عنوان پرسش :

سلام من سال‌هاس لثه هام خونریزی دارند هرصبح خونریزی می‌کنند و دهانم بوی خون میده موقع مسواک زدن بهخصوص نخ دندان کشیدن خونریزی دارند با کوچیکترین ضربه خونریزی می‌کند حتی گاهی با گاز زدند یک سیب. دکتر گفت التهاب لثه داری و باید جرم گیری شود. با جرم گیری مشکلم حل می‌شود؟ نیاز به درمان دیگری ندارد؟ موقع بارداری جرم گیری دندان مشکلی برا جنین بوجود نمی‌آورد؟

1399-09-24
بارداری و دندانپزشکی
پاسخ دکتر :

سلام

بیماری لثه با التهاب و خونریزی لثه شروع می شود که بیماری به راحتی قابل درمان است.

مراقبت های لثه در دوران بارداری به دلیل تغییرات هورمونی در دوران حاملگی اغلب التهاب لثه در ماه دوم یا سوم اتفاق می افتد، و تا ماه هشتم شدت آن افزایش می یابد، اما در دوران پس از زایمان روند کاهشی پیدا می کند.حساسیت لثه ممکن است سبب شود مادر باردار به خوبی از مسواک و نخ دندان استفاده نکند. در نتیجه پلاک میکروبی بر روی دندانها تشکیل شده و التهاب لثه و پیشرفت بیماری را بدتر میکند.

و  در این مرحله هنوز استخوان اطراف دندانها تخریب نشده است و می توان با مسواک زدن دندانها ، استفاده از نخ دندان و انجام جرمگیری بیماری را درمان کرد.و برای بدست آوردن اطلاعات بیشتر مقاله ی درمان انواع بیماری لثه و عفونت و التهاب را مطالعه کنید. و به دندان پزشک مراجعه کنید.

با سپاس

کلینیک تخصصی دندانپزشکی سیمادنت

 

پرسش خود را مطرح کنید.
دسته بندی پرسش و پاسخ
آپلود تصویر
سیما دنت
مشاوره آنلاین
سیمادنت
تماس با ما
سیمادنت
تماس با ما
سیمادنت
دریافت نوبت