عنوان پرسش :

سلام خسته نباشید، 1- چندتا از دندانهای آسیاب فک بالا و پایینم که چندین سال پیش(بیش از 10 سال) عصب کشی و پر شده بودند، چند ساله(2و 3 سال) که شکسته اند و در واقع قسمت رویی دندانهام شکستن و اون مواد افتادن اما ریشه دندانهام باقی ماندن و انقدر زمان گذشته که الان تقریبا لثه روی اونهارو گرفته اما چند سوراخ بهشون وجود داره و ریشه های دندانها مانده اند و گاهی دچار چرک و آبسه و درد هم میشوند. میخواستم بدونم اگه بخوام فقط این ریشه ها خارج بشن چقدر هزینه خواهد داشت و چه کارهایی روش باید انجام بدهند؟ آیا نیاز به جراحی خواهد داشت و هزینه اش چقدر میشود؟ اگر اینها را در بیاورم در آینده اگر خواستم با ایمپلنت یا با هر روش دیگری این دندانها را جایگزین کنم، مشکلی پیش نمی آید؟ یعنی دیگر جای دندانها را لثه خواهد گرفت و آیا میشود در جای آنها دندان ایمپلنتی کاشت؟ یا آنهم با جراحی خواهد بود؟2- سوال دیگر در مورد دندانهای جلویی فک بالام هست که 4 تای آنها دچار پوسیدگی و سیاهی نصفه شده اند و دوتاشون تقریبا دارن تموم میشن و همین روزهاست که بشکنند، برای درمان اینها چه راه حلی مثل روکش یا ایمپلنت وجود داره و چقدر هزینه می بره؟ 3- دو تا از دندانهای قبل از دندانهای نیش هم در دوطرف فک بالا دچار پوسیدگی و سیاهی شده اند، اونها درمانشون چقدر هزینه میبره…؟! الان شمردم فقط 12 دندان سالم دارم… :(( تشکر

1396-04-11
سلام خسته نباشید،
1- چندتا از دندانهای آسیاب فک بالا و پایینم که چندین سال پیش(بیش از 10 سال) عصب کشی و پر شده بودند، چند ساله(2و 3 سال) که شکسته اند و در واقع قسمت رویی دندانهام شکستن و اون مواد افتادن اما ریشه دندانهام باقی ماندن و انقدر زمان گذشته که الان تقریبا لثه روی اونهارو گرفته اما چند سوراخ بهشون وجود داره و ریشه های دندانها مانده اند و گاهی دچار چرک و آبسه و درد هم میشوند.
میخواستم بدونم اگه بخوام فقط این ریشه ها خارج بشن چقدر هزینه خواهد داشت و چه کارهایی روش باید انجام بدهند؟
آیا نیاز به جراحی خواهد داشت و هزینه اش چقدر میشود؟
اگر اینها را در بیاورم در آینده اگر خواستم با ایمپلنت یا با هر روش دیگری این دندانها را جایگزین کنم، مشکلی پیش نمی آید؟ یعنی دیگر جای دندانها را لثه خواهد گرفت و آیا میشود در جای آنها دندان ایمپلنتی کاشت؟ یا آنهم با جراحی خواهد بود؟2- سوال دیگر در مورد دندانهای جلویی فک بالام هست که 4 تای آنها دچار پوسیدگی و سیاهی نصفه شده اند و دوتاشون تقریبا دارن تموم میشن و همین روزهاست که بشکنند، برای درمان اینها چه راه حلی مثل روکش یا ایمپلنت وجود داره و چقدر هزینه می بره؟
3- دو تا از دندانهای قبل از دندانهای نیش هم در دوطرف فک بالا دچار پوسیدگی و سیاهی شده اند، اونها درمانشون چقدر هزینه میبره…؟!
الان شمردم فقط 12 دندان سالم دارم… :((
تشکر
پاسخ دکتر :
سلام،
لطفا پرسش خود را همراه عکس هایی از دندانها و صورت تان ترجیحا همراه رادیوگرافی های دندانی،فکی برای ما تلگرام کنید تا در اسرع وقت جهت راهنمایی دقیق تر شما پیرامون تشخیص و طرح درمان مناسب اقدام گردد.
با سپاس،
دکتر شیما نقوی،
جراح دندانپزشک در تهران
پرسش خود را مطرح کنید.
دسته بندی پرسش و پاسخ
آپلود تصویر
سیما دنت
مشاوره آنلاین
سیمادنت
تماس با ما
سیمادنت
تماس با ما
سیمادنت
دریافت نوبت