15 کاربرد لیزر دندان | درمان بدون خونریزی و درد با لیزر دندانپزشکی

15 کاربرد لیزر دندان | درمان بدون خونریزی و درد با لیزر دندانپزشکی

دندانپزشکی با لیزر | لیزر دندان | لیزر دندانپزشکی

عناوین

دندانپزشکی با لیزر پدیده‌ای جدید نیست و سال‌ها است که در دندانپزشکی جهت انجام بسیاری از انواع درمان‌ها و یا تسهیل و یا تسریع درمان‌های دندانپزشکی از لیزر استفاده می‌شود. کاربرد لیزر در دندانپزشکی به سرعت در شاخه‌های مختلف دندانپزشکی به سرعت در حال وسعت است و علت آن به مزایای زیاد آن از جمله عدم ایجاد درد، خونریزی کمتر و بهبودی سریع‌تر برای بیمار خواهد بود. از طرفی حتی برای دندانپزشکان نیز استفاده از لیزر در دندانپزشکی نیز دقت و سرعت بیشتری به همراه دارد. بنابراین لیزر دندان مزایایی به همراه دارد که هر دو گروه دندانپزشکان و بیماران تمایل زیادی به استفاده از آن دارند. در یک کلام می‌توان گفت، دندانپزشکی با لیزر انقلابی در درمان دندانپزشکی ایجاد کرده و موفق شده است با ارائه درمانی موثر و کاملاً بدون درد رضایت بیماران و دندانپزشکان را جلب کند. بنابراین بهتر است پیش از انجام هر درمان دندانپزشکی این محتوا به عنوان راهنمای جامعی درباره انواع لیزر دندانپزشکی و کاربردهای آن به دقت مطالعه شود.

دندانپزشکی با لیزر چیست؟

دندانپزشکی با لیزر و یا به اصطلاح لیزر دندانپزشکی به انجام درمان‌ها و یا تسهیل و تسریع درمان‌های دندانپزشکی با استفاده از لیزر گفته می‌شود. این امر به اثبات رسیده است که لیزر دندان یک تکنولوژی کاملاً ایمن و بی‌خطر است و در طول استفاده از آن برای انواع درمان‌های دندانپزشکی هیچ آسیبی به دهان و دندان بیمار وارد نمی‌کند.

دندانپزشکی با لیزر به آن دسته از درمان‌های دندانپزشکی اشاره دارد که در شرایط خاصی توسط تابش لیزر به دهان و دندان انجام می‌شوند. استفاده از لیزر در درمان‌های دندانپزشکی از سال 1989 یا 1368 آغاز گردید. در مقایسه با سایر روش‌های دندانپزشکی مانند استفاده از انواع مته‌ها برای تراش بافت سخت دندان و انواع تیغ برای ایجاد برش در بافت نرم دهان (لثه و زبان)، درمان‌های دندانپزشکی با لیزر دوران نقاهت کمتری دارند و تسکین درد و التیام در آن‌ها سریعتر است.

لیزر چیست؟

لیزر پرتوی نوری باریک ، متمرکز و تحریک شده است که از یک منبع منتشر کننده قوی بر سطح مورد نظر تابانده می‌شود. به دلیل متمرکز شدن پرتوهای نور تابانده شده از منبع، انرژی این پرتوها با یکدیگر ترکیب شده و قویتر می‌شوند، به این شکل پرتوی تابیده شده از لیزر، توانایی ایجاد واکنش‌ و عکس‌العمل‌هایی را روی سطوحی که به ‌آن‌ها تابانده می‌شوند، دارد.

لیزر دندانپزشکی چگونه عمل می‌کند؟

همه دستگاه‌های لیزر از جمله لیزر دندانپزشکی در واقع با ارسال انرژی به شکل نور کار کرده و انرژی نور را به صورت یک پرتوی بسیار باریک و متمرکز در می‌آورد. از لیزر دندان برای بریدن، تبخیر کردن و حتی به عنوان یک منبع حرارتی استفاده می‌شود. اینکه نوع عملکرد لیزر دندان چگونه باشد بر اساس طول موج آن و کاربرد آن متفاوت است.

در کلینیک دندانپزشکی سیمادنت از چه لیزر دندانپزشکی استفاده می‌شود؟

در کلینیک تخصصی سیمادنت همواره سعی شده است که از جدیدترین تکنولوژی‌ها و بهترین تجهیزات دندانپزشکی استفاده شود. یکی از بهترین لیزرهای دندانپزشکی موجود در حال حاضر لیزر سیرونا (SiroLaser) است که استفاده از این لیزر دندان مزایای زیادی به همراه دارد. لیزر سیرونا اولین لیزر دیود یا دایود دندانپزشکی است که به دلیل تکنولوژی پیشرفته آن می‌توان برای بیشتر از 20 کاربرد مختلف دندانپزشکی از آن بهره برد.

لیزر سیرونا لیزر دیود و لیزر دندانپزشکی در کلینیک سیمادنت
لیزر سیرونا در کلینیک سیمادنت

کاربردهای لیزر دندانپزشکی چیست؟

لیزرهای دندانپزشکی در شاخه‌های مختلف از ارتودنسی گرفته تا جراحی‌های لثه می‌توانند کاربرد داشته باشند. در ادامه مهمترین کاربردهای لیزر در دندانپزشکی معرفی شده است. زمانی که صحبت از کاربردهای لیزر دندانپزشکی به میان می‌آید، لازم است در ابتدا مشخص شود که کدام نوع از لیزر دندانپزشکی بافت نرم و لیزر بافت سخت مورد نظر است. در واقع لیزرهای دندانپزشکی بر اساس طول موجی که پوشش می‌دهند، به دو نوع لیزر بافت سخت دندانپزشکی و لیزر بافت نرم تقسیم می‌شوند که هر یک کاربردهای متفاوتی دارند. لیزر بافت نرم و لیزر بافت سخت انواع تابش‌های لیزری است که در درمان‌های دندانپزشکی با لیزر مورد استفاده قرار می‌گیرند. درمانگر با توجه به نیاز بیمار و مشکل دندانی-دهانی وی از هرکدام از این لیزرها یا ترکیبی از تابش‌های آن‌ها استفاده خواهد کرد.

لیزر بافت نرم دندانپزشکی

زمانی که طول موج لیزر دندانپزشکی سیرونا بر روی محدوده طول موج بافت نرم تنظیم شود، تنها بر روی بافت‌های نرم دهان مانند لثه موثر بوده و هیچ تأثیری بر روی بافت‌های سخت مانند دندان‌ها ندارند. در نتیجه از لیزر بافت نرم در بیشتر مواقع برای درمان بیماری‌های لثه استفاده می‌شود. در ادامه مهم‌ترین کاربردهای لیزر دندانپزشکی بافت نرم مطرح شده است.

1. فرنکتومی با لیزر

فرنکتومی یکی از انواع درمان‌های بافت نرم در دندانپزشکی است. فرنکتومی به برداشتن فرنوم اطلاق می‌شود که می‌تواند به دو صورت فرنکتومی با لیزر و فرنکتومی با تیغ جراحی انجام شود. فرنوم‌ها بافت‌های عضلانی هستند که در داخل دهان به دو شکل زبانی و لبیال (لبی) وجود دارند.

در برخی موارد ممکن است به دلایل مختلفی فرنوم‌ها بزگتر از حالت طبیعی و نرمال باشند و در نتیجه مشکلات و اختلالاتی را به دنبال داشته باشند. به عنوان مثال در صورت بزرگ بودن فرنوم لب بالا، دیاستم یا فاصله بین دندان‌های جلویی بیشتر می‌شود و یا بزرگ بودن فرنوم زبانی نیز می‌تواند سبب اختلال در تکلم شود. جراحی فرنکتومی با لیزر بدون درد و ایجاد ناراحتی به خوبی این مشکلات را برطرف کرده و در مدت زمان بسیار کوتاهی و بدون نیاز به گذراندن دوره نقاهت انجام می‌شود. در بیشتر افرادی که لازم است هر دو درمان فرنکتومی و ارتودنسی انجام شود، حتماً باید فرنکتومی بعد از ارتودنسی انجام شود.


2. رفع تیرگی لثه با لیزر (دپیگمانتاسیون لثه با لیزر)

بسیاری از افراد به دلایل مختلفی از جمله ژنتیک، مصرف برخی از داروها، بیماری و یا سبک زندگی نامناسب دچار تیرگی و سیاهی لثه شده‌اند. این مشکل تأثیر بسیار نامطلوبی بر روی ظاهر و زیبایی لبخند می‌گذارد. امروزه با وجود لیزر دندانپزشکی به راحتی و در طی یک جلسه درمان کوتاه می‌توان این سیاهی‌ها را برطرف کرده و رنگ لثه را به شکل طبیعی آن برگرداند.

درمان تیرگی لثه با لیزر دندانپزشکی
درمان تیرگی لثه با لیزر دندانپزشکی

لیزر دندانپزشکی برای درمان هایپرپلازی لثه
لیزر دندانپزشکی برای درمان هایپرپلازی لثه

3. درمان هایپرپلازی لثه با لیزر

در صورتی که به دلایل مختلفی از جمله بیماری و یا مصرف بعضی از داروها، حجم لثه افزایش یافته و بیشتر از حالت طبیعی و نرمال رشد کرده و روی دندان را بپوشاند، به عنوان عارضه‌ای با نام هایپرپلازی لثه شناخته می‌شود.

هایپرپلازی لثه یکی از انواع بیماری‌های پریودنتال (بیماری‌های لثه) است که می‌تواند عوارض مختلفی را به همراه داشته باشد و حتی برخی از درمان‌های دندانپزشکی مانند ارتودنسی را با اختلال مواجه کند. یکی از بهترین درمان‌های هایپرپلازی لثه استفاده از لیزر دندان است که به خوبی می‌تواند بافت اضافی لثه را از روی دندان بردارد.


4. لیفت لثه با لیزر

حتماً افرادی را در اطراف خود مشاهده کردید که زمانی که لبخند می‌زنند بخش زیادی از لثه آن‌ها نیز دیده می‌شود. در واقع به اصطلاح به این مدل از لبخند، لبخند لثه‌ای گفته می‌شود. در دندانپزشکی زیبایی یکی از اقداماتی که برای درمان لبخند لثه‌ای انجام می‎‌شود، لیفت لثه نام دارد. لیفت لثه به دو روش لیفت لثه با لیزر و لیفت لثه با تیغ جراحی انجام می‌شود. ولی مطمئناً بیشتر افراد به دلیل درد و خونریزی کمتر، سهولت و دقت بیشتر و بهبودی سریع‌تر تمایل به انجام لیفت لثه با لیزر دارند.


لیزر دندانپزشکی بافت نرم
درمان چین‌های بافت نرم با لیزر دندان

5. درمان اپولیس با لیزر

اپولیس یا چین‌های بافت نرم یکی از مشکلات شایع دندان‌های مصنوعی است که در ناحیه لبه‌های دندان مصنوعی بر روی بافت نرم تشکیل می‌شود. می‌توان با استفاده از لیزر بافت نرم دندانپزشکی این ضایعات را بدون ایجاد برش و یا خونریزی به خوبی درمان کرد.


6. درمان آفت با لیزر

آفت یکی از انواع ضایعات داخل دهانی است که به بافت نرم مربوط می‌شود. بسیاری از افراد آفت دهانی را تجربه کرده‌اند. آفت دهان یکی از شایع‌ترین مشکلات دهانی است که می‌تواند ناراحتی‌هایی مانند سوزش دهان، مشکل در جویدن و یا صحبت کردن به همراه داشته باشد. بسیاری از افراد به صورت مکرر از ابتلا به آفت داخل دهانی رنج می‌برند.

یکی از بهترین درمان‌های آفت دهان، لیزر دندانپزشکی است که با پرتوهای کم توان، ضایعه آفت از روی بافت نرم داخل دهان برداشته می‌شود. کاربرد لیزر دندانپزشکی برای درمان آفت با کمترین ناراحتی و درد و خونریزی همراه است.

درمان آفت دهان با لیزر دندانپزشکی
درمان آفت دهان با لیزر دندانپزشکی

درمان عفونت لثه با لیزر دندانپزشکی
درمان عفونت لثه با لیزر

7. درمان عفونت لثه با لیزر

بیماری لثه که به دلایل مختلفی از جمله عدم رعایت بهداشت دهان و دندان، سیگار کشیدن و برخی از بیماری‌ها در نتیجه تجمع باکتری‌ها در زیر خط لثه ایجاد می‌شود می‌تواند بسیاری از مشکلات را برای بیمار به وجود بیاورد و لازم است حتماً به سرعت درمان شروع شود. با پیشرفت عفونت، لثه تحلیل یافته و پاکت لثه‌ای به معنی فاصله و فضای خالی بین لثه و دندان ایجاد می‌شود.

در صورت تشخیص متخصص لثه، علاوه بر جراحی فلپ لثه، لیزر دندان نیز بسیار کمک کننده خواهد بود و با استفاده از لیزر دندانپزشکی می‌توان باکتری‌ها را به خوبی از زیر و اطراف خط لثه خارج کرده و بافت ملتهب لثه را از بین برد. این کار باعث جلوگیری از بروز عفونت‌های بعدی خواهد شد.


8. ایمپلنت با لیزر

لیزر دندانپزشکی حتی در کاشت دندان یا همان ایمپلنت دندان نیز نقش بسیار موثری خواهد  داشت. در حالت عادی متخصص ایمپلنت، برای قرار دادن پیچ‌های پایه ایمپلنت سطح لثه محل بی‌دندانی را برش داده تا به سطح استخوان فک برسد. ولی با استفاده از لیزر دندانپزشکی، ایجاد برش در بافت نرم لثه بسیار دقیق‌تر و با جراحات و خونریزی کمتر انجام خواهد شد؛ در نتیجه این امر دوره نقاهت ایمپلنت برای بیمار آسان‌تر و کوتاهتر خواهد بود.

کاربرد لیزر دندانپزشکی در ایمپلنت دندان
ایمپلنت دندان با لیزر دندانپزشکی

اکسپوژر دندان نهفته با لیزر دندانپزشکی
اکسپوژر دندان نهفته با لیزر

9. اکسپوژر دندان نهفته با لیزر

دندان نهفته و یا نیمه نهفته که معمولاً در دندان‌های عقل و نیش بروز می‌کند، یکی از شایع‌ترین انواع مشکلات دندانی است. نهفتگی دندان می‌تواند به دلایل مختلفی از جمله کوچک بودن فک و یا شلوغی دندان‌ها و در نتیجه نبود فضای کافی برای رشد دندان، بروز کند. یکی از بهترین روش‌های درمان دندان نهفته استفاده از لیزر دندان است که می‌توان با استفاده از لیزر لثه را کنار زده و دندان نهفته را بدون درد و خونریزی نمایان کرد.

بعد از اکسپوز کردن دندان نهفته با استفاده از لیزر، دندانپزشک یا متخصص تصمیم می‌گیرد که باید دندان نهفته به به محل صحیح در قوس دندانی هدایت شده و یا به کلی این دندان از داخل دهان خارج شود.


10. مرتب کردن دندان‌ها و ارتودنسی با لیزر

همانطور که می‌دانید ارتودنسی درمانی است که ناهنجاری‌های دندانی و فکی از جمله نامرتی و کجی دندان‌ها را اصلاح می‌کند. این کار با انواع دستگاه‌های ارتودنسی از پلاک‌های ثابت ارتودنسی گرفته تا پلاک‌های متحرک انجام می‌شود. حال سوالی که مطرح می‌شود این است که لیزر در ارتودنسی چه کاربردی دارد؟

بهتر است بدانید که بسیاری از سایت‌ها از عباراتی مانند ارتودنسی با لیزر یا لیزر ارتودنسی استفاده می‌کنند؛ این در حالی است که این عبارات بیشتر جنبه تبلیغاتی داشته و در واقع لیزر دندانپزشکی به تنهایی هیچ تأثیری در مرتب کردن دندان‌ها نخواهد داشت. ولی واقعیت چیست؟

در واقع در طول دوره درمان چند ماهه ارتودنسی ممکن است به تشخیص متخصص ارتودنسی مشکلاتی که قبل‌تر مطرح شد مانند بزرگ بودن فرنوم‌ها، هایپرپلازی لثه، دندان نهفته و مواردی از این دست وجود داشته که مانع پیشرفت صحیح طرح درمان ارتودنسی شود؛ در چنین مواردی برای درمان سریع‌تر و پیشرفت بهتر ارتودنسی با استفاده از لیزر این مشکلات را درمان می‌کنند و طول دوره درمان ارتودنسی را سریع‌تر می‌کنند.

به عبارت دقیق‌‌تر در درمان ارتودنسی، مخصوصاً ارتودنسی با کشیدن دندان، می‌توان با تابش لیزر می‌توان طی یک پروتکل‌های معینی، روند متبولیسم و حرکت دندان‌ها را تسریع کرد.

لیزر ارتودنسی | ارتودنسی با لیزر
ارتودنسی با لیزر

11. لیزر درمانی بی حسی بعد از جراحی فک

بعد از جراحی فک مانند هر عمل جراحی دیگری بی‌حسی‌هایی در بافت‌های تحریک شده محل جراحی وجود خواهد داشت. این بیحسی‌ها بیشتر در بافت‌های نرم مخصوصاً لب‌ها، چانه و حتی نوک زبان گاهاً تا ماه‌ها ادامه پیدا می‌کند. مطمئناً وجود بی‌حسی آن هم در لب‌ها می‌تواند آزار دهنده باشد که لیزر دندانپزشکی بهترین درمان برای این امر خواهد بود. با لیزر کم توان دندانپزشکی در طی چند جلسه به التیام اعصاب کمک کرده و روند بهبود بیحسی بعد از عمل فک را تسریع می‌بخشد.


لیزر بافت سخت دندانپزشکی

لیزر دندانپزشکی بافت سخت، توانایی ایجاد برش و تغییر در بافت سخت دندان را دارد. انرژی ساطع شده در این طول موج توسط آب و برخی کانی‌های تشکیل دهنده‌ بافت دندان جذب می‌شود. از این لیزر بیشتر برای آماده سازی دندان برای انجام درمان کامپوزیت، عصب کشی دندان استفاده می‌شود.

12. درمان ریشه با لیزر (عصب کشی با لیزر)

تکنولوژی لیزر در پالپوتومی، پالپکتومی و بستن پالپ (مغز) دندان کاربرد بسیار مطلوبی دارد. برای درمان ریشه لازم است متخصص عصب کشی ابتدا سوراخی در تاج دندان ایجاد کند تا به پالپ دندان (مغز دندان) دسترسی پیدا کند. سپس با برداشتن بافت‌های آلوده را برداشته و پاکسازی پالپ و کانال‌های دندان را انجام می‌دهد. در نهایت نیز کانال‌ها را با مواد مخصوص پر می‌کند. از لیزر عصب کشی می‌توان در ایجاد برش و سوراخ در تاج دندان و نیز پاکسازی کانال‌ها در عصب کشی دندان با دقت بیشتر استفاده کرده و از ایجاد درد و یا حتی عفونت‌های بعدی جلوگیری کرد.


13. پر کردن دندان با لیزر

در ترمیم دندان لازم است بخش‌های پوسیده تاج دندان برداشته شده و با مواد مخصوص پر شود. این فرآیند می‌تواند با استفاده از لیزر دندانپزشکی تسهیل شود؛ در واقع با استفاده از لیزر می‌توان بسیار دقیق‌تر و بدون آسیب به بافت‌های سالم، سطح پوسیده دندان را تراشیده و ترمیم دندان را انجام داد. مزیت دیگری که استفاده از لیزر برای ترمیم دندان دارد، عدم نیاز به بیحسی در این فرآیند است. با استفاده از لیزر می‌توان مواد پر کننده دندان پوسیده مانند کامپوزیت را فعال کرده به طوری که به خوبی در داخل حفره دندان سفت شده و همین مسئله سبب افزایش مقاومت سطح عاج و مینای دندان در برابر پوسیدگی‌های بعدی می‌شود. در نتیجه دندان‌های پر شده با لیزر مقاومت بیشتری در برابر پوسیدگی‎‌های بعدی خواهند داشت. بنابراین یکی از مهمترین کاربردهای لیزر دندان در حوزه ترمیم و بلیداپ کامپوزیت دندان است.


14. افزایش طول تاج کلینیکی دندان با لیزر

همانطور که قبل‌تر گفته شد برای بالا بردن لثه و نمایان شدن بخش بیشتری از تاج کلینیکی دندان می‌توان از لیزر دندان استفاده کرد. در صورتی که به تشخیص متخصص لثه، بالا بردن لثه برای این منظور کافی باشد استفاده از لیزر دیود یا لیزر بافت نرم کفایت می‌کند، ولی اگر نیاز به تراش یا بازسازی استخوان نیز وجود داشته باشد، لازم است از لیزر بافت سخت دندانپزشکی استفاده کرد.

افزایش طول تاج کلینیک با لیزر بافت سخت
افزایش طول تاج کلینیک با لیزر بافت سخت

لیزر دندان برای از بین بردن لک سفید دندان
لیزر دندان برای از بین بردن لک سفید دندان

14. از بین بردن لکه‌های سفید دندان با لیزر

با استفاده از لیزر بافت سخت می‌توان لکه‌های سفید را از روی مینای دندان از بین برد. این لکه‌ها مخصوصاً بعد از ارتودنسی که براکت‌ها برای مدت طولانی بر روی سطح مینای دندان چسبانده می‌شوند، ایجاد می‌شود.


15. درمان حساسیت‌های شدید دندان با لیزر

با تحلیل و فرسایش مینای دندان، ضخامت آن کاهش پیدا کرده و عاج دندان که لایه زیرین آن است، نمایان خواهد شد. عاج دندان لایه بسیار نازک و حساس دندان است که با بیرون ماندن آن، احساس ناراحتی در برابر سرما و گرما بروز خواهد کرد. یکی از کاربردهای لیزر دندان، التیام و کاهش حساسیت‌های دندانی است.

لیزر دندان برای درمان حساسیت دندانی
لیزر درمانی حسایت شیدی دندانی

مزایای دندانپزشکی با لیزر

  • > دقت بالا: لیزر در مقایسه با تجهیزات دیگر دقت بالاتری را در درمان مشکلات دهان و دندان ارائه می‌کند. انجام لیزر درمانی، آسیب‌های ناخواسته کمتری به بافت‌های مجاور وارد می‌کند.
  • > راحتی بیشتر: لیزر دندان نسبت به دیگر وسایل فشار و حرارت کمتری را وارد می‌کند. بیماران تحت این درمان حساسیت و ناراحتی کمتری را حس می‌کنند.
  • > عدم نیاز به بیحسی: لیزر آستانه درد بیمار را افزایش داده و اکثر درمان‌های دندانپزشکی دیگر نیازی به بی‌حسی ندارند.
  • > ضدعفونی کردن و آلودگی‌زدایی: تکنولوژی لیزر اثرهای ضدمیکروبی سودمندی دارد و برای تخلیه و ضدعفونی کردن روت کانال در عصب کشی دندان به کار برده می‌شود.
  • > خونریزی کمتر: با توجه به توانایی لیزر در لخته کردن خون، خونریزی در درمان‌های دندانپزشکی با لیزر کمتر است.
  • > بهبودی سریع‌تر: نیاز به بخیه بافت نرم در دندانپزشکی با لیزر کاهش می‌یابد. در نتیجه دوران بهبود پس از درمان‌های دندانپزشکی با لیزر سریع‌تر از دیگر روش‌ها است و زخم‌ها بهتر التیام می‌یابند.
  • > کارایی بیشتر: از آنجایی که لیزرهای دندانپزشکی بسیار دقیق است، متخصصین ما می‌توانند کار بیشتری را در زمان کمتر انجام دهند.

هزینه دندانپزشکی با لیزر

هزینه درمان‌های دندانپزشکی که در آن‌ها از لیزر به عنوان یک ابزار استفاده می‌شود، به موارد زیادی مانند نوع جراحی انجام شده، دستگاه لیزر مورد استفاده و تخصص پزشک و .. ارتباط دارد ولی به طور کلی هزینه دندانپزشکی با لیزر نسبت به درمان‌های مشابه کمتر است. (به دلیل کاهش تعداد جلسات درمان)

هزینه دندانپزشکی با لیزر در سیمادنتهزینه به ريال
فرنکتومی با لیزر55/۰۰۰/۰۰۰
لیفت لثه هر دندان (نسج نرم) با لیزر20/۰۰۰/۰۰۰
تسریع ارتودنسی با لیزر(هرجلسه)
طول درمان: 10 جلسه یک روز در میان
10/۰۰۰/۰۰۰
اکسپوژر دندان60/۰۰۰/۰۰۰
دپیگمانتاسیون لثه با لیزر (هر فک)25/۰۰۰/۰۰۰
لیزر درمانی جهت کاهش مشکلات بیحسی بعد از جراحی فک (هرجلسه)
طول درمان: 15 جلسه یک روز در میان
20/۰۰۰/۰۰۰

ممکن است تا به همین‌جا به استفاده از درمان‌های دندانپزشکی که در آن‌ها از لیزر استفاده می‌شود، قانع شوید، اما باید بدانید که استفاده از لیزر به جای سایر روش‌های درمانی کاملاً به تصمیم درمانگر شما و شرایط و مشکل و بیماری شما ارتباط دارد، اگر می‌خواهید بدانید که آیا می‌توانید بیماری دهانی-دندانی خود را با استفاده از لیزر درمان کنید یا اینکه در تسکین درد و التهاب آن از لیزر کمک بگیرید، بهتر است با کارشناسان سیمادنت در ارتباط باشید.

درد و هزینه درمان‌های دندانپزشکی با لیزر نسبت به سایر درمان‌ها کمتر و التیام و بهبودی در آن‌ها سریعتر است.


چرا مراجعان، برای خدمات دندانپزشکی با لیزر خود به سیمادنت اعتماد می‌کنند؟

مراجعان زیادی به صورت روزانه برای انجام خدمات دندانپزشکی خود از جمله دندانپزشکی با لیزر به سیمادنت مراجعه می‌کنند. دلایلی که ما انتخاب این افراد هستیم:

  • ما ایمن‌ترین روش درمان را انجام می‌دهیم.
  • از حضور متخصصان دندانپزشکی باتجربه بهره می‌بریم.
  • دستیاران دندانپزشکی حرفه‌ای داریم.
  • محیط مطب‌های ما کاملاً مناسب حضور کودکان است.
  • به نسبت هزینه‌ای که دریافت می‌کنیم خدمات با کیفیت ارائه می‌دهیم.
  • به مراجعان و بیماران آموزش‌های لازم را می‌دهیم.
  • همیشه در دسترس هستیم (تماس، سایت، شبکه‌های اجتماعی).
  • پاسخگوی تمام سوالات مراجعان عزیز هستیم.
مزایای استفاده از روش لیزر درمانی

عوارض دندانپزشکی با لیزر

  • > از درمان‌های دندانپزشکی با لیزر نمی‌توان برای دندانی که قبلتر توسط یکی از روش‌های کامپوزیت یا آمالگام مورد ترمیم قرار گرفته است استفاده کرد.
  • > لیزر بافت سخت گاهی به پالپ دندان آسیب می‌رساند.
  • > برخی از درمان‌های دندانپزشکی با لیزر هم نیاز به بیهوشی دارند.
  • > هنوز هم با گسترده‌تر شده استفاده از لیزر در درمان‌‌های دندانپزشکی، استفاده از انواع مته‌ها برای خالی کردن یا شکل دادن دندان نیاز است.
  • > در برخی از بیماری‌های لثه، با توجه به نظر درمانگر امکان استفاده از درمان‌های دندانپزشکی با لیزر وجود ندارد.

خطرات استفاده از لیزر در دندانپزشکی

استفاده از لیزر دندانپزشکی با وجود مزایای زیادی دارد ولی با این وجود در برخی موارد هم بر استفاده از لیزر در درمان‌های دندانپزشکی اغراق و بزرگنمایی شده زیرا برخی از درمان‌های دندانپزشکی اساساً با لیزر قابل انجام نیستند. ولی به طور کلی استفاده از لیزر در دندانپزشکی بسیار کمی دارد و به کارگیری لیزر دندان خطر جدی و آسیب بزرگی را به دنبال نخواهد داشت؛ البته اگر دندانپزشکی که از لیزر استفاده می‌کند توانایی و تبحر لازم را داشته باشد و به صورت مجهز از لیزر استفاده کند.


سوالات متداول لیزر دندانپزشکی

چرا دندانپزشکی با لیزر درد و خونریزی ندارد؟

لیزر دندانپزشکی مخصوصاً لیزر بافت نرم، انتهای اعصاب و رگ‌ها را در محل ورود به بافت مهر و موم و ایزوله می‌کند. به همین دلیل است که در انتهای درمان‌‎های دندانپزشکی با لیزر، بیماران تقریباً هیچ درد و خونریزی را تجربه نمی‌کنند. همانطور که گفته شد، لیزر باعث ترمیم و بهبود سریعتر بافت آسیب دیده هم می‌شود.

آیا در دوران بارداری می‌توان از لیزر دندانپزشکی استفاده کرد؟

بله در صورت استفاده از تجهیزات لیزر، می‌توان از دندانپزشکی با لیزر در دوران بارداری نیز بهره برد.

آیا لیزر دندان برای کودکان ضرر دارد؟

خیر، دندانپزشکی با لیزر بدون بیحسی انجام می‌شود و همین مسئله اتفاقاً می‌تواند برای کودکان بسیار مفید باشد. همچنین به دلیل عدم استفاده از برخی تجهیزات و عدم ایجاد گرما و لرزش برای کودک مناسب‌تر خواهد بود.


مشاوره حضوری برای دندانپزشکی با لیزر در شمال تهران

در صورتی که ساکن مناطق شمالی تهران همانند نیاوران، اقدسیه، زعفرانیه، جردن، شریعتی، میرداماد، پاسداران و سایر محله‌های این مناطق هستید و مایل هستید توسط متخصصین دندانپزشکی با لیزر سیمادنت ویزیت شوید، می‌توانید به کلینیک تخصصی دندانپزشکی سیمادنت مراجعه کنید.

آدرس: تهران، شریعتی، بین میرداماد و ظفر، خیابان منظرنژاد، ساختمان پزشکان منظرنژاد، طبقه 3، واحد 11

کلینیک شریعتی سیمادنت

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

Hidden
Hidden
مراجعه به کدام کلینیک برای شما مناسب تر است :
Hidden
Hidden
آیا شما بیمار جدید هستید :
Hidden
بهترین زمان جهت تعیین وقت مراجعه برای شما چه زمانی از روز است :
Hidden
بهترین زمان جهت تعیین وقت مراجعه برای شما چه زمانی از روز است :
Hidden

مشاوره حضوری برای دندانپزشکی با لیزر در غرب تهران

علاوه بر مناطق شمالی تهران، سیمادنت در غرب تهران نیز شعبه دیگری دارد و در نتیجه اگر ساکن مناطقی همانند صادقیه، ستارخان، مرزداران،جنت آباد، سعادت آباد یا حتی کرج هستید، شما می‌توانید برای دریافت مشاوره حضوری و دریافت بهترین راه کارها و نیز انجام خدمات دندانپزشکی با لیزر به شعبه ستارخان کلینیک تخصصی دندانپزشکی سیمادنت مراجعه کنید.

آدرس: تهران، خیابان ستارخان، بین خیابان شادمهر و بهبودی، ساختمان پزشکان ستارخان، طبقه ۵

کلینیک سیمادنت ستارخان

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

Hidden
Hidden
مراجعه به کدام کلینیک برای شما مناسب تر است :
Hidden
Hidden
آیا شما بیمار جدید هستید :
Hidden
بهترین زمان جهت تعیین وقت مراجعه برای شما چه زمانی از روز است :
Hidden
بهترین زمان جهت تعیین وقت مراجعه برای شما چه زمانی از روز است :
Hidden

نظرات :  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیما دنت
مشاوره آنلاین
سیمادنت
تماس با ما
سیمادنت
تماس با ما
سیمادنت
دریافت نوبت