جراحی لثه با لیزر (لیفت لثه و پیوند لثه) + هزینه جراحی لثه

جراحی لثه با لیزر (لیفت لثه و پیوند لثه) + هزینه جراحی لثه

جراحی لثه، پیوند لثه، لیفت لثه

عناوین

جراحی‌های لثه مجموعه‌ای از روش‌ها و تکنیک‌های جراحی هستند که برای درمان و یا زیبایی بر روی بافت لثه صورت می‌گیرند. در این مقاله درباره اهداف درمانی و زیبایی جراحی لثه توضیحات کاملی ارائه شده و محدوده هزینه جراحی لثه با روش‌های مختلف نیز درج شده است. چنانچه دندانپزشک انجام این جراحی را به شما توصیه کرده است خواندن محتوای این صفحه برایتان مفید خواهد بود.

در واقع جراحی لثه با یکی از اهداف زیبایی و یا درمانی انجام می‌شود. در اصل، ما تنها یک روش جراحی نداریم و زمانی که صحبت از جراحی لثه می‌‍شود، منظور ما مجموعه‌ای از روش‌های جراحی برای بهبود وضعیت ظاهر و سلامتی لثه است. جراحی لثه با لیزر یکی از روش‌های بسیار کاربردی در امر جراحی لثه شناخته شده و برای اهداف درمانی و زیبایی به کار گرفته می‌شود.


برای جراحی لثه با توجه به هدف انجام این جراحی انواع مختلفی تعریف می‌شود. درواقع اگر جراحی لثه برای درمان بیماری‌هایی از جمله تحلیل لثه انجام شود از نوع درمانی بوده و اگر با هدف زیباتر کردن لبخند مانند اصلاح لبخند لثه‌ای انجام شود از نوع جراحی زیبایی لثه شناخته می‌شود. در ادامه هر یک از انواع جراحی لثه درمانی و زیبایی و فرنکتومی به طور کامل معرفی شده است.

انواع جراحی درمانی لثه

هدف از انجام جراحی درمانی لثه، درمان بیماری‌های لثه و پریودنتال (التهاب و عفونت) است. در چنین مواردی، ملاک زیبایی لثه نبوده و بازگرداندن و احیای بافت آسیب دیده لثه، استخوان و اطراف دندان هدف اصلی این جراحی خواهد بود. برخی از مهم‌ترین جراحی‌های درمانی لثه در ادامه توضیح داده شده‌اند.

جراحی فلپ (کاهش عمق پاکت)

در صورتی که بیماری شدید لثه (پریودنتیت) با آنتی‌بیوتیک‌ درمانی و جرمگیری دندان، درمان نشود، ممکن است نیاز به جراحی فلپ (Flap surgery) داشته باشید. دندانپزشک طی جراحی فلپ لثه، بخش خارجی ریشه دندان، پاکت پریودنتال و استخوان اطراف دندان را تمیز کرده و آسیب‌های استخوانی ناشی از بیماری لثه را ترمیم می‌‎کند. متخصص لثه (پریودنتیست) یا جراح دهان اغلب این روش را انجام می‌دهند.

قبل از شروع این جراحی، به شما یک بی حسی موضعی زده می‌شود تا ناحیه‌ای که دندانپزشک روی لثه شما کار می‌کند بی‌حس شود. دندانپزشک سپس برای تمیز کردن ریشه دندان و ترمیم استخوان آسیب دیده در صورت نیاز، بخشی از لثه شما را با ایجاد برش عقب می‌زند. در انتهای عمل نیز فلپ لثه بخیه شده و با گاز پوشانده می‌شود تا خونریزی متوقف شود.

همچنین در طی این عمل ممکن است استخوان ناحیه عمل، صاف و تغییر شکل داده شده تا پلاک میکروبی فضای کمتری برای تجمع  داشته باشد. برای ترمیم و بازسازی استخوان آسیب دیده نیز ممکن است از قسمت دیگری از بدن یا با مواد دیگر پیوند استخوان صورت بگیرد.

جراحی لثه (جراحی فلپ)

قبل از اینکه بیماری پیشرفته لثه منجر به بروز عوارض جبران ناپذیر شود با دندانپزشکان سیمادنت مشورت کنید.

نقل قول دکتر غارتی درباره جراحی پیوند لثه
نقل قول دکتر غارتی درباره جراحی پیوند لثه

جراحی پیوند لثه

پیوند لثه نوعی از انواع جراحی لثه است که برای اصلاح اثرات تحلیل لثه به دنبال بیماری انجام می‌شود. این یک جراحی سریع و نسبتاً ساده است که در آن پریودنتیست برای احیای لثه اقدام به پیوند بافت می‌کند. پیود لثه در شرایطی لازم است که در آن لثه پس روی کرده و ریشه یا قسمت تحتانی دندان‌ها به صورت عریان و خارج از لثه نمایان هستند.

هرچند که نوع گرفت و پیوند برای این جراحی ممکن است متفاوت باشد اما در اغلب اوقات دندانپزشک بافت سالم و مشابه لثه را از سقف دهان برمی‌دارد و از آن برای ساختن پیوند لثه در جایی که عقب رفته است استفاده می‌کند.

پیوند لثه

تحلیل رفتن لثه زمانی اتفاق می‌افتد که خط لثه عقب رفته و با این عقب نشینی بخش‌هایی از ریشه دندان در معرض دید قرار می‌گیرد. این مشکل باعث افزایش حساسیت دندان، به ویژه هنگام خوردن یا نوشیدن غذاهای سرد یا گرم می‌شود. در صورت عدم درمان تحلیل لثه، این مشکل می تواند در نهایت منجر به تضعیف ریشه و از دست دادن دندان شده و سلامتی دهان و دندان نیز به طرز جدی با خطر روبرو کند.

انواع پیوند لثه با لیزر

انواع پیوند لثه

پیوند لثه بر اساس نوع بافتی که برای پیوند برداشته می‌شود به سه دسته تقسیم می‌شود که انتخاب روش مناسب بر عهده متخصص لثه و وضعیت دهان و دندان بیمار دارد.

  • > پیوند بافت همبند لثه: رایجترین نوع پیوند لثه است که در آن از ناحیه سقف دهان استفاده شده و متخصص لثه بافت زیر لایه گوشت سقف دهان را استفاده کرده و به اطراف نواحی لثه آسیب دیده پیوند می‌زند.
  • > پیوند بافت آزاد لثه: این روش نیز همانند روش همبند است با این تفاوت که دقیقاً بافت برداشته شده از سقف دهان را به صورت مستقیم به ناحیه مورد نظر پیوند می‌زنند.
  • > پیوند لثه پدیکل: در این روش به جای بافت سقف دهان، از بافت لثه و یا بافت‌های مجاور دندان آسیب دیده استفاده می‌شود. برای انجام این روش باید بافت لثه بیمار از استحکام بالایی برخوردار باشد.
جراحی پیوند لثه در حین ارتودنسی
جراحی پیوند لثه در حین ارتودنسی
جراحی پیوند لثه برای ایمپلنت
جراحی پیوند لثه برای ایمپلنت

آیا من به پیوند لثه نیاز دارم؟

جراحی لثه فرنکتومی

فرنکتومی با لیزر

در داخل دهان ما ساختارها یا بافت‌های عضلانی به نام فرنوم یا فرنولوم وجود دارد. این بافت‌ها در اصل متصل کننده، کنترل و یا محدود کننده هستند. در دهان 2 نوع فرنوم زبانی و لبی داریم. فرنوم زبانی زبان را به کف حفره دهان متصل می‌کند و وظیفه آن محدود کردن حرکات زبان و کمک به کنترل آن است. فرنوم لبی نیز، لب‌ها را به بافت لثه و استخوان فک متصل می‌کند. به طور مشابه وظیفه این فرنوم نیز کنترل حرکات لب است.

زمانی که فرنوم‌ها چسپندگی پیدا کنند یا خیلی کوتاه و سفت شوند مشکلات متعددی از جمله مشکل در صحبت کردن (مشکلات تکلم) یا فاصله بین دندان‌ها ایجاد می‌شود که زیبایی لبخند را نیز با مشکل مواجه می‌کند. برای برداشتن فرنوم، نوعی عمل جراحی لثه به نام فرنکتومی صورت می‌گیرد که بسیار رایج است. فرنکتومی زبانی در اصل یک جراحی درمانی محسوب می‌شود اما فرنکتومی لبی بیشتر جنبه زیبایی دارد.


انواع جراحی زیبایی لثه

جراحی لثه همیشه با اهداف درمانی انجام نمی‌شود. گاهی اوقات ممکن است بدون اینکه هیچ علائمی در خصوص بیماری‌های لثه وجود داشته باشد، صرفاً به جهت بهبود ظاهر لثه بر روی آن جراحی صورت بگیرد. جراحی زیبایی لثه معمولاً به دنبال اصلاح طرح لبخند (به جهت هماهنگی بیشتر لثه با دندان‌ها) و یا تسهیل سایر پروسه‌های زیبایی در نظر گرفته می‌شود. مهم‌ترین جراحی‌های زیبایی که بر روی بافت لثه صورت می‌گیرد لیفت لثه و فرنکتومی هستند که در ادامه بیشتر درباره آن‌ها توضیح داده شده است.

جراحی لثفت لثه

لیفت لثه

در برخی افراد بنا به دلایلی مانند ژنتیک و التهاب، بافت لثه به مقدار قابل توجهی روی سطح دندان را می‌پوشاند. در این افراد جایگاه خط لثه غیرطبیعی خواهد بود و علاوه بر زیبایی، می‌تواند برای سلامت دهان و دندان در آینده مشکلاتی ایجاد کند.

زمانی که بافت لثه به صورت غیرطبیعی و بیش از حد روی دندان را بپوشاند حین لبخند زدن نمای لبخند اغلب نازیبا و نامتوازن است. به این لبخند اصطلاحاً لبخند لثه‌ای یا گامی اسمایل گفته می‌شود و اصلاح این لبخند یکی از اهداف جراحی زیبایی لثه است. این روزها بیشتر افرادی که برای جراحی لثه به سیمادنت مراجعه می‌کنند هدفشان اصلاح لبخند لثه‌ای با لیفت لثه و به منظور زیبایی است.

لیفت لثه با تیغ جراحی

در جراحی لیفت لثه، متخصص لثه یک برش بر روی لثه ایجاد می‌کند و با تکنیک‌های نسبتا تهاجمی، جراحی را پیش می‌برد. در طی این جراحی، پس از بی حسی موضعی جراح اقدام به ایجاد برش و برداشتن بافت اضافی لثه می‌کند. در نهایت پس از دستیابی به اهداف مد نظر، لثه با کمک نخ بخیه به هم متصل شده و عمل جراحی به اتمام می‌رسد. با این وجود امروزه تکنیک‌های جدیدتری از جمله استفاده از لیزر برای بهبود ظاهر و سلامتی لثه وجود دارد که در ادامه شرح داده شده است.

لیفت لثه با لیزر

خوشبختانه با پیشرفت فناوری‌های دندانپزشکی امروز می‌توان بیشتر جراحی‌های لثه را با کمک لیزر دندانپزشکی ترتیب داد. در واقع اگر تا چندسال پیش جراحی تنها با تیغ قابل اجرا بود، امروزه جراحی لثه با لیزر بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. مزیت جراحی لثه با لیزر، تهاجمی نبودن آن، به حداقل رسیدن خونریزی، تسریع روند درمان و بهبودی بسیار بسیار سریع‌تر است.

در روش لیفت لثه با لیزر، بافت نرم اضافی که روی دندان‌ها را پوشانده با لیزر برداشته می‌شود. ما در سیمادنت برای انجام این فرآیند از لیزر بافت نرم سیرونا استفاده می‌کنیم که مطرح‌ترین و ایمن‌ترین انواع لیزرهای دندانپزشکی حال حاظر در دنیا است. عمل برداشتن بافت اضافی لثه با دقت بالا و در یک جلسه کوتاه انجام می شود.

لیفت لثه با لیزر

آیا من به لیفت لثه بدون جراحی نیاز دارم؟

لیفت لثه برای ارتودنسی

لیفت لثه برای ارتودنسی با لیزر

برای بیماران ارتودنسی حتماً لازم است در ابتدا از سلامت لثه بیمار مطمئن شد. در نتیجه در صورت وجود مشکلات لثه‌ای، پیش از شروع ارتودنسی، حتماً باید این مشکلات درمان شود. اگر متخصص برای نصب براکت‌های ارتودنسی فضا و سطح کافی در جلوی دندان نداشته باشد، قبل از نصب براکت‌ها، با کمک لیزر یا با کمک تیغ جراحی، خط لثه را کاهش داده تا بتواند براکت‌ها را به خوبی بر روی دندان‌ها نصب کند.

همچنین در آن دسته از بیماران ارتودنسی که در حین درمان یا پس از برداشتن دستگاه‌های ارتودنسی با التهاب بافت لثه و یا افزایش غیرطبیعی بافت لثه روبرو هستند، ممکن است لیفت لثه و یا تسکین التهاب با لیزر توصیه شود.

لیفت لثه برای افزایش طول تاج

دندان‌هایی که به شدت آسیب دیده‌اند و با روش‌های معمولی دیگر مانند پر کردن قابل ترمیم نیستند، در صورت امکان با روکش‌ها ترمیم می‌شوند. برای نصب روکش دندان لازم است که دور تا دور دندان آسیب دیده را بتراشند تا روکش به خوبی با سمنت به دندان تراش خورده متصل شود.

در بیشتر اوقات بدون هیچ مشکلی روکش نصب می‌شود. اما گاهی اوقات ممکن است نسج دندانی زیادی برای حمایت روکش وجود نداشته باشد. در این مواقع قبل از نصب روکش، مقداری از بافت لثه را کاهش می‌دهند تا سطح بیشتری از دندان در معرض دید قرار بگیرد. بالا بردن لثه برای نصب روکش نوعی جراحی لثه است که عمل افزایش طول تاج نیز خوانده می‌شود.

لیفت لثه برای افزایش طول تاج دندان
جراحی زیبایی لثه برای از بین بردن برآمدگی لثه

جراحی لثه برای رفع برآمدگی لثه

در برخی موارد ممکن است برآمدگی‌هایی در لثه ظاهر شود که منشاً استخوان زیر لثه است و خود لثه به خودی خود تورم و یا برآمدگی ندارد. در این موراد لازم است با انجام جراحی زیبایی لثه، لثه شکافته شده و استخوان زیر آن تراشیده شود و فرم لثه و استخوان زیر آن به شکل درست خود دربیاید.

جراحی لثه برای رفع تیرگی لثه

افراد سیاه پوست یا افرادی که پوست تیره‌ای دارند به علت رسوب رنگدانه‌ها در بافت جلدی لثه‌ها دارای لثه‌های تیره رنگی هستند. هر چه پوست فرد تیره‌تر باشد، احتمال این عارضه نیز بیشتر خواهد شد. البته ممکن است به دلیل برخی بیماری‌ها نیز رنگ لثه تیره شود. به هر ترتیب می‌توان با انجام جراحی زیبایی لثه با لیزر به سادگی رنگ لثه را روشن کرد.

جراحی زیبایی لثه برای رفع سیاهی و تیرگی لثه

مزایای جراحی لثه با لیزر

اناجم انواع جراحی‌ها مخصوصاً جراحی‌های لثه با لیزر مزایای زیادی نسبت به تیغ جراحی دارد که در ادامه بیان شده است و همین مزایا سبب برتری این روش جراحی شده است.

  • > این روش تقریبا هیچ دردی را برای بیمار ایجاد نکرده لذا نیازی به استفاده از بی حس کننده های موضعی نیست.
  • > لیزر به طوز کامل باکتری ها را از بین برده و مانع از بیماری‌های عفونی در دهان می شود. لیزر به خوبی می تواند محیطی که تحت تاثیر خود بوده  را از وجود هر گونه میکروبی پاکسازی کند.
  • > در لیزر درمانی احتمال خونریزی لثه نسبت به روش تیغ جراحی بسیار کم بوده و جراحت کمتری را در پی خواهد داشت.
  • > عملیات جراحی لثه با لیزر بسیار دقیق بوده و موجب می‌شود دندانپزشک با دقت و تسلط  بیشتری بر روی ناحیه مورد نظر عمل جراحی را انجام دهد.
  • > در روش لیزر درمانی لثه پس از حذف بافت‌های عفونی و آسیب دیده دیگر هیچ نیازی به بخیه و دردسرهای بعد از آن نیست.
  • > بافت‌های عفونی لثه و یا بافت‌هایی که دچار التهاب شده اند به کمک لیزر متورم نشده و باعث ایجاد ناراحتی و یا درد در لثه نمی‌شوند.
  • > لیزر قادر است بافت های نرم لثه را بدون آسیب رساندن به بافت های مجاور حذف نماید.
  • > دوره بهبود درمان با لیزر در مقایسه با روش های دیگر جراحی لثه بسیار کمتر بوده و در نتیجه بیمار را کمتر درگیر مراقبت های پس از جراحی خواهد کرد.

چرا مراجعان، برای جراحی لثه به سیمادنت اعتماد می‌کنند؟

مراجعان زیادی به صروت روزانه برای جراحی لثه با لیزر و روش‌های مرسوم به سیمادنت مراجعه می‌کنند. زیرا ما در تمام کلینیک‌های خود علاوه بر بهره‌مندی از جدیدترین تکنولوژی‌های دندانپزشکی دنیا از جمله تجهیزات لیزر دندانپزشکی از همکاری با مجموعه‌ای از بهترین متخصصین دندانپزشکی نیز بهره می‌بریم. بسیاری از درمان‌های دندانپزشکی لازم است با مشاوره متخصصین مختلفی در حوزه دندانپزشکی انجام شود تا درمان بدون هیچ عارضه دیگری به بهترین شکل ممکن انجام شود.

دکتر تراب زاده
  • ایمن‌ترین روش درمان را انجام می‌دهیم.
  • از تجهیزات و تکنولوژی لیزر به روز استفاده می‌شود.
  • از حضور متخصصان دندانپزشکی باتجربه در مشاوره با یکدیگر بهره می‌بریم.
  • دستیاران دندانپزشکی حرفه‌ای داریم.
  • محیط مطب‌های ما کاملاً مناسب حضور کودکان است.
  • به نسبت هزینه‌ای که دریافت می‌کنیم خدمات با کیفیت ارائه می‌دهیم.
  • همیشه در دسترس هستیم (تماس، سایت، شبکه‌های اجتماعی)
ویدیوهای جراحی لثه با لیزر

جراحی زیبایی و درمانی لثه توسط چه دندانپزشکانی انجام می‌شود؟

به طور کلی تمام اقدامات و درمان‌های تخصصی که بر روی بافت لثه صورت می‌گیرد توسط متخصص پریو یا لثه انجام می‌شود. پریودنتیست متخصصی است که پس از دوره عمومی دندانپزشکی، 3 تا 4 سال دیگر به صورت حرفه‌ای و تخصصی آموزش‌های لازم جهت تشخیص، پیشگیری و درمان مشکلات لثه را پشت سر می‌گذراند.

متخصصان جراحی لثه در سیمادنت

دکتر هاوش غارتی

دکتر غارتی متخصص و جراح بیماری‌های لثه در کلینیک تخصصی سیمادنت هستند. ایشان بورد تخصصی پریودنتولوژی خود را در سال ۱۳۹۰ اخذ کردند. آن دسته از بیماران و مراجعان گرامی که برای مشکلات مربوط به لثه، جراحی دهان و دندان و کاشت ایمپلنت به سیمادنت مراجعه می کنند توسط ایشان ویزیت می‌شوند.

دکتر هاوش غارتی

هزینه جراحی لثه چقدر است؟

بسته به اینکه جراحی به چه روشی و برای حصول چه نتایجی انجام می‌شود، هزینه‌ها متفاوت خواهد بود. تعرفه برخی از مهم‌ترین خدمات جراحی لثه در سیمادنت در قالب جدول زیر درج شده است. چنانچه سوالی در این خصوص دارید با کلینیک تماس بگیرید.

نوع جراحی لثهعمومی (هزینه به ریال)تخصصی (هزینه به ریال)
جرمگیزی بروساژ کامل دو فک20/۰۰۰/۰۰۰3۰/۰۰۰/۰۰۰
فلپ نیم فک——8۰/۰۰۰/۰۰۰
افزایش طول تاج همراه با فلپ——50/۰۰۰/۰۰۰
پیوند لثه یک دندان——60/۰۰۰/۰۰۰
دپیگمانتاسیون لثه (هر فک)——25/۰۰۰/۰۰۰
لیفت لثه هر دندان (نسج نرم و سخت)——40/۰۰۰/۰۰۰
لیفت لثه (نسج نرم) با تیغ جراحی هر دندان8/۰۰۰/۰۰۰10/۰۰۰/۰۰۰
لیفت لثه (نسج نرم) با لیزر هر دندان——20/۰۰۰/۰۰۰
فرنکتومی با لیزر——55/۰۰۰/۰۰۰

هزینه لیفت لثه

همانطور که پیش‌تر مطرح شد، افراد زیادی برای داشتن لبخند زیبا به دنبال انجام لیفت لثه هستند؛ لیفت لثه می‌تواند هم با جراحی و هم بدون جراحی (با لیزر) انجام می‌شود. بر همین اساس و با توجه به روش مورد استفاده و البته مواردی دیگر از قبیل نوع لثه بیمار و نیز جنس دندان‌های او هزینه لیفت لثه متغیر خواهد بود. در جدول بالا هزینه لیفت لثه برای هر دندان در کلینیک تخصصی دندانپزشکی سیمادنت به طور دقیق مشخص شده است.

قبل و بعد لیفت لثه
جراحی لیفت لثه و هزینه آن
هزینه جراحی پیوند لثه
جراحی پیند لثه و هزینه آن

هزینه پیوند لثه

همانطور که پیش‌تر مطرح شد، افراد زیادی برای داشتن لبخند زیبا به دنبال انجام لیفت لثه هستند؛ لیفت لثه می‌تواند هم با جراحی و هم بدون جراحی (با لیزر) انجام می‌شود. بر همین اساس و با توجه به روش مورد استفاده و البته مواردی دیگر از قبیل نوع لثه بیمار و نیز جنس دندان‌های او هزینه لیفت لثه متغیر خواهد بود. در جدول بالا هزینه لیفت لثه برای هر دندان در کلینیک تخصصی دندانپزشکی سیمادنت به طور دقیق مشخص شده است.


مراقبت‌های پس از جراحی لثه

در جراحی لثه نیز همانند هر جراحی دیگری لازم است که بیمار بعد از اتمام جراحی مجموعه مراقبت‌هایی را تا مدت زمان مشخص رعایت کند تا بهبودی کامل حاصل شود. از آنجاکه جراحی لثه در دهان انجام می‌شود، یکی از مهمترین مراقبت‌ها رعایت رژیم غذایی خواهد بود که در ادامه به طور کامل مطرح شده است.

رژیم غذایی بعد از لیفت لثه

تا سه ساعت پس از جراحی لثه چیزی نخورید و پس از آن مایعات یا غذای نرم مانند سوپ گرم میل کنید؛ این رژیم غذایی را دو تا سه روز ادامه دهید. از آشامیدن نوشابه‌های الکلی، کربنات‌دار و میل کردن خوراکی‌های سفت و تردی مانند چیپس خودداری کنید تا محل جراحی آسیب نبیند. نوشیدن مایعات فراوان و داشتن رژیم غذایی متعادل برای بهبود یافتن لثه‌ها بسیار مهم است.

مراقبت بعد از جراحی لثه

کنترل خونریزی احتمالی بعد از جراحی لثه

خونریزی یا ترشح تا یک یا دو روز پس از جراحی طبیعی است. از شستن شدید دهان یا محکم تف کردن خودداری کنید، چون با این کار لخته خون باز می‌شود. توصیه می‌کنیم دهان را تا چهار ساعت پس از جراحی نشویید.

اگر پس از جراحی لثه خونریزی قطع نشد چای کیسه‌ای یا گاز پانسمان مرطوبی را روی محل خونریزی دهنده بگذارید و به مدت 20 دقیقه آرام فشار دهید. این کار را در صورت لزوم تکرار کنید. آرام و بی‌حرکت بمانید، دراز بکشید و دو یا سه بالش زیر سر بگذارید تا سر بالاتر قرار بگیرد. در نهایت اگر خونریزی بند نیامد، حتماً با دندانپزشک تماس بگیرید.

کاهش تورم بعد از جراحی لثه

کنترل تورم بعد از جراحی لثه

ورم خفیف یکی از واکنش‌های معمول بدن در دوران بهبود است. برای به حداقل رساندن ورم یک کیسه یخ یا کمپرس سرد و مرطوب را به مدت 10 تا 20 دقیقه روی ناحیه متورم بگذارید این کار را به مدت 48 ساعت چند بار تکرار کنید. اگر ورم بیشتر شد یا دچار درد و ناراحتی شدید، با دندانپزشک تماس بگیرید.

نکات بهداشت دهان و دندان

تمیز نگه داشتن لثه‌ها و دندان‌ها پس از جراحی لثه بسیار مهم است. رعایت بهداشت باعث می‌شود نتایج بهتری به دست بیاید و بافت لثه نیز سریع‌تر التیام یابد. شب اول پس از جراحی دندان‌ها را با ملایمت مسواک بزنید. روز بعد دندان‌ها را نخ بکشید، نخ را به آرامی به لثه‌های جراحی شده نزدیک کنید. نخ را محکم بین دندان‌ها و لثه‌ها نکشید تا اتصال جدید به خوبی شکل بگیرد.


مشاوره حضوری جراحی لثه در شمال تهران

اگر ساکن مناطقی همانند نیاوران، اقدسیه، زعفرانیه، جردن، شریعتی، میرداماد، پاسداران و سایر محله‌های مناطق شمالی تهران هستید و قصد مراجعه به یک مرکز تخصصی جراحی لثه و لیفت لثه در شمال تهران را دارید، می‌توانید به مطب شریعتی کلینیک تخصصی سیمادنت مراجعه نمایید.

آدرس: تهران، شریعتی،بین میرداماد و ظفر، خیابان منظرنژاد، ساختمان پزشکان منظرنژاد،طبقه 3، واحد 11

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

Hidden
Hidden
مراجعه به کدام کلینیک برای شما مناسب تر است :
Hidden
Hidden
آیا شما بیمار جدید هستید :
Hidden
بهترین زمان جهت تعیین وقت مراجعه برای شما چه زمانی از روز است :
Hidden
بهترین زمان جهت تعیین وقت مراجعه برای شما چه زمانی از روز است :
Hidden

کلینیک شریعتی سیمادنت

مشاوره حضوری جراحی لثه در غرب تهران

علاوه بر مناطق شمالی تهران، سیمادنت در غرب تهران نیز شعبه‌ای دیگر دارد و شما می‌توانید برای دریافت مشاوره حضوری و نیز انجام جراحی لثه به شعبه ستارخان سیمادنت مراجعه کنید. در نتیجه اگر ساکن مناطقی همانند صادقیه، ستارخان، مرزداران،جنت آباد، سعادت آباد یا حتی کرج هستید، می‌توانید به مطب ستارخان سیمادنت مراجعه نمایید.

آدرس: تهران، خیابان ستارخان، بین خیابان شادمهر و بهبودی، ساختمان پزشکان ستارخان، طبقه ۵

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

Hidden
Hidden
مراجعه به کدام کلینیک برای شما مناسب تر است :
Hidden
Hidden
آیا شما بیمار جدید هستید :
Hidden
بهترین زمان جهت تعیین وقت مراجعه برای شما چه زمانی از روز است :
Hidden
بهترین زمان جهت تعیین وقت مراجعه برای شما چه زمانی از روز است :
Hidden

کلینیک سیمادنت ستارخان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیما دنت
مشاوره آنلاین
سیمادنت
تماس با ما
سیمادنت
تماس با ما
سیمادنت
دریافت نوبت