله با دندان مصنوعی مطابقت دارد و روی آن ثابت می شود.

نوع دیگری از این نوع دندان مصنوعی ها حالت توپی می باشد. در این مدل برای آن که دندان مصنوعی با استخوان فک منطبق شود ، ایمپلنت را روی استخوان دریل خواهند کرد و سپس دندان مصنوعی را روی آن قرار می دهند. در هردو نوع دندان مصنوعی از آکریلیک ایجاد می شود که فرم آن مانند لثه می باشد.

مراقبت هایی که باید پس ازگذاشتن دندان مصنوعی روی ایمپلنت انجام شود

ابتدا دندانپزشک باید اطمینان حاصل کند که دندان های بیمار محکم است در صورتی که محکم نباشد، کوچک ترین حرکت امکان دارد باعث سابیده شدن دندان ها شود و بیمار احساس درد کند. دندانپزشک متخصص باید چگونگی تماس دندان های پایین و بالا با لثه را بررسی کند. همانگونه که ذکر شد نباید این دندان ها در شب در داخل دهان باشد و حتما باید آن را دربیاورید. برای آن که بهداشت دهان و دندان رعایت گردد حتما باید تمام جزئیات و قسمت های دندان مصنوعی را تمیز کنید و باقی مانده ی مواد غذایی را از روی آن پاک کنید.

تمام دندان مصنوعی ها دارای ضمایم و گیره های مختلفی هستند که جنس آن از پلاستیک است، بنابراین احتمال مستهلک شدن آن وجود دارد و باید در طول دوره ی هر 6- 12 ماه آن را تعویض نمائید.

برای آن که پیچ میله ی قرار گرفته روی ایمپلنت محکم بایستد باید کاملا هم تراز روی تمام دندان ها قرار بگیرد. در صورتی که شخصی در هنگام خواب دندان قروچه می کند شرایط انجام کاشت ایمپلنت را ندارد زیرا احتمال لق شدن ایمپلنت و شکستن دندان بسیار می باشد.

مزیت های دندان مصنوعی با پایه ایمپلنت

ثبات دندان های مصنوعی معمولی بسیار کمتر از دندان مصنوعی ثابت با پایه ایمپلنت می باشد. زمانی که این دندان ها به صورت محکم روی لثه قرار نگرفته باشد فرد در صحبت کردن دچار مشکل خواهد شد و همیشه نگران از بابت بیرون آمدن یکباره این دندان است.

افراد با استفاده از دندان مصنوعی با پایه ایمپلنت به راحتی می توانند موادغذایی سفت را استفاده کنند در صورتی که این کار با دندان مصنوعی معمولی امکان پذیر نیست. البته مصرف این گونه مواد غذایی همیشه برای دندان ضرر دارد.

ارباط با تلگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیما دنت
مشاوره آنلاین
سیمادنت
تماس با ما
سیمادنت
تماس با ما
سیمادنت
دریافت نوبت