لمینت دندان فاصله دار

لمینت دندان فاصله دار

لمینت دندان فاصله دار2

عناوین

فاصله بین دندانی مشکلی شایع در بیشتر کودکان است. فاصله میان دندان ها یک قسمت طبیعی از مراحل رشد کودک است که با بزرگ شد این فاصله از بین می رود. اما درمواقعی از بین نرفته و باقی می ماند که دیگر به روش طبیعی قابل اصلاح نیست و باید از روش های کمکی مثل لمینت و توسط متخصص لمینت دندان انجام شود. اگر میخواهید در زمینه هزینه لمینت دندان و یا متخصص لمینت دندان در تهران اطلاعاتی کسب کنید حتما این متن را دنبال کنید.

دلایل ایجاد فاصله بین دندان

از جمله دلایل ایجاد فاصله بین دندان می توان به زبان زدن زدن و بیماری ویا وراثت اشاره داشت.

زبان زدن بیشتر در کودکی باعث این امر می شود که کودک با زبان خود مانع بسته شدن دندان ها و باعث ایجاد فاصله بین آن ها می شود.

بعضی بیماری هایی هستند که مانع از بسته شدن و به هم نزدیک شدن دندان ها به فرم طبیعی می شوند که برای این منظور باید حتما و فورا به داندانپزشک متخصص لثه مراجعه کرد.

عامل مهم دیگر در ایجاد فاصله بین دندانی، وراثت است. در این افراد با افزایش تاج، دندان ها تحلیل می رود و بین آن ها فاصله ایجاد می شود.

راه های درمان دندان فاصله دار

همانطور که در بالا گفته شد اگر فاصله بین دندانی با رشد و بزرگسالی برطرف نشود باید از روش های کمکی برای اصلاح آن استفاده کرد.

از جمله این روش ها می توان به ارتودنسی، لمینت دندان، روکش دندان و… اشاره داشت. در ادامه بیشتر به توضیح روش لمینت دندان پرداخته و از مزایای آن صحبت خواهیم کرد.

لمینت دندان فاصله دار1

مزایای لمینت دندان فاصله دار

این روش که باید توسط متخصص لمینت دندان انجام شود یکی از بهترین روش ها برای اصلاح دندان فاصله دار می باشد.

اگر در استان تهران هستید می توانید به یک متخصص لمینت دندان در تهران مراجعه کنید و هزینه لمینت را با ایشان هماهنگ کنید.

در کنار برطرف کردن مشکل فاصله دندانی ، لمینت مشکلاتی مانند شکسته بودن، یکسان نبودن تاج دندان ها و مشکلات دیگر دندانی را نیز پوشش می دهد.

از جمله مزایای این روش می توان به موارد زیر اشاره داشت:

 

بالا بودن طول عمر

دندان فاصله دار احتمال پوسیده شدن بالایی دارد. در روش لمینت دندان فاصله دار توسط متخصص لمینت دندان، این فاصله پر شده و از تجمع باکتری ها در بخش پلاک دندانی و سپس پوسیدگی دندان جلوگیری می شود. معمولا و در صورت نگهداری درست عمر لمینت دندان بیش از 15 سال است و با انجام لمینت برای درمان فاصله بین دندان می توانید تا 15 سال از مشکلات فاصله بین دندانی در امان باشید.

بدون درد

از مهم ترین دلایل محبوبیت این روش، بدون درد بودن است. در این روش متخصص لمینت دندان فاصله بین دندان را قالب گیری می کند و پس از ساخت در لابراتوار دندان پزشکی، لمینت در محل خود نصب می شود.

بدون نیاز به بی حسی

این روش برای درمان فاصله بین دندانی نیازی به بی حسی ندارد زیرا انجام آن آسان است. اما برای سایر درمان های دندانی ممکن است به بی حسی نیاز باشد که توسط متخصص لمینت دندان تشخیص داده می شود.

جلسات کوتاه و محدود

از جمله مزایای دیگر استفاده از روش لمینت، کوتاه بودن جلسات و طول درمان می باشد. در روش های دیگر مثل ارتودنسی نیاز به زمانی طولانی و جلساتی بیشتر برای رسیدن به نتیجه مطلوب است که این روش خود نیز دارای مشکلاتی است. اما در روش لمینت دندان این فرآیند بسیار سریع و تقریبا طی یک یا دو جلسه انجام می شود.

 

محدودیت لمینت دندان فاصله دار

توجه کنید که این روش فقط برای درمان فاصله بین دندان های جلویی پاسخگو است و برای فاصله بین دندان های پیشین باید از روش های دیگری مثل ارتودنسی استفاده کرد. به طور کلی هر اقدام برای درمان مشکلات دهانی و دندانی باید توسط متخصص آن بخش تجویز شود.

لمینت دندان فاصله دار3

کلام آخر

یکی از مشکلات رایج دندانی، ایجاد فاصله بین دندان است که به دندان فاصله دار معروف می باشد. در این مشکل، افراد بین دندان هایشان فاصله دارند و به هم چسپیده نیستند. روش های مختلفی برای درمان و اصلاح این فرم دندانی وجود دارد که یک از مناسب ترین روش ها استفاده از لمینت دندان است که توسط متخصص لمینت دندان صورت می گیرد.

در این روش متخصص از دندان ها قالب گیری کرده و پس از ساخت لمینت در محل نصب می کند. روش لمینت دندان فاصله دار مزایا و راحتی زیادی دارد و به پرطرفدار ترین درمان تبدیل شده است.

یرای اطلاع از هزینه لمینت دندان و سایر هزینه های دندانپزشکی می توانید به صفحه تعرفه دندانپزشکی مراجعه فرمایید، همچنین جهت دریافت نوبت نیز می توانید به صفحه تعیین وقت مراجعه فرمایید.

 

ارباط با تلگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیما دنت
مشاوره آنلاین
سیمادنت
تماس با ما
سیمادنت
تماس با ما
سیمادنت
دریافت نوبت