متخصص عصب کشی دندان | ویژگی‌های بهترین متخصص درمان ریشه

متخصص عصب کشی دندان | ویژگی‌های بهترین متخصص درمان ریشه

تصویر شاخص متخصص عصب کشی

عناوین

یک دندان‌درد شدید می‌تواند روند عادی زندگی شمارا مختل کند. یک دندانپزشک متخصص عصب کشی می‌تواند با استفاده از روش‌های درمانی پیچیده‌ای که فراگرفته است، بافت‌های داخل دندان را که سبب ایجاد درد می‌شوند، درمان کند.

یک دندانپزشک متخصص عصب کشی آموزش دیده است که دلایل درد دندان‌ها را تشخیص دهد و آن‌ها را درمان کند. به طور مثال تشخیص و درمان آبسه‌های دندانی (عفونت دندان) عمده فعالیت این متخصصان است. این متخصصان تربیت شده‌اند تا با دقت و حساسیت بیشتری نسبت به دندانپزشکان عمومی درمان‌های عصب کشی دندان را انجام دهند.


متخصص عصب کشی دندان کیست؟

آناتومی ریشه دندان

بیایید از اینجا شروع کنیم که اصلاً به چه کسی متخصص عصب کشی دندان گفته می‌شود؟

یک متخصص عصب کشی دندان، دندان‌پزشکی آموزش دیده و مجرب است که بیشتر توجه خود را بر بیماری‌ها و مشکلات پالپ دندان‌ها (درون دندان) متمرکز کرده است. این متخصصین با استفاده از روش‌های درمانی نوین و به‌روز  بافت‌های آسیب‌دیده درون پالپ دندان را درمان می‌کنند. درمان دندان‌ درد بیمار با هدف حفظ دندان آسیب دیده مهمترین فعالیت این دندانپزشکان است.

حال که صحبت از پالپ دندانی می‌شود بهتر است با این مفهوم بیشتر آشنا شوید!

پالپ دندانی چیست؟

در انتهای فضای داخلی عاج دندان، تعدادی مویرگ و عصب‌های حساس وجود دارند که به آن‌ها پالپ دندان گفته می‌شود. بر خلاف قسمت خارجی دندان که قابل رویت است و مینای دندان شناخته می‌شود، پالپ دندانی قابل رویت نیست و برای دسترسی به آن باید تاج دندان تخریب شود.

پالپ دندان وظیفه حفظ و حراست از بافت‌های حساس دندان را بر عهده دارد همچنین اعصاب و رگ‌های موجود در پالپ دندان نقش بسیار مهمی در رشد دندان‌های شیری کودک و جایگزینی آن‌ها با دندان‌های دائمی دارند.

پوسیدگی دندان‌ها (بر اثر عدم رعایت بهداشت دهانی-دندانی) یا شکسته شدن دندان‌ها می‌توانند سبب آسیب به بافت پالپ دندان و اعصاب موجود در آن شوند.

آسیب به بافت اعصاب دندانی معمولاً با دردهای شدید همراه است و غالباً این درد به حدی شدید است که فرد نیاز به مداخلات سریع و اورژانسی درمانی دارد.


تفاوت یک متخصص عصب کشی با دندانپزشک عمومی

تمام متخصصین عصب کشی، دندانپزشک هستند ولی عکس این موضوع صادق نیست یعنی از میان تمامی دندانپزشکان تنها 3 درصد از آن‌ها تحصیلات خود را دوره تخصصص به عنوان یک متخصص درمان ریشه ادامه داده‌اند.(منبع)

پس  از اتمام دوره عمومی دندانپزشکی و پس از قبول در آزمون تخصصی دندانپزشکی، یک دندانپزشک متخصص ریشه حدوداً 3 سال را به شکل متمرکز بر یادگیری عمیق مفاهیم و موضوعات این رشته می‌گذراند.

در دوره تخصص درمان ریشه دندان، یک دندانپزشک به شکل متمرکز فرا می‌گیرد که چگونه درد‌های دندانی را تشخیص داده و بهترین روش درمانی را برای آن انتخاب کند.

یک دندانپزشک عمومی
متخصص عصب کشی

متخصص عصب کشی یا متخصص درمان ریشه

عصب کِشی یا عصب کُشی؟ هنوز هم بین دندانپزشکان درباره عبارت صحیح درمان ریشه دندان اختلاف نظر وجود دارد. برخی از دندانپزشکان به این درمان به علت خارج نمودن عصب‌های درگیر در پالپ دندان و تمیزسازی فضای آن، عصب کِشی می‌گویند و برخی دیگر بر این باور هستند به علت اینکه در انتهای این درمان عصب‌های دندانی به دست دندانپزشک کارایی خود را از دست می‌دهند پس این درمان عصب کُشی نام دارد.

در حالی که هر دو عبارت به شکل صحیحی به روند درمان درد دندانی ناشی از عفونت پالپ دندان اشاره دارد، اما بهتر است این درمان، به نام درمان ریشه شناخته شود و دندانپزشک متخصص عصب کشی را از این به بعد متخصص درمان ریشه دندان بنامیم.


خدمات یک متخصص درمان ریشه دندان

چه درمان‌هایی توسط یک متخصص عصب کشی دندان ارائه می‌شود؟

یک دندانپزشک متخصص عصب‌کشی که گاهاً به عنوان یک متخصص درمان ریشه دندان نیز شناخته می‌شوند، درمان‌های عصب‌کشی را برای بیماران انجام می‌دهند. این تمرکز بر ارائه خدمات دندانپزشکی و محدود کردن آن به برطرف کردن مشکلات ریشه دندان‌ها در کنار تحصیلات آکادمیک تخصصی سبب شده است که این دندانپزشکان برای درمان مشکلات ریشه دندان خود را به عنوان یک متخصص معرفی کنند.

پالپوتومی

درمان ریشه با پالپوتومی

به تخلیه تاج دندان اصطلاحا پالپوتومی گفته می‌شود به این معنی که در این درمان، اعصاب و عروق دندان بصورت کامل تخلیه نمی‌شوند و فقط بخشی از این بافت تخلیه و فضای آن توسط مواد مناسب پر می‌شود. بخشی از دندان که در قسمت ریشه قرارگرفته‌ است دست نمی‌خورد، این درمان خاص معمولا مربوط به دندان‌های شیری است که می‌توان اعصاب و عروق را بصورت غیر کامل تخلیه کرد. ولی در مورد دندان‌های دائمی باید اعصاب به صورت کامل تخلیه شود؛ با این وجود در صورت بروز شرایط اورژانسی، دندان دائمی موقتا پالپوتومی می‌شود تا در آینده‌ای نزدیک درمان ریشه به صورت کامل انجام شود.

پالپکتومی

درمان ریشه با پالپکتومی

پالپکتومی به تخلیه پالپ دندان بصورت کامل گویند. بدین معنی که در این درمان اعصاب و عروقی که در قسمت تاج دندان قرار گرفته‌اند به همراه اعصاب و عروق قسمت ریشه، بصورت کامل تخلیه و پاکسازی می‌شوند. این درمان‌ هم برای دندان‌های شیری و هم برای دندان‌های دائمی انجام می‌شود. با این تفاوت که مواردی که جهت پر کردن فضای تخلیه شده در دندان‌های شیری و دائمی استفاده می‌شوند با هم متفاوت هستند. مواد پرکننده در دندان‌های شیری به گونه‌ای می‌باشد که قابل جذب بوده و همراه با تحلیل ریشه دندان شیری جذب می‌شوند و از بین می‌روند تا دندان شیری آماده افتادن شود. اما مواد پر کننده در دندان‌های دائمی غیر قابل جذب و همیشگی می‌باشند.

اپیکواکتومی

درمان ریشه با اپی اکتومی

به درمانی گفته می‌شود که در آن دندان قبلا عصب کشی شده اما به دلایل مختلف ریشه دندان دچار ضایعه و عفونت گردیده است. در این مواقع اگر امکان انجام درمان ریشه مجدد وجود داشته باشد، عصب کشی، تخلیه و پاکسازی کانال ریشه‌ها مجدد صورت می‌گیرد. اما به هر دلیلی که امکان عصب کشی مجدد وجود نداشته باشد، از طریق اپیکواکتومی قسمت عفونی انتهایی ریشه توسط جراحی بریده و خارج می‌شود و مابقی ریشه همراه با دندان حفظ می‌گردد.

ری اندو یا درمان ریشه مجدد

درمان ریشه مجدد یا ری اندو

پس از انجام عصب کشی اولیه دندان گاها اتفاق می‌افتد که دندان مجدداً دچار مشکلاتی از جمله ضایعه و عفونت می‌گردد. عموماً این اتفاق در اثر سهل انگاری و پاکسازی نامطلوب توسط دندانپزشک رخ می‌دهد و دندان نیاز به تکرار عصب کشی یا اصطلاحاً ری اندو دارد. عصب کشی مجدد توسط متخصص درمان ریشه انجام می‌شود. در درمان ریشه مجدد، پاکسازی و فرم دهی و آماده سازی کانال ریشه‌ها مجددا توسط پزشک انجام می‌شود.

این دندانپزشکان توانایی تشخیص منشا درد دندانی را دارند، همچنین برخی از جراحی‌های دهان و دندان نیز به دست یک دندانپزشک متخصص عصب‌کشی انجام می‌شود.

  • درمان مجدد ریشه دندان : خارج کردن و جایگزین کردن موادی که در فرآیند عصب‌کشی پیشین دندان مورد استفاده قرار گرفته است. این جراحی و درمان به این دلیل انجام می‌شود که در درمان درد‌های ریشه دندان شکست خوده و نتوانسته است درد‌های دندانی را التیام ببخشد.
  • جراحی‌های اورژانس دندانی : بازسازی و درمان مصدومیت‌های پیچیده و شدید دندانی که باعث عفونت پالپ دندان شده‌اند، از خدماتی است که یک متخصص عصب‌کشی دندان ارائه می‌کند.
  • کشیدن یا خارج کردن دندان: در مواردی که لازم است دندانی کشیده شود، یک دندانپزشک متخصص درمان ریشه می‌تواند به نحو احسنت آن‌را انجام دهد.
  • جراحی ایمپلنت دندان : این دندانپزشک برای کاشت انواع ایمپلنت نیز آموزش دیده است
  • جراحی‌های ریشه دندان : جراحی‌های اپیکواکتمی و سایر جراحی‌های تخصصی از اقداماتی است که دندانپزشک متخصص درمان ریشه ارائه می‌کند.
دکتر مجتبی جولهر

دریافت مستقیم نوبت عصب کشی دندان از سیمادنت

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

Hidden
Hidden
مراجعه به کدام کلینیک برای شما مناسب تر است :
Hidden
Hidden
آیا شما بیمار جدید هستید :
Hidden
بهترین زمان جهت تعیین وقت مراجعه برای شما چه زمانی از روز است :
Hidden
بهترین زمان جهت تعیین وقت مراجعه برای شما چه زمانی از روز است :
Hidden


چه بیماری‌هایی توسط دندانپزشک متخصص درمان ریشه، درمان می‌شوند؟

(برای درمان چه بیماری‌هایی به دندانپزشک متخصص عصبکشی دندان مراجعه کنیم؟)

پیشتر گفتیم که تمرکز اصلی این دندانپزشکان بر برطرف کردن مشکلات پالپ دندان‌ها متمرکز است. برخی از این مشکلات عبارتند از:

  • پوسیدگی دندان
  • آبسه دندان
  • ترومای دندان
  • ترک خوردن دندان

روند معاینه یک دندان توسط دندانپزشک متخصص ریشه چگونه است؟

از آنجایی که این دندانپزشک برای درمان و برطرف کردن مشکلات ریشه دندان آموزش دیده است، با توجه به مشکل و درد شما به دنبال منشاء آن می‌گردد. بررسی علائم و نشانه‌های بیماری در شما نیز از اصلی‌ترین اقدامات درمانی است که یک دندانپزشک متخصص ریشه برای تشخیص منشاء درد دندانی به کار می‌گیرد.

بررسی رادیوگرافی اشعه ایکس به عنوان یک روش تشخیصی-درمانی، در تشخیص سریعتر بیماری و منشا مشکل و درد به دندانپزشک کمک می‌کند.

بررسی حساسیت‌های دندانی به کپمرس‌های سرد وگرم و ضربات ریزی که به لبه دندان وارد می‌کنند، به عنوان یک روش تشخیصی مکمل به دندانپزشکان متخصص عصب کشی کمک می‌کند.


عصب کشی دندان یا درمان ریشه چیست؟

در طول درمان ریشه دندان یا همان عصب کشی دندان، یک متخصص درمان ریشه، بافت‌های آسیب دیده درون پالپ دندان را از فضای خود خارج می‌کند. خارج کردن بافت‌های عفونی و آسیب‌دیده می‌توانند سبب کاهش درد شوند.

اهمیت عصب کشی به موقع دندان
اهمیت عصب کشی به موقع دندان

آیا سیمادنت برای درمان ریشه گارانتی ارائه می‌کند؟!

در صورتی که درمان ریشه (عصب‌کشی) به صورت کامل توسط دندانپزشکان کلینیک تخصصی سیمادنت انجام شود، گارانتی 5 الی 10 ساله به بیمار ارائه می‌شود که در ویدیوی زیر به صورت دقیق به این مسئله اشاره شده است.


عصب کشی دندان چگونه انجام می‌شود؟

با روند درمانی عصب کشی دندان آشنا شوید!

یک متخصص عصب کشی دندان از یک میکروسکوپ مخصوص و با استفاده از ابزارهای پیچیده، بافت داخل پالپ دندان را ترمیم و درمان می‌کند. در طول مدن زمان عصب کشی دندان شما روی کمرتان دراز کشیده‌اید و تحت داروهای بی‌حس کننده یا بیهوشی‌های خفیف کمتر متوجه درمان‌هایی می‌شوید که با استفاده از ابزارهای مختلف روی دندان‌های شما انجام می‌شود. در طول درمان عصب کشی، دندانپزشک شما اقدامات زیر را برای شما انجام می‌دهد:

  • بک بند دندانی (برزنت کوچک) روی دندان شما قرار می‌دهد تا ناحیه آسیب دیده و عفونی شما را ایزوله کند و از دهان و دندان‌های شما در برابر عفونت‌های دندان آسیب دیده محافظت کند.
  • با تخریب تاج دندان، از روی دندان یا پشت دندان به ریشه دندان یا همان پالپ دسترسی پیدا می‌کند.
  • بافت‌های آسیب دیده را از درون پالپ دندان خارج می‌کند.
  • فضای دورن پالپ دندان را ضدعفونی و تمیز می‌کند.
  • فضای تخریب شده را با مواد مخصوصی پر  می‌کند.

مشاوره ارتودنسی دندان به صورت رایگان توسط دکتر داوودیان در واتساپ

ویزیت آنلاین و رایگان دندان به عصب رسیده توسط دندانپزشک متخصص درمان ریشه

? عجیب و باور نکردنی، امکان طرح سوال و مشکل دندانپزشکی درباره عفونت ریشه دندان و پرسش از دکتر متخصص!!

خیلی از مواقع پیش می‌آید که متوجه درد در دندان خود می‌شوید اما بنا به دلایلی امکان مراجعه به دندانپزشک را ندارید. کلینیک تخصصی دندانپزشکی سیمادنت در راستای حفظ مسئولیت مدنی خود مبنی بر ارتقا سلامت و بهداشت دهانی-دندانی ایرانیان یک تصمیم عجیب گرفته است.

کلینیک دندانپزشکی سیمادنت، قصد دارد به صورت آنلاین، اقدام به ویزیت رایگان مراجعانی کنند که نیازمند درمان ریشه دندان خود بوده ولی امکان مراجعه حضوری ندارند. این ویزیت آنلاین، از طریق تماس تصویری و در اپلیکیشن واتساپ صورت می‌گیرد. لازم به ذکر است که جلسات ویزیت آنلاین به صورت روزانه صورت خواهد گرفت. در هر روز، تعدادی از متقاضیان به صورت تخصصی و در یک فضای کاملاً دوستانه توسط دندانپزشک متخصص عصب کشی سیمادنت ویزیت و معاینه خواهند شد.  


در چه مواقعی به دندانپزشک متخصص درمان ریشه مراجعه کنیم؟

وقتی هنر یک متخصص راهگشا می‌شود!!

در صورتی که دندان درد به سراغ شما آمد و با استفاده از روش‌های درمانی غیر تهاجمی موفق به برطرف کردن درد خود  نشدید و دردتان رو به بیشتر شدن رفت، وقت آن رسیده است که یک وقت معاینه از دندانپزشک متخصص ریشه خود بگیرید. در نظر داشته باشید که هرچه این درمان نزد دندانپزشک متخصص عصب کشی زودتر انجام شود، شانس حفظ بافت دندانی بیشتر است.

در موارد زیر به درمان‌های یک متخصص درمان ریشه نیاز دارید:

  • دردهای طولانی مدت و مزمن دندانیدرد ناگهانی دندان یا احساس درد در استخوان فک
  • درد ناگهانی دندان یا احساس درد در استخوان فک
  • حساس شدن دندان‌ها به سرما، گرما و ضربه
  • التهاب یا ورم کردن لثه در کنار ریشه دندان

برخی از عوامل و دلایل دندان درد شما مثل آبسه دندانی می‌توانند علاوه بر ایجاد درد‌های غیر قابل تحمل برای شما، سلامتی شما را هم تهدید کنند. پس اگر آبسه دندانی داشتید، تب کردید و تنفس برای شما سخت شد،یک وقت معاینه و ویزیت با دندانپزشک متخصص درمان ریشه سیمادنت، رزرو کنید.

دکتر مجتبی جولهر

دریافت مستقیم نوبت عصب کشی دندان با متخصص درمان ریشه سیمادنت

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

Hidden
Hidden
مراجعه به کدام کلینیک برای شما مناسب تر است :
Hidden
Hidden
آیا شما بیمار جدید هستید :
Hidden
بهترین زمان جهت تعیین وقت مراجعه برای شما چه زمانی از روز است :
Hidden
بهترین زمان جهت تعیین وقت مراجعه برای شما چه زمانی از روز است :
Hidden


پزشکان متخصص درمان ریشه سیمادنت!

دکتر مجتبی جولهر

دکتر جولهر به عنوان یک دندانپزشک و جراح تمامی درمان‌های دندانپزشکی مخصوصاً عصب کشی (درمان ریشه) را در کلینیک سیمادنت انجام می‌دهند.

  • علیرضا ترابی گفت:

    سلام خسته نباشین من دوماه پیش دندون 6بالاموکه دردمیکردپرکردم بعدازدوهفته ازدردشدیدلق شدرفتم یه دکتردیگه وگفتن بایدعصب کشی میشده نه پربعدبرام عصب کشی کردن همون موقع الان یک ماه میگذره بعضی وقتاحس ناخوشاینددارم دندونم فشارمیدم روهم یاچیزی بجوم حس خوبی ندارم بالایک عقل خراب دارم ممکن به خاطرعقل یانه چیزدیگه ایی؟؟

    • لطفا جهت بررسی دقیق تر به متخخص دندانپزشک مراجعه نمایید ، همچنین برای دریافت مشاوره به واتساپ سیمادنت پیام ارسال نمایید.

      با سپاس

      مرکز تخصصی دندانپزشکی سیمادنت
      راه‌های ارتباط با کلینیک سیمادنت:
      کلینیک سیمادنت شریعتی : ۲۶۷۱۰۷۶۰
      کلینیک سیمادنت ستارخان : ۶۶۵۲۰۹۸۰
      شماره موبایل واتساپ مطب : 09371357373

  • جمشید رازی گفت:

    سلام دندان درد داشتم که لپم باد کردو دندونم عف تم دندان پزشک عرض ۵ دقیقه یه ذره دندونمو تراش داد پانسمان گذاشت و مترانید ازوال و پنیسلین داد گف هفت روز دیگه بیا تا عصب کشی کنم و پرکنم اما سوالم اینه لثه کنار دندانم ورم داره و کمی درد انگار مایعی زیرشه اما احساس میکنم چون پانسمانه خارج نمیشه ایا این عفونته ؟ هنوزم لپم باد داره ایا باید برم پانسمانو بتز کنه و تمیزش کنه میترسم هفته بعد با عفونت پرش کنه دکتر بی توجهیه چکار کنم ؟

    • با سلام

      به پزشک خودتان مراجعه شود این دندان نیاز به معاینه حضوری دارد.

      با تشکر

      مرکز تخصصی دندانپزشکی سیمادنت
      راه‌های ارتباط با کلینیک سیمادنت:
      کلینیک سیمادنت شریعتی : ۲۶۷۱۰۷۶۰
      کلینیک سیمادنت ستارخان : ۶۶۵۲۰۹۸۰
      شماره موبایل واتساپ مطب : 09371357373

  • حسین رازی گفت:

    سلام.من از روز بعد عصب کشی دندان آسیاب بالا سرگیجه دارم، جوری ک سرم رو میچرخونم سرم گُنگ هستش.تنمم بعضی اوقات گرم میشه،آیا بخاطر عصب کشیه دندونمه این علائم؟ و بااین حال میتونم برم پر کنمش؟سفکسیم هم استفاده میکنم

    • با سلام

      برای بررسی بهتر و دقیق تر مساله لطفا اخرین عکس رادیوگرافی پس از انجام درمان ریشه را به شماره واتساپ ارسال نمایید.
      با سپاس

      مرکز تخصصی دندانپزشکی سیمادنت
      راه‌های ارتباط با کلینیک سیمادنت:
      کلینیک سیمادنت شریعتی : ۲۶۷۱۰۷۶۰
      کلینیک سیمادنت ستارخان : ۶۶۵۲۰۹۸۰
      شماره موبایل واتساپ مطب : 09371357373

  • اسدی پور گفت:

    با سلام ممنون از اطلاعات جامعی که ارائه کردید.
    چند سوال دارم : 1.دندان شماره 1 فردی عصب کشی شده خیلی نگران است لطفا راهنمایی کنید چه کند که دندانش آسیب نبیند یا نشکند 2. در چه صورت ریشه دندان عصب کشی شده احتمال شکستنش بالاست 3. اصلا آیا پین داخل دندان عصب کشی شده باعث شکستن دندان و ریشه اش می شود البته درمورد دندانهای جلو4 . دندانهای جلویی بعد از عصب کشی اگر حالت شیشه ای پیدا کنند دلیلش چیست؟؟؟ (یعنی آن قسمت پر و عصب کشی شده کمی از بیرون دندان مشخص است ورنگش شیشه ای مانند است) لطفا در صورت امکان به هر 4 سوال پاسخ دهید .ممنون

    • کلینیک دندانپزشکی سیمادنت گفت:

      سپاس از توجه شما دوست عزیز.
      1. باید ترمیم مناسب دریافت کند.
      ۲. اگر عصب کشی مناسب باشد نباید ریسک محسوسی برای شکستن ریشه وجود داشته باشد.
      ۳. اگر صحیح کار نشود بلی.
      ۴. احتمالا به دلیل انتخاب نامناسب رنگ ترمیم و یا رسوخ سیلر اندو به داخل توبول های عاجی است.

  • bahram گفت:

    سلام . آیا عصب کشی دندان عقل کار درستی است؟

    • کلینیک دندانپزشکی سیمادنت گفت:

      عصب کشی دندان عقل مانند دندان‌های دائمی امکان پذیر است. با توجه به این که در بسیاری از موارد مشاهده شده است که به دلیل کوچک بودن فک و عدم وجود فضای کافی برای رشد دندان عقل و با تشخیص پزشک متخصص، دندان عقل از دهان خارج می‌شود، ولی در صورتی که فضای کافی برای رشد دندان عقل وجود داشته باشد نیازی به کشیدن این دندان نیست و می‌تواند مانند سایر دندان‌های دائمی کارآیی داشته باشد.

  • نجات الهی گفت:

    سلام یکسال و هشت ماه پیش دندان 6 بالا را عصب کشی کردم و حدود 3 روز هست که در همان محل درد دارم به دندانپزشکم مراجعه کردم ابتدا مقداری ارتفاع دندان رو با تراشیدن پایین آوردند و سپس تجویز آنتی بیوتیک کردند و با عکس رادیوگرافی که از دندانم گرفتند گفتند در کنار ناحیه ریشه عفونت هست و با آنتی بیوتیک برطرف میشود ، به نظر شما بهتر نیست مجددا عمل عصب کشی را انجام دهم ؟

    • کلینیک دندانپزشکی سیمادنت گفت:

      تا 2،3 هفته درد بعد از عصب کشی طبیعی می‌باشد، در صورت ادامه داشتن درد به پزشک معالج خود مراجعه کنید؛ همچنین برای دریافت مشاوره تخصصی‌تر می‌توانید عکس‌های رادیوگرافی و فتوگرافی خود را به تلگرام و یا واتساپ ما ارسال نمایید.

  • احمدی گفت:

    سلام. دندان شماره 4 بالا سمت راست نصفش شکسته شده بود و به عصب رسیده بود تصمیم پزشک معالج عصب کشی و پر کردن بود منتها وقتی عصب کشی کردن گفتن باید یه عمل جراحی روی لثه دندان مربوطه باید انجام بشه که اسمش یادم رفته . این فرایند رو شما انجام میدید و اینکه هزینه ش چقدره؟ فقط عمل جراحی لثه دندان 4 برای اینکه بتونن دندادنم رو پر کنم. الان عصب کشی شده و پانسمان شده. گفتن یه تیکه از لثه باید بریده بشه.

    • کلینیک دندانپزشکی سیمادنت گفت:

      سلام دوست عزیز، بله انجام می شود. هزینه جراحی افزایش طول تاج را می توانید در صفحه تعرفه دندانپزشکی به طور دقیق ملاحظه بفرمایید.

  • sara گفت:

    سلام من 5 روزه دندون 7 بالا رو عصب کشی و پر کردم الان یه کمی درد میکنه احساس میکنم درست عصب کشی نشده

    • کلینیک دندانپزشکی سیمادنت گفت:

      درد دندان حدوداً تا 10 روز بعد از عصب کشی طبیعی است ولی در صورت ادامه دار بودن این درد حتماً به دندانپزشک مراجعه کنید.

  • علی گفت:

    سلام. دندان شماره 4 بالا سمت راست نصفش شکسته شده بود و به عصب رسیده بود تصمیم پزشک معالج عصب کشی و پر کردن بود منتها وقتی عصب کشی کردن گفتن باید یه عمل جراحی روی لثه دندان مربوطه باید انجام بشه که اسمش یادم رفته . این فرایند رو شما انجام میدید و اینکه هزینه ش چقدره؟ فقط عمل جراحی لثه دندان 4 برای اینکه بتونن دندادنم رو پر کنم. الان عصب کشی شده و پانسمان شده. گفتن یه تیکه از لثه باید بریده بشه.

    • کلینیک دندانپزشکی سیمادنت گفت:

      با سلام

      نام این فرایند جراحی افزایش طول تاج میباشد، جهت دریافت مشاوره ی تخصصی تر عکس های رادیوگرافی خود را به تلگرام ما ارسال فرمایید و جهت دریافت اطلاعات بیشتر بخش جراحی لثه را مطالعه فرمایید.

  • shiva گفت:

    سلام من حدود 6 ماه پيش يكي از دندان هايم ترميم كرديم با عصب كشي و پين داخل دكتر گفتند كه در وقت مناسب روكش هم بكشم حالا دوباره عكس گرفتم و دكتر ديگري گفتن پين داخل عاج استفاده شده كه بايد پين داخل كانال استفاده ميشد تا بتونم روكش كنم ممنون ميشم راهنمايي بفرمايين براي روكش لازم است دوباره دندان تخليه و با پين داخل كانال روكش كنم يا روي همين دندان ميشود روكش زد؟

    • کلینیک دندانپزشکی سیمادنت گفت:

      سلام،

      اعمال روکش دندانی مستلزم ترمیم تاجی مناسب و استوار می باشد. توصیه می گردد با یک دندانپزشک متخصص پروتزهای دندانی یا متخصص ترمیمی مشاوره کنید تا اطلاعات دقیق تری پیرامون تشخیص و طرح درمان مناسب در اختیار شما قرار گیرد.

  • mira گفت:

    با سلام و خسته نباشید من ۲۴ سالمه و حدود ۱۲ سال پیش دندان شماره ۶ فک بالا رو عصب کشی کردم . الان مدتیه لثه بالای همان دندان متورم شده به پزشک مراجعه کردم میگه دو راه وجود داره یا کشیدن یا ترمیم که درصورت ترمیم حدود ۲ سال این دندون کار میکنه . لطفا راهنمایی کنید که بکشمش ایمپلنت کنم یا ترمیم ؟

    • کلینیک دندانپزشکی سیمادنت گفت:

      با سلام

      انجام درمان مجدد ریشه ممکن است کمی طولانی‌تر و پیچیده‌تر از عصب‌کشی اولیه ساده باشد. هدف از درمان مجدد برطرف کردن تمام مشکلات قبلی ایجاد شده، باقی مانده و حل نشده است. و به خاطر داشته باشید وقتی درمان مجدد ریشه برای دندان شما انجام شد، تنها جایگزین درمانی آن، کشیدن دندان و جایگزینی آن با ایمپلنت یا سایر انوع پروتز، است.

  • elira گفت:

    سلام خسته نباشید من یک هفته ست عصب کشی کردم دندونمو .و الان پانسمان شده روش.میخاستن بپرسم کشیدن قلیون الان برای دندونم ضررداره یانه؟؟؟

    • کلینیک دندانپزشکی سیمادنت گفت:

      با سلام

      استفاده از دخانیات توصیه نمی شود و عوارضی به دنبال دارد (مانند خونریزی لثه، تورم و التهاب لثه و درد شبانه و…)

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    سیما دنت
    مشاوره آنلاین
    سیمادنت
    تماس با ما
    سیمادنت
    تماس با ما
    سیمادنت
    دریافت نوبت