کراس بایت چیست

کراس بایت چیست

کراس بایت چیست

یکی از مشکلات رایج دندانی که در بسیاری از افراد دیده می شود، کراس بایت است. وجود این مسئله می تواند آسیب های زیادی به شما بزند و مشکلات فراوانی را برای شما ایجاد کند. کراس بایت یک مشکل فکی است که هر ساله بخش زیادی از مردم با آن دست و پنجه نرم می کنند. معمولا زمان ایجاد این مسئله در زمان کودکی است و از همان زمان آغاز خواهد شد. کسی که به این مساله دچار می شود، دندان های او به صورت موازی و هم سطح روی هم قرار نمی گیرند و در بین آنها اختلاف وجود خواهد داشت. در ادامه به بررسی کراس بایت از سایر جنبه های آن خواهیم پرداخت.

چه مواردی باعث ایجاد کراس بایت در فرد خواهد شد؟

معمولا این مشکل به دلایل متنوعی در زمان کودکی شکل می گیرد و در سنین بزرگسالی نیز ادامه پیدا می کند. مواردی همچون مکیدن بیش از حد پستانک یا انگشت دست باعث می شود تا مشکل کراس بایت حادتر شود و فرد را درگیر کند. برای اینکه این مشکل در افراد مختلف به وجود نیاید، شخص باید عادت های درستی در دوره کودکی داشته باشد. در حال حاضر مهمترین علتی که برای بروز کراس بایت شناسایی شده است، عوامل ژنتیکی می باشد که به صورت گسترده فرد را درگیر می کند. معمولا مشکل کراس بایت به صورت خانوادگی به وجود می آید که افراد خانواده باید برای درمان آن به پزشک مراجعه کنند.

کراس بایت چیست

کسانی که دوست دارند برای درمان این مشکل خود اقدام کنند، بهتر است که در اولین فرصت ممکن به دندانپزشک مراجعه کنند. نفس کشیدن از طریق دهان در کودکی نیز این مشکل خاص را بیشتر خواهد کرد. نفس کشیدن از دهان عادت بدی است که بسیاری از افراد با آن درگیر هستند و زندگی روزمره آن‌ها تحت تاثیر آن‌ها قرار گرفته است. با توجه به اینکه وجود کراس بایت می تواند مشکلات زیادی را به وجود بیاورد، بهتر است که هر چه سریع‌تر برای درمان آن از روش های مختلف استفاده کرد.

چرا باید کراس بایت را به سرعت درمان کنیم؟

کسی به این مشکل مبتلا است پس از مدتی بخشی از لثه خود را از دست خواهد داد. در صورتی که مشکلاتی نظیر پوسیدگی دندانی برای این افراد به وجود بیاید، میزان درد آن نسبت به افراد عادی بسیار بیشتر خواهد بود. همچنین وجود این مشکل باعث می شود تا فرد درهنگام خوردن غذا مشکل پیدا کند و درد های زیادی به فک او وارد شود. با توجه به بالا بودن فشار بر روی سر و گردن در این حالت، شخص نمی تواند به زندگی عادی خود ادامه دهد و باید برای انجام مراحل درمانی همه کارهای لازم را پشت سر بگذارد. با توجه به اینکه مشکل کراس بایت نمای بیرونی دارد، بر روی چهره فرد نیز تاثیر بدی خواهد گذاشت. در صورتی که فردی به کراس بایت مبتلا باشد، احتمال اینکه اعتماد به نفس خود را در برخوردهای مختلف از دست بدهد بسیار زیاد خواهد بود.

برای درمان این مشکل می توان از روش هایی مثل ارتودنسی یا عمل جراحی استفاده کرد. با توجه به دردسرهایی که روش عمل جراحی به همراه دارد، بسیاری از افراد ترجیح می دهند که این کار را با ارتودنسی انجام دهند. اگر به دنبال این هستید که ظاهر زیبا و جذابی داشته باشید، حتما برای خود احترام قائل شوید و مشکل کراس بایت را در اولین فرصت ممکن حل کنید.

البته ناگفته نماند که روش ارتودنسی در شرایطی جواب می دهد که بیمار سطح پیشرفته ای از کراس بایت را نداشته باشد. بخش دیگری از افراد هم از روش عمل جراحی استفاده می کنند و محل قرار گیری فک را تغییر خواهند داد. به صورت کلی روش جراحی برای بیماران مختلف متفاوت است و هر کدام از آن‌ها در وضعیت مخصوص به خود به سر می برند. اگر به دنبال این هستید که هر چه سریعتر این مشکل را حل کنید، حتما از روش جراحی استفاده کنید. درست است که بعد از عمل دوره نقاهت را باید پشت سر بگذارید ولی نتیجه به دست آمده در چنین شرایطی فوق‌العاده عالی خواهد بود. اگر می‌ خواهید مشکل کراس بایت خود را حل کنید، حتما از متخصص ارتودنسی در این موارد کمک بگیرید و روند درمان خود را به سلامتی طی کنید.

ارباط با تلگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیما دنت
مشاوره آنلاین
سیمادنت
تماس با ما
سیمادنت
تماس با ما
سیمادنت
دریافت نوبت