درمان مجدد ریشه دندان

درمان مجدد ریشه دندان

دندانهایی که درمان ریشه یا عصب کشی می شوند می توانند یک عمر باقی بمانند. اما گاهی دندانی که روت کانال شده است به درستی ترمیم نمی گردد. دندان روت کانال شده ممکن است ماهها یا سالها پس از درمان اولیه دچار درد یا ناراحتی گردد. در این صورت درمان اضافه ای می تواند به حفظ حیات دندان شما کمک کند. دلایل متعددی وجود دارد که چرا یک دندان ممکن است ترمیم نگردد. دندان ممکن است کانال های اضافه یا منحنی داشته باشد که قابل تمیز کردن نباشند. گاهی شکستگی یا پوسیدگی جدید ایجاد می شود که دندان شما را در معرض عفونت جدید قرار می دهد.
درمان مجدد ریشه اغلب پیچیده است و معمولا توسط متخصصین دندانپزشکی تحت عنوان اندودنتیست ها انجام می گیرد. اندودنتیست ها آموزش پیشرفته درمان ریشه دیده اند. آنها در حفظ دندانهای طبیعی شما مهارت دارند. اندودنتیست ها از تکنولوژی هایی نظیر میکروسکوپ و تصویربرداری دیجیتال کمک می گیرند تا شما را راحت تر و سریعتر درمان کنند.
چگونه درمان مجدد ریشه انجام می شود؟ در ابتدا اندودنتیست ناحیه مورد نظر را بی حس می کند و سپس منفذی کوچک برای دسترسی به قسمت تاجی عصب دندان باز می کند. پس از خارج نمودن مواد اولیه قرار داده شده داخل کانال ها اندودنتیست ها به دنبال کانال های اضافه و عفونت جدید می گردند. اندودنتیست سپس عفونت را خارج می کند و مواد پرکننده جدید داخل کانال ها قرارمی دهد. اندودنتیست ممکن است برای حفاظت از دندان شما منفذ داخل تاج دندان شما را پر کند و یا شما را به دندانپزشک تان ارجاع دهد. شما و اندودنتیست تان باید با هم مشاوره کنید که آیا درمان مجدد ریشه روشی درست برای حفظ دندان شماست.
پیشرفت در تکنولوژی دندانپزشکی به طور مستمر در جریان است. اکنون ممکن است تکنیک هایی وجود داشته باشد که در صورتیکه قبلا درمان ریشه انجام داده باشید کمک تان می کند. گاهی یک دندان را نمی توان درمان مجدد ریشه نمود. در این کیس ها ممکن است اندودنتیست شما درمان مجدد ریشه را پیشنهاد دهد. جراحی را می توان از طریق لثه انجام داد تا عفونت انتهای ریشه دندانها برطرف گردد و استخوان ترمیم شود. در موارد اندکی درمان مجدد ریشه و جراحی انتهای ریشه امکان پذیر نیست و دندان باید کشیده شود. مهم است که مشاوره ای با اندودنتیست تان داشته باشید تا بهترین انتخاب درمانی برای شما در نظر گرفته شود. هیچ چیز شبیه دندانهای شما به نظر نمی رسد، احساس نمی شود و عمل نمی کند. با اندودنتیست تان در مورد درمان مجدد ریشه یا انتخاب های دیگر به منظور حفظ لبخندتان صحبت کنید.
نظرات :  
  • Sare گفت:

    با سلام من حدود ٣ سال پیش دندونم ٦ پایینمو عصب کشی کردم ی بار پارسال و ی بار الان شدیدا عفونت کرده، بعد از مراجعه ب دکتر گفتن ک عصب کشی مجدد میخواد امروز ک مراجعه کردم گفتن امکان عصب کشی نداره و باید کشیده بشه چون کانال ها بسته س و ی کیست در انتهای ریشه هست،،، عصب کشی فایده نداره، تا حالا ب چندتا دکتر مراجعه کردم هر کدوم ی نظری دارن نظر شما چیه؟ بهتره عصب کشی کنم یا بکشم؟

    • کلینیک تخصصی دندانپزشکی سیمادنت گفت:

      سلام، لطفا پرسش خود را از طریق پنل پرسش و پاسخ سایت مطرح کنید. با سپاس

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    سیما دنت
    مشاوره آنلاین
    سیمادنت
    تماس با ما
    سیمادنت
    تماس با ما
    سیمادنت
    دریافت نوبت