بهترین متخصص لمینت دندان در تهران | متخصص پروتز‌ های دندانی چه ویژگی‌ هایی دارد؟

بهترین متخصص لمینت دندان در تهران | متخصص پروتز‌ های دندانی چه ویژگی‌ هایی دارد؟

متخصص لمینت

عناوین

لمینت‌ یکی از نوآوری‌های علم دندانپزشکی و یکی از عمل‌های زیبایی رایج بین افراد است. لمینت‌های دندانی، روکش‌هایی از جنس سرامیکی و کامپوزیتی هستند که به صورت یک لایه نازک روی دندان‌ها قرار می‌گیرند. متخصص لمینت دندان یا متخصص پروتز‌های دندانی شخصی است که بدون عمل جراحی اقدام به اصلاح طرح لبخند بیمار کرده و موجب زیبایی چند‌ برابری لبخند وی می‌شود. افرادی که دارای ترک و شکستگی دندانی هستند و یا دندان‌هایشان رنگ مطلوبی ندارند باید به متخصص لمینت مراجعه کنند. متخصصان لمینت، با قرار دادن لایه‌های نازک لمینت روی دندان‌ها رنگ، طول و اندازه و شکل دندان‌ها را تغییر می‌دهند و لبخند فرد را زیباتر می‌کنند. انجام لمینت دندان دارای ظرافت و حساسیت بالایی است در نتیجه برای دریافت این خدمت دندانپزشکی حتماً باید به بهترین متخصص لمینت مراجعه کرد.


بهترین متخصص لمینت چه کسی است؟

متخصص لمینت دندان

به چه کسی متخصص لمینت می‌گویند؟

در علم دندانپزشکی، تخصصی با عنوان متخصص لمینت دندان وجود ندارد. این یک باور اشتباه بین مردم است که برای انجام لمینت به دنبال مراجعه به متخصص لمینت می‌گردند. لازم به ذکر است که متخصصین ترمیم دندانی و متخصصین پروتز‌های دندانی، دندانپزشکانی هستند که به صورت تخصصی لمینت دندان را انجام می‌دهند و در این حیطه، آموزش‌های فوق‌ تخصصی دیده‌اند. البته ناگفته نماند که دندانپزشکان عمومی هم می‌توانند لمینت دندان را انجام بدهند. در ادامه با تخصص هر یک به صورت جامع آشنا می‌شویم.

اولویت درمان لمینت دندان نزد متخصصان، در کلینیک سیمادنت به شیوه زیر است :

  • متخصص پروتز‌های دندانی
  • متخصص دندانپزشکی ترمیمی
  • دندانپزشک عمومی

متخصص پروتز‌های دندانی

متخصص پروتز‌های دندانی یا ​پروستودنتیست در زمینه آماده‌سازی و ساخت انواع ترمیم‌های جایگزین دندان و سایر پروتزهای مصنوعی از جمله دندان مصنوعی، بریج دندان، ایمپلنت و روکش لمینت تخصص دارد. متخصص پروتز‌های دندانی، دوره‌های آموزشی فوق تخصصی در زمینه روش‌های جایگزین دندانی می‌بیند و باید مهارت فوق‌العاده‌ای در زمینه شناخت مواد دندانپزشکی داشته باشد؛ چرا که با استفاده از این مواد و محصولات اختصاصی دندانپزشکی اقدام به ساخت و جایگذاری روکش‌های دندانی می‌کند.

متخصص دندانپزشکی ترمیمی

به طور معمول دوره عمومی دندانپزشکی به مدت 6 تا 7 سال به طول می‌انجامد. دندانپزشکان در این دوره و بعد از سپری کردن طرح دندانپزشکی، بسیاری از مشکلات مربوط به دهان و دندان را تشخیص داده و اقدام به درمان آن می‌کنند. پس از این، آن‌ها می‌توانند بر اساس علاقه خود وارد یکی از رشته های تخصصی در دندانپزشکی شوند و پس از گذراندن 3 تا 4 سال به عنوان متخصص آن رشته شناخته شده و شروع بکار کنند. لذا دندانپزشک ترمیمی، درواقع دندانپزشک عمومی است که مسائل مربوط به ترمیم دندان را در بازه زمانی 3 تا 4 ساله آموخته است.

دندانپزشک عمومی

دندانپزشکان عمومی تقریباً تمام روش‌های دندانپزشکی بجز روش‌های پیشرفته علم دندانپزشکی که نیاز به مدرک تخصصی دارند، را انجام می‌دهند. لذا همانطور که گفته شد دندانپزشکان عمومی هم می‌توانند درمان لمینت دندان را انجام دهند.


دریافت مستقیم نوبت لمینت دندان از کلینیک سیمادنت

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

Hidden
Hidden
مراجعه به کدام کلینیک برای شما مناسب تر است :
Hidden
Hidden
آیا شما بیمار جدید هستید :
Hidden
بهترین زمان جهت تعیین وقت مراجعه برای شما چه زمانی از روز است :
Hidden
بهترین زمان جهت تعیین وقت مراجعه برای شما چه زمانی از روز است :
Hidden

نقل قول درباره تراش دندان برای لمینت
نقل قول درباره تراش دندان برای لمینت

دندانپزشک متخصص لمینت یا دندانپزشک عمومی! به کدام مراجعه کنیم؟

همانطور که گفته شد تمامی دندانپزشکان می‌توانند لمینت دندان را انجام بدهند. اما بهترین شخصی که می‌توانداین خدمات دندانپزشکی را ارائه کند، متخصص لمینت یا متخصص پروتز‌های دندانی است. متخصصان لمینت یا متخصص پروتز‌های دندانی پس از گذراندن 6 تا 7 سال دوره عمومی دندانپزشکی وارد حوضه تخصصی پروتز‌های دندانی شده و در طی 3 سال به صورت حرفه ای آموزش می‌بینند.

جهت انجام لمینت دندان، مقداری از سطح دندان‌ها تراشیده می‌شود. به همین دلیل ممکن است در صورت عدم تخصص کافی دندانپزشک، سلامت دندان‌ها به خطر بیفتد. همچنین لمینت دندان، در بین درمان‌های دندان پزشکی جزو گران‌قیمت‌ترین درمان‌ها بوده و کوچک‌ترین اشتباه متخصص مربوطه، می‌تواند تمام هزینه‌های شخص را تباه کند. از این رو مراجعه به بهترین متخصص لمینت یا پروتز‌های دندانی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

نظر دکتر داودیان درباره مراجعه به متخصص لمینت یا دندانپزشک عمومی چیست؟


بهترین متخصص لمینت دندان چه ویژگی‌هایی دارد؟

مهارت و تجربه متخصص پروتز‌های دندانی

مهارت متخصص لمینت از مهم‌ترین ویژگی‌های بهترین متخصص لمینت دندان است. همه‌ی دندانپزشکان نمی‌توانند به خوبی لمینت دندان را انجام دهند. زیرا لمینت دندان دارای حساسیت و ظرافت بالایی است. همچنین لمینت دندان دارای هزینه‌ی زیادی است از این رو مهارت و تخصص دندانپزشک متخصص پروتز‌های دندانی از اهمیت بالایی برخوردار است. شکل و دندانه‌های افراد با یکدیگر متفاوت است. لذا اگر متخصص مربوطه سابقه‌ی طولانی مدت در درمان لمینت را نداشته باشد، نمی‌تواند طراحی و ساخت لمینت را به شیوه اصولی انجام دهد. هر متخصص لمینت باید دارای 10 تا 15 سال سابقه کاری باشد.

اخلاق خوب و دلسوز بودن

برای جذب بیمار و رضایت بیمار مراجعه کننده، تنها مدرک تحصیلی معتبر کافی نیست. اخلاق و ارتباط‌ موثر متخصص مربوطه با بیمار تاثیر بسزایی در جذب بیمار دارد. لذا داشتن اخلاق خوب متخصص لمینت باعث می‌شود که بیمار در طی درمان آرامش داشته باشد. همچنین دلسوز بودن و ارائه طرح درمان صحیح توسط متخصص مربوطه می‌تواند بیمار را از پرداخت هزینه‌های بی مورد باز دارد.

داشتن اطلاعات بروز و استفاده از شیوه‌های مدرن دندانپزشکی

علم دندانپزشکی و شیوه‌های کارآمد درمان‌های زیبایی-ترمیم سالانه درحال بروز شدن است و تغییرات زیادی را بخود می‌بیند. لذا بروز بودن متخصص لمینت از اساسی ترین ویژگی‌های یک متخصص لمینت خوب است.

استفاده از متریال با کیفیت

ساخت و طراحی لمینت دندان نیازمند متریال و مواد مصرفی است. متریال قابل استفاده در ساخت لمینت دندان دارای درجه‌های مختلف بوده و اگر متخصص مربوطه از متریال بی کیفیت استفاده کند، به مرور زمان مشکلات جدی را برای بیمار بوجود می‌آورد.



لمینت یا کامپوزیت؟ کدام را انجام بدهم؟

عموم مراجعه کنندگان ما در سیمادنت اولین سوالی که درباره لمینت از ما می‌پرسند این است که تفاوت لمینت و کامپوزیت چیست؟ و کدام یک بهتر است؟

بهتر است اول متوجه بشویم که ونیر دندانی چیست؟

ونیر‌های دندانی لایه‌های بسیار نازکی هستند که هم رنگ با دندان بوده و روی آن‌ها قرار می‌گیرند تا نواقص دندان‌ها رفع شده و ظاهر و شکل دندان‌ها بهبود یابد. ونیر‌ها در دو نوع لمینت سرامیکی و ونیر کامپوزیت وجود دارد و قابل اجرا است.

به صورت کلی در جامعه ما کامپوزیت همان ونیر کامپوزیتی است و منظور از لمینت همان لمینت سرامیکی می‌باشد. لمینت دندان و کامپوزیت ونیر هر دو یک روش ترمیمی زیبایی برای دندان‌ها هستند که سبب چند برابر شدن زیبایی دندان‌ها و لبخند فرد می‌شوند. اگرچه بین این دو تفاوت زیادی وجود ندارد، اما در ادامه به بررسی دقیق‌تر این دو روش می‌پردازیم.

لمینت دندان چیست؟

لمینت دندان (Dental laminate) یک پوسته سرامیکی نازکی است که با کمک مواد رنگی همانند رنگ طبیعی دندان‌ها (سفید یخچالی یا رنگ نچرال دندانی) ساخته و روی سطح دندان چسبانده می‌شود. لمینت دندان در مواردی که با زردی دندان یا بد شکلی سطح بیرونی دندان‌ها مواجه هستیم مورد استفاده قرار می‌گیرد. لمینت دندانی دارای شفافیت و زیبایی بیشتری است. ضخامت لایه لمینت حدود چند دهم میلی متر است. پس از آنکه مقداری از سطح دندان‌ها تراشیده شد عکس‌های سه بعدی از دندان‌ها گرفته شده و مواد و قالب لمینت طی چند روز متوالی داخل لابراتوری تهیه و ساخته می‌شود و در نهایت بر روی دندان‌ها قرار می‌گیرد.

فیسینگ کامپوزت یا ونیر کامپوزیت چیست؟

فیسینگ کامپوزت یا ونیر کامپوزیت (Composite veneer) به حالتی گفته می‌شود که یک لایه کامپوزیت روی سطح بیرونی دندان با اشعه X چسبانده می‌شود و در مواردی که با بد رنگی، ترک یا شکستگی دندان روبرو هستیم مورد استفاده قرار می‌گیرد. پس از انتخاب رنگ، مواد کامپوزیت با برس‌های کوچک روی دندان‌ها قرار می‌گیرند و متخصص مربوطه شروع به فرم‌دهی این مواد می‌کند.

تفاوت لمینت و کامپوزیت چیست؟

مقایسه موردیلمیت سرامیکی کامپوزیت ونیر
هزینه و قیمتگران قیمتقیمت متوسط
میزان دوام و ماندگاری10 تا 15 سال – مقاومت بالا5 تا 7 سال – مقاومت نسبی
ظاهر دندان‌هابراقیت و جذابیت بیشترمات و معمولی
طول درمان2 تا 3 هفته1 روز
نیاز به تراشتراش بیشترتراش کمتر
مقاومت در برابر تغییر رنگبیشترین مقاومت را در برابر مواد غذایی و تغییر رنگ دارد.پس از مدت کوتاهی رنگ خود را از دست می‌دهد.

مراحل انجام لمینت دندان توسط بهترین متخصص لمینت

  • در مرحله اول چکاپ اولیه از دندان‌های شما انجام می‌شود. از آنجایی که لمینت برای همه‌ی افراد مناسب نیست، پزشک مربوطه با معاینات اولیه در میابد که آیا این درمان برای فرد مناسب است یا خیر؟ در ادامه اگر فرد دچار بیماری‌های لثه باشد اول باید درمان التهاب لثه صورت گرفته و سپس لمینت انجام گیرد.
  • پس از این مرحله متخصص لمینت، دندان‌ها را برای چسباندن لایه های سرامیکی آماده می‌کند. به این صورت که مینای دندان تا حدودی تراشیده می‌شود. در حالت کلی میزان تراشیدگی بین  0.5 تا 1.5 میلی متر است، البته میزان تراشیدگی بستگی به تشخیص متخصص لمینت دارد.
  • بعد از این مرحله رنگ لمینت دندان توسط شخص بیمار با مشورت متخصص پروتز انتخاب می‌شود. برای انتخاب رنگ حتما با متخصص لمینت مشورت کنید. چراکه انتخاب نادرست رنگ لمینت می‌تواند چهره شما را تحث تاثیر قرار داده و لمینت به شکل دندان‌های مصنوعی دیده شود.
  • حال نوبت به قالب گیری می‌رسد. قالب گیری دندان به شیوه سنتی دیگر کاربردی ندارد و کلینیک سیمادنت مجهز به دوربین دیجیتالی مخصوص دهان است که بوسیله این دستگاه از دندان‌های شما عکس‌های سه بعدی گرفته می‌شود. با استفاده از این تصاویر سه بعدی لمینت طراحی می‌شود. تا زمانی که لمینت آماده شود، لمینت‌های موقت بر روی دندان‌ها قرار می‌گیرد تا از تراشیدگی‌ها حفاظت شود.
  • طی بازه زمانی 1 تا 2 هفته طرح لمینت در لابراتوری طراحی و ساخته می‌شود. سپس در جلسه دوم مراجعه به متخصص، لمینت ها بر روی دندان‌ها چسبانده می‌شوند.

ویدیوهای لمینت دندان


لمینت نسب به روکش‌های دندانی دیگر قیمت بالاتری دارد و این مورد بدلیل کیفیت و حساسیت این درمان زیبایی است. بصورت کلی قیمت و هزینه لمینت دندان تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار دارد. نوع مواد و متریال مصرفی، کیفیت روکش‌های لمینت و کار لابراتور، نوع سمان (چسب) ،محلی که درمان در آن صورت می‌گیرد، تعداد دندان‌های لمینت شده و متخصص یا عمومی بودن دندانپزشک از عواملی هستند که بر روی قیمت لمینت دندان تاثیر می‌گذارد.



نقل قول درباره لمینت دندان
نقل قول درباره لمینت دندان

برخی از سوالات پرتکرار بیماران از یک متخصص لمینت

1.آیا همه می‌توانند لمینت دندان انجام دهند؟

قبل از انجام لمینت دندان، دندان‌های شما معاینه شده و مشکلات احتمالی نیز بررسی می‌شوند. از این رو اگر مانعی وجود داشته باشد در جلسه مشاوره و معاینه عنوان خواهد شد.

2. لمینت بهتر است یا کامپوزیت؟

لمینت و کامپوزیت دندان هر دو روکش‌هایی هستند که در جهت زیبایی بیشتر دندان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. انتخاب لمینت دندان یا کامپوزیت بر اساس درخواست بیمار و تجویز متخصص لمینت تایید می‌شود.

3. مدت زمان لمینت دندان چقدر است؟

به طور کلی دوره درمان لمینت حدود 1 تا 2 هفته طول می‌کشد تا زمانی که لمینت در لابراتوری طراحی و ساخته شود، روی دندان‌ها لمینت موقت چسبانده می‌شود.

4. هزینه لمینت دندان چقدر است؟

هزینه لمینت دندان به عوامل مختلفی بستگی دارد. البته باید گفت که لمینت از درمان‌های دندانپزشکی گران قیمت می‌باشد. برای اطلاع از هزینه لمینت دندان می‌توانید با مطب سیمادنت تماس بگیرید.


مشاوره حضوری با بهترین متخصص لمینت دندان در شمال تهران

اگر ساکن مناطقی همانند نیاوران، اقدسیه، زعفرانیه، جردن، شریعتی، میرداماد، پاسداران و سایر محله‌های این مناطق هستید و قصد مراجعه به یک مرکز تخصصی لمینت در شمال تهران را دارید، می‌توانید به مطب شریعتی سیمادنت مراجعه نمایید.

آدرس: تهران، شریعتی، بین میرداماد و ظفر، خیابان منظرنژاد، ساختمان پزشکان منظرنژاد، طبقه 3، واحد 11

کلینیک شریعتی سیمادنت

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

Hidden
Hidden
مراجعه به کدام کلینیک برای شما مناسب تر است :
Hidden
Hidden
آیا شما بیمار جدید هستید :
Hidden
بهترین زمان جهت تعیین وقت مراجعه برای شما چه زمانی از روز است :
Hidden
بهترین زمان جهت تعیین وقت مراجعه برای شما چه زمانی از روز است :
Hidden

مشاوره حضوری با بهترین متخصص لمینت دندان در غرب تهران

علاوه بر مناطق شمالی تهران، سیمادنت در غرب تهران نیز شعبه‌ای دیگر دارد و شما می‌توانید برای دریافت مشاوره حضوری و نیز انجام لمینت دندان به شعبه ستارخان سیمادنت مراجعه کنید. در نتیجه اگر ساکن مناطقی همانند صادقیه، ستارخان، مرزداران،جنت آباد، سعادت آباد یا حتی کرج هستید قصد مراجعه به یک مرکز لمینت در اطراف منزل خود را دارید، می‌توانید به مطب ستارخان سیمادنت مراجعه نمایید.

آدرس: تهران، خیابان ستارخان، بین خیابان شادمهر و بهبودی، ساختمان پزشکان ستارخان، طبقه ۵

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

Hidden
Hidden
مراجعه به کدام کلینیک برای شما مناسب تر است :
Hidden
Hidden
آیا شما بیمار جدید هستید :
Hidden
بهترین زمان جهت تعیین وقت مراجعه برای شما چه زمانی از روز است :
Hidden
بهترین زمان جهت تعیین وقت مراجعه برای شما چه زمانی از روز است :
Hidden

کلینیک سیمادنت ستارخان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیما دنت
مشاوره آنلاین
سیمادنت
تماس با ما
سیمادنت
تماس با ما
سیمادنت
دریافت نوبت